Saló de l’Ensenyament 2010

Saló de l’Ensenyament 2010

El Saló de l’Ensenyament 2010, que tindrà lloc del 17 al 21 de març al Palau 2 de Montjuïc, vol facilitar a estudiants, famílies i a tot el col·lectiu educatiu informació àmplia i actualitzada de l’oferta d’estudis a Catalunya.

L’oferta del Saló de l’Ensenyament 2010
està distribuïda en diferents sectors: estudis universitaris • estudis de formació professional • altres estudis superiors • estudis complementaris • estudis d’idiomes • centres d’educació primària, secundària i batxillerat • formació ocupacional • serveis d’educació • serveis per als joves.

El Departament d’Educació hi serà present amb un estand de 1.004 m² adaptat per a persones amb discapacitat, just a l’entrada del Palau 2:

Informa’t dels diferents estudis.
Orienta’t a l’àrea d’orientació personal.
Localitza’t als espais territorials de Catalunya.
Connecta’t als punts @, l’àrea de consulta amb ordinadors.

El Departament d’Educació també participa amb l’estand específic de l’Institut Superior de les Arts, on s’informarà d’estudis artístics i de grau (art dramàtic, dansa, música i disseny i arts plàstiques, i conservació i restauració de béns culturals) i màsters i doctorats.

Publicat dins de 4t d'ESO, Actualitat, Tutoria | Deixa un comentari

I més poesia animada…

[slideshare id=3287190&doc=hdocumentsandsettingspcmisdocumentosjordibordonspoemajuditariaca-100226132017-phpapp01]

[slideshare id=3337632&doc=hdocumentsandsettingspcmisdocumentosjordibordonspoesiamontsesesma-100304125143-phpapp02]

Publicat dins de 4t d'ESO, Poesia | 5 comentaris

Poesia animada

[slideshare id=3249593&doc=hdocumentsandsettingspcmisdocumentosjordibordonspoesianora-100222142822-phpapp02]

[slideshare id=3287166&doc=hdocumentsandsettingspcmisdocumentosjordibordonspoesiaismaelroncel-100226131502-phpapp01]

Publicat dins de 4t d'ESO, Poesia | 3 comentaris

Elogi de l’educació lenta

trobat_temps_perdut

ELOGI DE L’EDUCACIÓ LENTA
Joan Domènech Francesch
Editorial Graó

DECÀLEG PER A UNA EDUCACIÓ LENTA
1.Decidir. En comptes de mirar constantment el rellotge i organitzar el temps, és important decidir cap on volem anar, per què volem educar, què pretenem i compartir-ho amb la comunitat d’alumnes amb la qual treballem (o també en l’àmbit familiar).
2. Implicar. Posar els mitjans per tal que, en un procés democràtic, la implicació del professorat, dels infants i joves i les seves famílies, siguin els aspectes clau en la construcció d’un projecte educatiu.
3. Prioritzar. Saber analitzar i distingir quins són els aspectes importants i quins són els urgents. Decantar-se, sempre que es pugui, per treballar els aspectes importants de l’educació. Deixar de banda aquelles parts del currículum, de l’organització, de la vida de l’aula i de l’escola que no són ni urgents ni importants. Fer un plantejament semblant en l’àmbit familiar.
4. Saber perdre el temps amb activitats que no estiguin organitzades ni estructurades o que no siguin previsibles.
5. Donar prou temps perquè l’alumnat sigui creatiu en les activitats que realitza.
6. Cultivar la paciència i la perseverança, com també basar-les en la premissa que els infants i els joves trobin sentit a les activitats que fan, que els proposem o que els encarreguem.
7. Saber viure, ser positiu. Donar exemple de vida i incorporar el sentit de l’humor a l’eduació. Donar exemple de respecte envers la diversitat de ritmes.
8. Gaudir del moment, de les activitats desenvolupades i que tenen sentit, i no estar condicionat constantment pel programa que cal complir, per les proves que cal efectuar o pels resultats que cal obtenir. A la família, no comparar els fills i les filles amb altres infants o joves de la seva edat.
9. Simplificar els programes escolars. Limitar els objectius que es pretenen assolir en cada curs, a fi de poder aprofundir en cada aprenentatge.
10. Basar els canvis en un coneixement profund de les potencialitats i de les debilitats de tots els sectors de la comunitat educativa, singularment, els infants i joves. Escoltar-los.

Publicat dins de General, Opinió | 1 comentari

Què és la poesia?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/CRU9OTVn43U" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Publicat dins de Poesia, Vídeos | 3 comentaris

Expressió escrita 3r d’ESO

MISSATGE A UNA PERSONA DESCONEGUDA

Et proposem que escriguis un missatge en forma de carta a un personatge desconegut. Pot ser una persona que viu en un país en guerra, el noi o la noia dels teus somnis, l’artista o l’esportista a qui sempre has desitjat conèixer, un governant d’un país on hi ha fam, un habitant d’un altre planeta, etc. Recorda que les cartes tenen diverses parts i hauràs de respectar-les: lloc i data, salutació, introducció, cos, comiat, signatura i, si cal, postdata (PD).

Publicat dins de 3r d'ESO, Relats | 27 comentaris