El 7 d’agost de 2007, Eric Schmidt, Chief executive officer ( CEO ) de Google opinant sobre la web 3.0 parlava d’ella com a un conjunt d’aplicacions que:
- podran treballar totes juntes,
- seran relativament petites,
- gestionaran dades que estaran “al núvol”,
- podran ser executades a qualsevol dispositiu ( PC, móvil…)
- seran molt ràpides i personalitzables,
- es podran distribuir viralment (xarxes socials, e-mail)
La setmana passada va fer una petita i nova radiografia de com veu ell la xarxa d’aquí a 5 anys:
- En cinc anys la xarxa estarà dominada per continguts en xinès.
- Els adolescents d’avui són el model de com serà la xarxa dins de cinc anys.Ells poden passar d’una aplicació a una altra sense cap tipus de problema.
- Haurà connexions d’amples de banda més grans de 100 MB i la distància que hi ha actualment entre ràdio, televisió i web desapareixerà.
- S’esta començant a fer diners amb Youtube i que encara hi hauran més continguts en vídeo.
- La informació en temps realserà tan valuosa com tota la resta d’informació.
- Haurà moltes companyies importants en relació al temps real més enllà de Faceboock i Twitter.
- Aquesta evolució mostra que la informació generada per persones serà molt més escoltada per altres persones que les fonts d’informació tradicional. Aprendre a “posicionar” aquesta informació és un tema prou important i ell considera que Google pot fer-ho.
Intentan portar aquestes declaracions a la banda del tema educatiu dona prous raonaments per pensar que alguna cosa està avançant, si més no, canviant respecte de pensaments tradicionals. Vista la perspectiva històrica de les declaracions d’aquest CEO, i com posa de model les futures generacions, ara estudiants a l’aula, dona peu a creure que , si més no, alguna cosa de veritat deu haver a les seves prediccions a cinc anys vista, on els mitjans cada cop tindran més convergència i credibilitat. És un moment d’oportunitats dins del camp educatiu, moment que cal saber aprofitar des de les diferents disciplines i terrenys de joc.
Una de les alarmes que cal engegar en aquest aspecte és el sentit crític del que es llegeix. Avui mateix hem referenciat al respecte una presentació de Weber Shandwick on posa de manifest que la credibilitat dels mitjans electrònics a Espanya està pel damunt de la mitjana europea. No sempre som a la cua del vell continent en tot, però , fem despertar a la vegada l’esperit crític corresponent ?