Ortografia 1

El treball sobre l’ortografia sempre és dur i insatisfactori. Fins fa poc fins i tot hi havia veus que en predicaven l’eliminació. Sembla que la sensatesa es torna a imposar i de mica en mica la norma es reincorpora a la formació formal i, en conseqüència, arbitrària dels nostres i les nostres joves. Algun dia buscaré un article molt bonic que vaig llegir sobre el tema, però ara us deixo unes paraules de l’Espinàs, una persona que bé es mereix ser escoltada:

ortografia.pdf

Aquest article ha estat publicat en General, LECTURES DIDÀCTIQUES. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Ortografia 1

1. xvallalt diu:

Cada vegada veig que té més mèrit el bloc de Llegir molt… Si no vaig errat, vas aconseguir que tots els alumnes es donessin d’alta a l’edu365 enviant la sol·licitud per fax o carta, no? Després els vas convertir en col·laboradors de manera que podien publicar articles ells mateixos, oi? Els ho vas demanar com a activitat voluntària o obligatòria? Ho faries amb alumnes de 2n d’ESO, també?

Em sembla una manera molt bona d’utilitzar internet i les seves aplicacions; però crec que donar-se d’alta d’usuari a l’edu365 hauria de ser més senzill.

Gràcies per la teva atenció

Xavier

2. Joan Marc diu:

La veritat és que molts ja el tenien del curs anterior, d’altres el van demanar i alguns aprofitaven el correu d’un company o companya. Tens raó: hauria de ser una mica més fàcil, segurament ja l’haurien de tenir per defecte i poder-lo activar des de l’ordinador. No sé a qui s’hauria d’adreçar la idea, però potser això facilitaria les coses i evitaria fugides cap a Blogger i altres experiències.

No sé com són els teus alumnes de 2n d’ESO. La meva idea és que sempre es poden fer coses que a priori semblen temeràries, però tampoc cal passar-se. Crec que la gràcia de corregir a la vista és donar prioritat a qüestions estructurals, a la puntuació, a les concordances… Si hi ha massa errades ortogràfiques tot queda desvirtuat. En aquest cas, jo potser proposaria penjar la versió definitiva.

El que està clar és que una redacció que ha de ser penjada a Internet mereix molta més atenció per part de l’escriptor que no pas una que només llegeix el professor de torn.