Existeixen dues competències no referenciades enlloc sobre les que caldria tenir ple coneixement en període escolar. La primera seria , globalment parlant, “com sobreviure a la hipoteca”. D’aquesta ja parlarem en una altra ocasió. La segonacompetència estaria en relació amb una andròmina prou popular, com el coneixement del funcionament d’un GPS.
Avui ha estat “mogudet en aquest segon aspecte. Primer va ser Viamichelin qui fa dos anys va haver d’abandonar el negoci dels aparells davant la tot poderosa i coneguda “Tom-Tom”. De fet, al darrera tant de la primera com de la segona sempre ha existit una mateixa empresa d’actualització toponímica i geogràfica, Tele-Atlas.
Si us heu fixat quan ja hem parlat de les eines de Google en aquests seminaris i de geolocalització sota Google maps i Google Earth a la cinquena sessió SEM del curs passat d’aquests seminaris, a alguna de les cantonades dels mapes la empresa referenciada era la mateixa, Tele-Atlas, sobre la que Google ha cartografiat, fotografiat i referenciat bona part del Globus terraqui ( i per tant, sobre la base d’unes dades ha sabut adaptar – i externalitzar- els seus propis ). Innovació i imaginació poden ser dos adjectius adients.
Doncs Google ha tornat a donar un cop d’efecte amb Google Maps Navigation, de forma gratuita per als seus propis navegadors, i qui sap també per a Iphone i itouch, que segurament serà que sí. El resultat avui mateix per a les empreses de borsa de Tom-Tom i Garmin ha estat aquest:
El camp i referència del Monopoli Dominant és un tema a banda, però cal dir que imaginació , recursos i creativitat de desenvolupament digital no els manca gens ni mica a aquests nois. Tenen suficient com per fer tremolar a qualsevol empresa del mercat ja consolidada fa anys. I, com deiem en algun article més abaix, totes aquestes eines continuen essent una oportunitat més que un problema. I una oportunitat “low cost” dins les aules.