Tercera sessió del Curs de didàctica i temàtic El poder del mite

La sessió del darrer dimarts va ser una classe pràctica sobre com treballar el vídeo o el curt cinematogràfic des de 4t d’ESO fins a 2n de batxillerat, fent que sigui un vehicle prou consistent per transmetre idees. A la sessió també es va exposar com aprofitar els diàlegs per exposar conflictes i debats universals.

Com fer del vídeo una eina filosòfica? Com utilitzar el guió per buscar l’aprofundiment autònom i rigorós de temes filosòfics com la felicitat, el deure, la realitat i l’aparença, etc.? L’exposició de Cerezuela es va basar en la seva experiència com a professor de secundària. Ens va mostrar totes les possibilitats d’una fórmula pedagògica que a ell li ha donat bons resultats.

Va començar amb l’exposició de la unitat didàctica amb què Damián Cerezuela ha estat fent classe els darrers anys a les aules secundària. No va amagar les dificultats o malentesos que s’han d’afrontar si es vol que el vídeo filosòfic compleixi la seva funció.

La segona part, més centrada a l’Olimpíada de Filosofia de Catalunya, va fer una exposició de la modalitat de vídeo filosòfic. Cerezuela ho va explicar tan des de la seva posició de professor participant, com la d’organitzador. Després de projectar un últim vídeo dels finalistes de la OFC de l’any passat, es va obrir el torn de preguntes.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *