Hem fet un recull de recursos diversos que esperem que us puguin ser útils i interessants.
Textos
- Per consultar, un clàssic, l’obra d’Umberto Eco, Historia de la belleza, que us podeu descarregar aquí.
- O una obra actual que vincula filosofia i ciència, Sobre la belleza y la risa, de Sixto J. Castro, i de la qual podem llegir la ressenya a la pàgina d’Investigació i Ciència.
- També disposeu d’un material elaborat per Oscar Brenifier sobre L’art i la bellesa que segueix la metodologia de la pràctica filosòfica: diàleg amb comentaris per identificar problemes i errades, selecció de cites i de textos amb preguntes o propostes de dissertació.
- Material per treballar a l’aula elaborat per Francisco Javier Rodríguez Buil, de l’Olimpíada de Filosofia de la Comunitat de Madrid-
Vídeos o imatges
- Un acudit pot ser una manera de començar a plantejar la qüestió.
- Si voleu un resum sistemàtic de les idees fonamentals, podeu escoltar aquest vídeo d’Educatina.
- Disposeu del vídeo d’una conferència que François Jullien va fer sobre la bellesa al CCCB.
- Per treballar l’argumentació al voltant del tema de la bellesa a partir del diàleg Hippies Major de Plató, aquí teniu l’enllaç a un vídeo que sintetitza i posa música a l’argumentació.
- Podem continuar amb alguna de les xerrades que ens ofereixen a TED Talks.
- Un repàs pel canon de bellesa a Historias de lo cotidiano.
- Presentació en Prezi de la idea de bellesa segons Adorno.
- La ciència de la bellesa o la bellesa des de la ciència a REDES.
- Bellesa interior, bellesa interior, vídeo que presenta la diferència i la relación entre ambdós conceptes des d’una perspectiva de budisme tibetà, ecologia i música.
Audios
- A Ràdio 5 hi ha un programa de diàleg filosòfic escrit per dos companys professors de secundària: Diàlegs de la caverna. Aquí teniu l’enllaç al diàleg “Què és l’art?”.
Cursos
- Si voleu una perspectiva crítica que vincula estètica i ètica al voltant de l’art, com ja Plató i Aristòtil van proposar, podeu participar en aquest curs.
Activitats d’aula
- El nostre company, J. Beltran, fa una proposta d’activitat novedosa i interessant per treballar a l’aula al seu blog i que podeu trobar aquí.