A la descoberta de la lectura

Françoise Boulanger (2010) À la découverte de la lecture. Premiers apprentissages: pratiques et théories.  Sciencies Humaines Éditions : Auxerre

He estat llegint aquest llibre aquest estiu i, tot i que es refereixi al món de l’educació infantil, explica moltes de les coses que em passen a mi a secundària. N’he fet un resum, que sempre pot fer servei. Es pot fer un seguiment de l’enfocament de Françoise Boulanger amb molts exemples a la xarxa. No incloc enllaços perquè són molt fàcils de trobar.

L’autora justifica el seu intent de difusió del seu enfocament d’aprenentatge de la lectura a partir de l’èxit de la seva experiència, les recerques que li donen suport i el rebuig que li produeix la idea que molts nens estiguin ja en fracàs als sis anys.
Es basa en la idea que els alumnes s’acostin al llenguatge escrit de manera natural, on l’adult els acompanya en la descoberta i respecta la seva manera de reflexionar. El procés s’ha experimentat tant amb nois i noies d’educació infantil com amb alumnes d’educació especial, amb els quals s’han hagut d’afinar els passos.

Resum:

a-la-decouverte-de-la-lecture

Aquest article ha estat publicat en LECTURES DIDÀCTIQUES, RESUMS INFORMALS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.