Àrab

Classes de llengua i cultura

Les accions d’impuls al projecte lingüístic plurilingüe dels centres escolars, gestionades des de la SG de Llengua i Plurilingüisme, volen posar en evidència les llengües curriculars i no curriculars que es treballen en el Sistema educatiu català, des de diversos programes i projectes.
Les Classes de Llengua Àrab i Cultura Marroquina (programa LACM) són consolidades a Catalunya des de fa més de deu anys i tenen el recolzament estatal del regne de Marroc en els acords bilaterals que ajuden a l’acollida, la mediació i la consolidació lingüística de l’alumnat que vol aprendre aquesta llengua a Catalunya, en horari extraescolar.

Contacteu Neus Lorenzo & Maite Ruedas per saber més sobre aquest programa a Catalunya

[+] Programa LACM: Dades 2010-2011, Dades 2008-2009
[+] BOE núm 243 de 10 d’octubre 1985
[+] Més informació : Servei de Llengües estrangeres
[+] Accions a les Illes Balears

Classes d’àrab i cultura marroquina a LLoret i Figueres

Karim Zarroudi i Abderrahim Khairoun, professors de llengua àrab i cultura marroquina als infants de la comunitat marroquina de Lloret de Mar i Figueres, ens presenten un resum dels projectes que han realitzat amb l’alumnat com els de cal.ligrafia, el de cuina marroquina i els dels vestits i les festes del Marroc.

Els professors van realitzar aquests projectes amb la participació dels alumnes de les escoles Esteve Carles, Pere Torrent, Àngels Alemany i Ramon Coll i Rodes de Lloret de Mar i l’INS Ramon Muntaner, la Comunitat d’aprenentatge Amistat i l’ESC Anicet de Pagès a Figueres.

______________________________________________________________________________________________________________________________

La BBC en àrab

La BBC us ofereix el seu web en diversos idiomes, entre els quals hi ha l’àrab. Podeu accedir a les notícies d’última hora i mantenir-vos sempre informats en aquesta llengua.

Trobareu, a més, una guia sobre la llengua àrab, amb recursos i videos per aprendre-la o practicar-la.

Gramàtica comparada català-àrab

La gramàtica comparada de català-àrab serveix com a guia als docents d’alumnat immigrat per preveure i comprendre els errors i problemes lingüístics més freqüents amb què es troben els nois i noies que tenen la llengua àrab com a pròpia quan aprenen el catala. L’estudi comparatiu forma part de la col.lecció Llengua, immigració i ensenyament del català publicada pel Departament de Benestar Social.

Videos en llengua àrab

Us presentem una col.lecció de video clips on parlants nadius de la llengua àrab parlen sobre la seva cultura, la família i la seva vida quotidiana. Cada video clip ve acompanyat d’una descripció del seu contingut i de notes  sobre vocabulari i gramàtica. Aquests videos han estat produïts per ViewPoints Project of the Five colleges of Ohio consortium.

picture-9

Història i  evolució de la llengua àrab

La llengua àrab pertany a la branca semítica meridional de la família afroasiàtica. La literatura àrab comença el segle VI dC i es pot dividir a grans trets en els següents períodes: [+]

calli1_arab.gif

Escriure en àrab, ja no ha de suposar cap dificultat… La pàgina de l’aula d’acollida de l’IES la Serreta de Rubí disposa d’un teclat virtual on es poden escriure textos en àrab a l’ordinador només cal escriure, tallar i enganxar com es vulgui.

Programa Hispano-Marroquí d’Ensenyament de llengua àrab i cultura marroquina

Conveni de Cooperació Cultural entre el Govern espanyol i el Govern del Regne de Marroc.

English-Arabic Vocabulary Quizzes

Podeu practicar vocabulari i gramàtica elemental. Si us animeu, fins i tot podeu proposar nous exercicis en llengua àrab o en altres llengües.

cive

amazigh2