Preneu la paraula

windows.jpg

Durant aquest curs escolar 2007-2008 hem dut a terme aquest Seminari TAC. Tal i com estan les informacions a data d’avui, el proper curs escolar 2008-2009 volem seguir el camí començat, en termes de similar correspondència  al que hem fet enguany.

Considerem força important la vostra participació a nivell de proposta de temes, què creieu que seria necessari desenvolupar a les sessions, què falta i què creieu que podem aportar a la vostra tasca docent des d’aquest Seminari. Tot allò que estigui a les nostres mans és important que ens ho feu arribar. Podeu fer les vostres aportacions als comentaris d’aquesta mateixa entrada, de forma anònima o registrant-vos. Us donem les gràcies per la vostra col·laboració i us animem a que així ho feu.

L’equip de Suport Tac dels Serveis Territorials d’Educació a Tarragona

46 thoughts on “Preneu la paraula

  1. Gabriel

    Considero que la estructura realitzada aquest curs ha estat satisfactoria, a pesar de que trobo

  2. Josep M. Rabasso

    Hola,
    Seria bo, potser, fer més activitats de tipus pràctic, tot i que l’explicació d’experiències també podria seguir existint. Les activitats podrien versar sobre tot tipus de continguts: audio, video, blogcs, sindicació, activitats adreçades als alumnes, etc.
    També hi podria haver uns minuts de caire tècnic, ja que els coordinadors TIC de vegades necessiten petits coneixements d’aquest tipus per gestionar millor tot el maquinari.
    Fins aviat

  3. Gabriel

    Considero que la estructura realitzada aquest curs ha estat satisfactoria, a pesar de que trobo que s´ha mostrat a moltes sessions experiències d´altres ceips limitant el temps de pràctica per part dels assistents, crec que pel curs seguent seria adient presentar més temps per les pràctiques personals, respecte als continguts crec que anem en una bona linea no els variaria.

  4. Rodolf

    És convenient mantenir el dia i l’horari en que es fan aquests seminaris.
    Les sessions haurien de ser molt més pràctiques ja que així ho podríem transmetre a la resta del claustre i encoratjar-los aparticipar activament en aquests camps informàtics.
    La informació que rebem, encara que sigui pràctica, no hauria de ser tant passatgera, caldria afiançar més els aprenentatges.

  5. Jordi Sintes Subre

    Crec molt important mantenir les sessions dels dilluns per la tarda, per tal d’intercanviar opinions. Tenir una estona d’intercanvi d’experiències en cada sessió de formació.
    Un altre punt important pot ser una petita formació a nivell tècnic per què moltes vegades s’ha d’esperar al personal de suport preventiu, en coses que poden tenir una fàcil solució.

  6. jcunille

    S’haurien de enfasizar els continguts tècnics ja que el manteniment de T-systems és cada cop més limitat.
    Millorar els equips i les condicions de les seus dels seminaris TAC.
    Donar més informació dels aplicatius Web 2.0.

  7. Maria Isabel

    Els Seminaris TAC són molt interessants per als coordinadors, perquè ens permet resoldre els dubtes que tenim. Trobo molt bé que segueixin.

  8. Carmen J. Diez

    – Volem que continuin les sessions d’assessorament
    – Treballar més coses pràctiques pels nostres alumnes (si pot ser classificades per matèries i per cicles).
    – Assessorament tènic (còpies de seguretat, particions, imatges…)

  9. S

    Trobo a faltar els aspectes tècnics que podiem treballar el curs passat amb el SATI. Trobo que recollir tota la informació en el bloc està ben pensat, però això no ha de treure que el curs sigui presencial i en el mateix horari.

  10. Teresa Torné

    – Assessorament tècnic sobre particions (ús del Partition Magic)
    – fer imatges i restaurar-les amb el ghost (sense disquets restaura)
    – Potcast
    – fer una intranet: moodle?
    – …

  11. José Luís Madrigal

    Els continguts treballat durant aquest curs al seminari TAC han estat correctes. També és cert que es troba a faltar un espai més pràctic,ja que moltes de les coses que treballem no es poden aplicar en realitat dins de l’ aula d´informàtica.

  12. Diego Tello

    Trobo que aquestes sessions són una gran eina per donar a conèixer noves tendències dins del camp de les tecnologies aplicades a l’educació i, a la vegada, un espai d’intercanvi d’experiències entre els mestres (sobretot pels coordinadors d’informàtica novells).

  13. msales24

    Com a nou en el món de la coordinació tic m’he trobat amb mancances del tema de gestió (gepse, i un gran etc…) seria molt interessant fer-ne cinc cèntims al principi, tot i això he trobat respostes en qualsevol moment!
    Crec que el sistema que hem dut enguany ha estat molt bé i, penso que per a properes vegades seria bo continuar la línia. On es contemplin tan moments d’intercanvi d’informació, així com eines i idees per dur endavant la gestió informàtica del centre.

  14. Angèlica

    Totes les sessions han estat molt interessants.
    S’han tractat temes molt innovadors i enriquidors per a nosaltres com a mestres per poder posar en pràctica en els nostres centres.
    Penso que es podria allargar la durada del curs i crear un espai més pràctic dels temes tractats, encara que no sigui presencial.

  15. Gelete

    Crec que el seminari ha estat prou interessant ja q s’han tractat temes que desconeixia.

    També cal dir que potser manca temps per a tractar els temes q s’exposen a l’aula d’una manera pràctica.

  16. Begoña González

    -Continuar amb la perioricitat que estem fent fins ara.
    -Caldria alguna sessió trimestral de Jornada Tècnica.

  17. Àngel

    Crec que el format actual de les sessions del dilluns és correcte. Permet posar-nos al dia d’aquelles qüestions més novedoses i també fer un intercanvi d’opinions i d’experiències amb la resta de participants.
    També veig convenient desenvolupar un altre tipus de sessionos de formació /informació de caire més aviat tècnic per aquelles persones que ho puguin necessitar.

  18. jgonz229

    Crec convenient que no es donin per sapiguts alguns continguts, sigles… ja que la gent nova potser es perd rapidament segons què s’estigui treballant.
    Un petit dossier informatiu a l’inici de curs aniria be pel començament amb la gent amb pocs coneixements previs.

  19. mpe

    Crec que aquest seminari ha estat correcte, el contingut tractat ha estat molt interessant. Considero que la part pràctica hauria de tenir més importància que la part teòrica. A més a més demanaria que es dediqués una estona a la part tècnica de les TIC, per tal que els coordinadors poguem resoldre els problemes que se’ns presenten habitualment a l’aula.

  20. Cristina Ximenis

    Avui per avui els coordinadors de informàtica servim per a tot, un cable, una impresora que no va, una restauració….., la web ….blocs i més coses a totes hores…..!!!!!
    Seria convenient un assessorament tècnic sobre
    – partitions magic.
    – restaurar imatges ghost.
    Nocions mínimes per el funcionament de l’aula, no estar perdut devant un problema i passar temps i temps per trobar el problema i solucionar-lo.
    El coordinador hauria de tenir més temps per el bon funcionament ja que ens dediquem molt a la part tècnica, per motius x, tot ha de funcionar !!!!
    La part més educativa …..!!!!!!

  21. miguel

    Crec que seria important dedicar un temps al aspecte tècnic que ens facilitarie les tasques de manteniment del maquinari dels centres, considerant que el servei “in situ” nomes es esporàdic i de vegades no arriba en el moment adient.

  22. Juli

    La temporalització del seminari em sembla correcta i que per tant hauria de seguir així.
    Pel que fa als continguts, la sessió de la pissarra digital em va semblar interessant en quant coneixes quelcom de nou, però la menys profitosa cara al futur ja que ni els centres disposen de fons ni el departament sembla que estigui per la tasca.
    Potser últimament s’ha caigut més en uns seminaris molt informatius i poc pràctics. Convindria, potser, incloure més aspectes pràctics útils en l’ambit de la coordinació? Per exemple alguns dels temes que es treballen en els microtallers fàcil.
    Ànim i continueu en la vostra línia que ho esteu fent molt bé.

  23. marian

    Les sessions d’assessorament són molt interessants com a espai d’intercanvi d’experiències i plantejament de dubtes, alhora que t’actualitza en les novetats que van sortint.
    També com diuen molts companys les sessions técniques són molt importants donat el poc suport de les visites dels T-SISTEMS, per a resoldre problemes amb les màquines i fer diverses feines de manteniment.

  24. Jordi Vives Conesa

    De vegades penso que seria millor menjar menys i païr millor.Suposo que és la tendència actual.Hi ha tantes novetats que no donem l´abast.I només vec una ombra:seleccionar els continguts i materials més necessaris.
    D´altra banda crec que és important poder fer els cursos Tic a Tarragona.

  25. jlazaro3

    Donat que els comentaris no són anònims … 😉
    Els seminaris haurien de tenir més contingut tècnic i els continguts teòrics haurien de ser més pràctics.
    Cal potenciar l’intercanvi d’experiències de manera sistemàtica, preparant les experiències amb suficient temps i exposant-les de manera ordenada durant les sessions.
    La formació vinculada a càrrecs cal que es segueixi fent durant l’horari lectiu.

    http://blocs.xtec.cat/lazaro/
    http://blocs.xtec.cat/serrallo6e/

  26. Joan

    Crec molt important mantenir les sessions , per tal d’intercanviar opinions i tenir una estona d’intercanvi d’experiències en cada sessió de formació.

  27. Joan

    Crec que és important mantenir les sessions , per tal d’intercanviar opinions. Tenir una estona d’intercanvi d’experiències en cada sessió de formació.

  28. abel

    Crec que aquest seminari estaria bé si els participants preparessin amb temps les experiències i les mostressin als companys. Haurien d’assistir els caps de departament. Els coordinadors tic o tac haurien de limitar-s’hi a les seves funcions (cosa impossible, tal com està actualment muntat), Hem de limitar-nos a les nostres funcions i al temps assignat. No podem fer de tot.

  29. nacho

    Els continguts d’aquest curs han estat adeqüats, és interessant per conèixer les novetats que van sortint encara que caldria millorar l’intercanvi d’experiències.
    La temporització de les sessions també m’ha semblat correcte.

  30. ramon

    Trobo que ja era hora que passéssim de les TIC a les TAC.
    La Informació TIC , tant abundant, s’ha de convertir en Aprenentatge TAC.

    Com a complement a aquest seminari, aquest curs m’ha anat molt bé el curs telemàtic TIC a l’ESO.

  31. joan 2

    Creiem que ha anat prou bé i el poder proposar punts per a les diferents sessions… també ha millorat el contingut dels seminaris.

  32. Josep Ma

    Hola ,,
    Trobo que hi molta dispersió de continguts, en cada seminari es presenten un munt d’aplicacions noves, a mi se’m fa impossible pair tanta informació,, ;-),, tot avança molt ràpidament,, jo personalment encara estic al el web 1.0,, 😉 i sembla que ja anem pel 6.0 o 7.3,,

    Malgrat això, les sessions han resultat molt interessants des de’l punt de vista dels intercanvis d’experiències de tots els assistents i la bona predisposició del coordinador per aclarir dubtes i oferir assessorament TAC.

    Jo proposaria utilitzar als seminaris les mateixes aplicacions (Moodle, tipus de Blogs, aplicacions d’àmbit general i que ja estan arrelades en els nostres alumnes, o el que sigui…. ) com a mínim durant tot el curs,, això ens permetria aprofundir en el seu coneixement i en el seu ús.
    De vegades o millor dit, casi sempre el que busquem o el que volem utilitzar ja esta inventat i no cal complicar-se la vida muntant servidors personals amb aplicacions pròpies que en la majoria dels casos només utilitza l’administrador del lloc. Jo personalment fa quatre cursos que utilitzo el Moodle com a plataforma de suport per a les meves classes i cada cop li estic traient més suc, afegint-hi noves opcions.

    També proposaria que les sessions dels seminaris es fessin en diferents centres el que possiblement afavoriria l’intercanvi d’experiències i fins i tot fer la sessió oberta al professorat del Centre, on es fa el seminari i que estes interessat en les TAC això facilitaria la difusió a tot el professorat.
    I a veure si aconseguim millorar les condicions dels coordinadors TAC!!! Xr exemple com els coordinadors de Qualitat!!!!!!!! O es que nosaltres no millorem la qualitat mitjançant les TIC i les TAC !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Salut,, Josep Ma

  33. Rosa Olivé

    Hola,
    Al seminari de l’Alt Camp hem comentat quines necessitats tenim i hem fet les propostes següents:

    – més informació de recursos TIC per àrees , cicles i temes: webs, wikis, webquest,…Recull de recursos.
    – models de programació de la competencia TIC, deplegament del nou curriculum.
    – informació tècnica: fer blogs, rss, serveis del Google, funcionament de les novetats del web2.0,… en el seminari.

  34. Jordi Roig

    Hola,

    El seminari ha estat força enriquidor per a tots nosaltres. Crec que faltaria fer algunes sessions un xic més técniques per conèixer, a més a més dels programes que s’utilitzen a l’escola, els diferents aparells: escanners, impressores… perquè per exemple de vegades no sabem com canviar un tonner de la impressora perquè ningú ens ho ha ensenyat i aquestes petites coses les haríem de poder fer nosaltres i no esperar al tècnic per a que ens ho solucioni.

  35. Pep

    Considero que, malgrat l’esforç esmerçat per l’equip de suport TAC, el nou model de seminari no s’adequa en absolut a les demandes dels assistents. Una prova és la baixa participació (al menys, en els de secundària).
    Crec que les sessions d’intercanvi d’experiències són necessàries, però possiblement s’haurien de muntar com a jornades de treball (unes tres al curs, una per trimestre) i obertes a la participació de tot el professorat interessat (no limitades a l’assistència d’unes persones concretes … i menys a que aquestes persones siguin els/les coordinadors/es d’informàtica) i coordinades directament des dels SSTT o, si es vol, els CRP.
    Per altra banda, considero imprescindible la continuïtat d’un seminari (un altre diferent de l’anterior) més “tècnic” a l’estil del model previ, amb jornades tècniques trimestrals, per tal d’anar completant la formació i/o resolent dubtes i/o intercanviant experiències entre els/les coordinadors/es d’informàtica.

  36. jcalvo12

    A primària com es pot comprovar, dintre d’horari lectiu (important) les necessitats son imperioses tant de tic com de tac, perquè als centres de 1-2 línies el referent sempre es una persona, màxim 2 en lo tocant a noves tecnologies, noves estratègies etc… el perquè es important que sigui en horari lectiu es perquè estem plantejant una activitat destinada a centres i els propis centres designes al seu/s representants, amb la qual cosa tot lo que es faci en aquesta activitat no revertira tan sol a nivell personal sinó que serà un intercanvi entre centres, tant en lo tocant resolució de problemes comuns, com de compartir experiències….
    Potser no sigui el format mes adient però copsant el parer del meu seminari hem de fomentar un sistema de contrastar experiències en comú, de poder fer arribar informació(cada vegada mes dispersa i vasta) com de donar pistes i recursos perquè el cúmul de tecnologia-i estratègia de treball, no ofegui al/s responsable/s de/ls centre/s i que aquests(coordinador Tic) tinguin un espai i un tempo on compartir-exposar i col·laborar perqué el treball que es fa a cada comunitat educativa sigui extensiu a la resta i els recusrsos d’uns serveixin per tothom…..

  37. Vicent Cerdà

    En general m’ha semblat, el seminari, molt interessant per conèixer recursos educatius i de comunicació. També per presentar activitats pròpies i conèixer altres dels altres companys i altres centres de la comarca.
    Ho veig molt positiu, i crec que tindria que mantenir-se.
    Ara el que faltaria, són les dotacions per poder portar a terme les experiències que ens presenten, pissarra digital, camera web (oovoo), etc.

  38. Esperanza López

    En conjunt el seminari d’aquest curs ha estat positiu, si més no per trobar-nos, compartir experiències i constatar que els problemes són més o menys a tot arreu els mateixos i això consola una mica.
    El conductor del seminari és una persona molt competent.
    Però… tot es pot millorar!
    Penso que a vegades no caldria fer algunes coses que nosaltres mateixos ens compliquem la vida, recordem que som mestres no informàtics. Potser caldria donar més continguts més accessibles per a tothom i més pràctics, sobre tot, recordo al començament de ser coordinadora que en les primeres sessions vaig sortir una mica angoixada.
    Aprofito per reivindicar la importància del coordinador d’informàtica i demanaria que l’administració ho regulés tant en qüestió d’horari com també (per què no) de sou. Cada vegada a l’escola aquest coordinador té més treball.

  39. Carme

    Agraeixo aquest espai on queda recollit tot el que s’ha fet en els diferents anys amb els recursos que s’han utilitzat, és la meva biblioteca digital 😉 . Em sembla important que s’hagin unificat criteris i que s’hagi treballat el mateix (si fa, no fa) en tots els seminaris. Considero bàsic que es mantingui l’horari d’aquests seminaris amb periodicitat mensual. Es podrien alternar sessions informatives/pràctiques i amb intercanvi d’experiències, amb sessions que abans s’anomenaven “Jornades Tècniques” on es podria aprofundir més en un tema d’innovació.

  40. Anna

    Hola,

    el format del SEMTAC no em sembla malament. El problema és que s’expliquen moltes coses a cada sessió i no tens temps per païr-ho tot. Sí que tenim una estona pràctica, però si ens centréssim a cada sessió a desenvolupar una cosa més concreta potser ho podríem assimilar millor.

    També trobo a faltar una miqueta d’explicació d’aspectes més tècnics (més que res per a les persones que són al SEMTAC per primer any). Ja sé que ens vénen a fer suport tècnic, però penso que seria interessant tenir uns mínims coneixements per a qualsevol contratemps que pot sortir el dia a dia.

  41. Rosalia

    A mi m’agradaria que aquestes sessions fossin molt pràctiques i que parléssim tant de programari i utilitats que realment puguem utilitzar a les aules, com de questions més tècniques referides al funcionament de l’aula d’informàtica.

    És també interessant el conèixer les noves eines que van apareixent i que serveixen per millorar i posar-nos al dia en aquest àmbit que, per altra banda va a una gran velocitat, com diuen alguns dels companys que fan comentaris.

    Jo penso que els formadors que hem tingut ja han fet aquest esforç de tractar temes pràctics i útils per a tothom, cosa que vull agrair, com també és d’agrair el fet que han estat a la nostra disposició per resoldre qualsevol dubte, encara que fos personal.

  42. Leire

    Aquest any he trobat a faltar les Jornades Tècniques. Pel que fa al plantejament de les classes, molt millor aquest enguany; classes més dinàmiques i divertides. I quant a l’estructura del SEMTac, bé. Tot i així, continuo pensant que penjem massa informació a internet, i volem fer-ho tot tan via on-line, que arribem a les escoles, i entre la feina de la classe, la feina que ens busquem sense que ningú ens la demani, que si ara explicar als mestres com funciona un determinat programa, i que “ara no tinc temps, o simplement; amb la xurra d’ordinadors que tenim que si aquest no em va be, i aquest em va pitjor, després, et quedes sol fent una cosa super guay, que ningú es mira. Però això es una realitat que no ve al cas.
    Vull hores reglades pel coordinador d’informatica; i no quedar-me al meu temps lliure.
    Que els T-systems passin quan s’indica que tenim hores de coordinació (ja que a la pagina de incidencia demanen hora) i no quan els hi dona la gana.
    Treballar amb materiarl i recursos actuals i no Pentiums I.
    Red continuament penjada.
    Solució practica dels T-systems o empreses encarregades: quan un problema seus es general i reincideix en molts coles; el que fan es dir que aquell problema, ja no entra en incidencia; es com dir que si un nen no hi manera de que aprengui a portar-se be, que es quedi a casa. Estic indignada: com el cas dels botos dels APDs, que son lo pijtor, i ara busca’t la vida. I a més, truques perque et diguen algo, et passes amb 20.000 persones diferents, et criden i t’insutlen, i et penjen. Continuo indignada. Estaria mes be, que els tecnics vinguessim amb més frequencia per les escoles. Son moltes màquines, i moltes persones que fan servir les maquiens al dia.
    En fi, no se… Hi pot haver una solució? Ens veurem l’any que ve!

  43. jordi

    penso q cal mantenir l’horari i el dia (dilluns) per evitar mals de cap a l’hora de planificar horaris pel curs vinent.

    tb penso q es vol donar molta informació en una sola sessió, potser val més menjar una mica menys però pair bé, ja sabeu…

    el format de totes maneres em sembla bé pq ens serveix de fòrum per conèixer de primera mà com treballen els altres companys, els seus dubtes, solucions, neguits, problemes, … i aquesta posta en comú ens enriqueix a tots.

    au, salut companys

  44. Cristina

    L’horari ha funcionat molt bé! I les sessions han donat tanta informació que de vegades no donem a l’abast de posar en pràctica tot el que ens ensenyen.

    Potser el que he trobat a faltar és alguna sessió tècnica, sóc nova en la coordinació d’informàtica i m’ha costat uns mesos agafar el ritme, potser algun suport per als que entren de nou, alguna mena de sessió especial per als nous de primer i segon any i les altres en comú.

    Gràcies per la feina feta!

  45. Mercè

    M’agraden aquests seminaris perquè els que no en sabem tant ens ajuden a posar-nos una miqueta més al dia, encara que ens costi païr tanta informació.

    El problema és sempre el temps: temps d’un mateix per saber com funciona i temps a l’escola per posar-ho a la pràctica. Hi ha moltes coses a fer però molt poc temps disponible.

    Que tingueu tots un bon final de curs.

  46. RocabrunaRocabruna

    Estic completament d’acord amb tot el que s’ha dit. Jo he après molt a les sessions, només cal, de vegades, que t’indiquin que existeixen coses (com els blocs, per ex.) i tot seguit, començar a investigar.
    D’aquí et porta a una altra cosa, a tots coses diferents perquè els interessos, per sort, són diferents.
    Ara jo necessitaria més informació de moodle, per exemple, o twitxr…per millorar funcionament blocs. Gràcies per tot! Bon final de curs!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *