[youtube]http://youtu.be/cpSZl7qyY6U[/youtube]
Categories
-
Articles recents
Comentaris recents
- ANA 4tC en Competències bàsiques
- G.R 4tB en Competències bàsiques
- E.B.F 4rt B en Competències bàsiques
- A.A en Competències bàsiques
- PLG 4B en Competències bàsiques
Arxius
- maig 2025
- abril 2025
- juliol 2024
- juny 2024
- maig 2024
- abril 2024
- març 2024
- febrer 2024
- gener 2024
- desembre 2023
- novembre 2023
- octubre 2023
- setembre 2023
- juny 2023
- maig 2023
- abril 2023
- març 2023
- febrer 2023
- gener 2023
- desembre 2022
- novembre 2022
- octubre 2022
- setembre 2022
- juny 2022
- maig 2022
- abril 2022
- març 2022
- febrer 2022
- gener 2022
- desembre 2021
- novembre 2021
- octubre 2021
- setembre 2021
- juliol 2021
- juny 2021
- maig 2021
- abril 2021
- març 2021
- febrer 2021
- desembre 2020
- octubre 2020
- juny 2020
- juny 2019
- abril 2019
- març 2019
- febrer 2019
- gener 2019
- desembre 2018
- novembre 2018
- octubre 2018
- setembre 2018
- juny 2018
- maig 2018
- abril 2018
- març 2018
- febrer 2018
- gener 2018
- desembre 2017
- novembre 2017
- octubre 2017
- setembre 2017
- juliol 2017
- juny 2017
- maig 2017
- abril 2017
- març 2017
- febrer 2017
- gener 2017
- desembre 2016
- novembre 2016
- octubre 2016
- setembre 2016
- juny 2016
- maig 2016
- abril 2016
- març 2016
- febrer 2016
- gener 2016
- desembre 2015
- novembre 2015
- octubre 2015
- setembre 2015
- juliol 2015
- juny 2015
- maig 2015
- abril 2015
- març 2015
- febrer 2015
- gener 2015
- desembre 2014
- novembre 2014
- octubre 2014
- setembre 2014
- juny 2014
- maig 2014
- abril 2014
- març 2014
- febrer 2014
- gener 2014
- novembre 2013
- octubre 2013
- setembre 2013
- juny 2013
- maig 2013
- abril 2013
- març 2013
- febrer 2013
- gener 2013
- desembre 2012
- novembre 2012
- octubre 2012
- agost 2012
- juny 2012
- maig 2012
- abril 2012
- març 2012
- febrer 2012
- gener 2012
- desembre 2011
- novembre 2011
- octubre 2011
- setembre 2011
- juliol 2011
- juny 2011
- maig 2011
- abril 2011
- març 2011
- febrer 2011
- gener 2011
- desembre 2010
- novembre 2010
- octubre 2010
- setembre 2010
- agost 2010
- juny 2010
- maig 2010
- abril 2010
- març 2010
- febrer 2010
- gener 2010
- setembre 2009
- juny 2009
- maig 2009
- abril 2009
- març 2009
- febrer 2009
- gener 2009
- desembre 2008
- novembre 2008
- octubre 2008
- setembre 2008
Autoaprenentatge
Diaris
Diccionaris
Dictats
Educació
Filologia
Jocs
Literatura
Llista de blogs
Orientació
- Autoconeixement
- De què t'agradaria treballar?
- Educaweb qüestionari orientació
- El circ de les papallones
- El gran recorregut
- Elige profesión
- Estudiar a Catalunya
- Estudis Universitaris de Catalunya
- In-forma't
- Orientació educativa (educaweb)
- Què estudio?
- Qui soc i què m'agrada? Com decidim?
- Qui soc i què m'agrada? Interessos i autoconeixement.
- T'atreveixes a somniar?
- Tests
- Tria educativa GenCat
Unitats didàctiques
Hora
Meta
He fet la correcció de Tania Pozo .
Esta ben feta però la paraula Nadal no la posat en majúscules i jo crec que tindria que separar mes els apartats.
Com correctora Nadia Chliouet corregeixo la redacció de la Irene.
La redacció està bastant bé, hi han 5 paràgrafs, està ben estructurada però hi tenia que haver posat més connectors.
Les faltes que ha posat són: FINANCIAR-LO ( aquesta paraula va amb ç FINANÇIAR-LO). S’APRÉN (aquesta paraula no té l’accent tancat, si no que ho te obert: S’APRÉN ). INFLUÏR( aquesta paraula no porta dièresis: INFLUIR ). CONCLUSSIÓ ( aquesta paraula no va amb dues SS només va amb una S: CONCLUSIÓ.
Correcció del text, Janny Elisabeth Sánchez Ortiz.
En primer lloc, no té els 5 paràgraf falta un argument positiu. Té coherència i un registre adequat.
I en segon lloc hi ha massa faltes d’ortografia.
Faltes: d’eso (d’ESO), finalitzar-lo (finançar-lo), una (Una), guayar (guanyar), perque (perquè), l’portunitat (l’oportunitat), tradiccions (tradicions), mes (més), catalunya (Catalunya) mes (més), duna (d’una), facil (fàcil), perque (perquè), tes (tens), necesesaria (necessària), vergoña (vergonya), aixo (això), l’ho important (l’important) com (com per exemple), coneixer (conèixer), mes (més), amistad (amistat) mes (més), el (els).
He fet la correció del Mustafa
En primer lloc no esta bé estructurat, no te coherencia en algunas frases . hi ha molts punts que no fa falta posar ,moltes comas 😮 faltes *nomes* només, es/és repetició de paraules, faltes *be* bé *son* són /*sufrir* patir . En la última frase posa * amb la mal educació * (mala educació).*Per l’altre banda els negatius. Els negatius* ¿?( per altre banda …. explicació sense posar * negatius ) …..
Jo he corregit la redacció de Dani Garcia de 4t A.
L’estructura està ben respectada i presenta els paràgrafs necessaris. El registre no està del tot ben utilitzat perquè hi ha paraules/expressions que han estat emprades erròniament. Encara que podríem puntualitzar alguna cosa, el text té coherència.
… a la ESO (a l’ESO).
I una de les activitats (Una de les activitats).
… fas pinya amb els companys (ús incorrecte del registre).
Al 3r, 4t i 5è paràgraf no hi ha gairebé cap signe de puntuació i el lector s’ofega.
Hi ha paraules i/o expressions que es repeteixen constantment durant tot el text (vendre flors).
Correcció de la redacció de Lluis Bargalló
Només té dos paràgrafs quan ha de tenir uns 4 paràgrafs, està bé estructurat però hi falten paràgrafs.
Al segon paràgraf a la tercera línia ”algo” està mal dit i es ”alguna cosa”
No n’hi ha més faltes, està bastant bé la redacció, però en la meva opinió la faria una mica més llarga y amb més paràgrafs.
He corregit la redacció de Paola Cabezuelo:
Aquesta redacció no te molt de sentit es a dir que costa d’entendre, ja que canvia molt de persona ( del verb). En un text argumentatiu no tens que escriure-ho donant la teva opinió y senten que dona la seva opinió.
Està bé estructurat, però el tercer paràgraf ha fet sols dos línies.
Ortografia:
– necessitem vendre flors per guanyar-ho diners per anar.
Guanyar-ho està malament ja que el –ho parla dels diners y desprès ho posa. Tindria que treure el -ho o els diners. Aquesta falta està en la segona línea dos vegades i en la penúltima línea.
-Fan Activitats per guanyar-ho diners paper viatge.
A part de guanyar-ho diners, també te paper viatge. Crec que volia dir per al viatge.
-Per primer lloc ens guanyar diners.
En primer lloc guanyar diners. Ens en aquesta frase no té sentint.
-Hi ha ambient de viatge i de treball per anar a aquells i aquelles viatge.
Aquells i aquelles. No te sentit.
-Més coses és que és relacionin amb la gent del carrer.
El segon és no té que porta accent, per que no és del verb ser.
-és proposem que és anar al viatge.
Els dos és no porten accent, per que no és del verb ser.
-tenen que fermen.
Fermen crec que voldria dir fer.
Correcció a la Raquel Abajo:
Per començar, els paràgrafs no estan ben senyalats. Tot seguit, en lloc de parlar de les flors de nadal, ens parla de vendre flors de sant jordi, cosa molt interessant, pero aquest no es el tema. Tot el text te la cohesió que ha de tenir. Llenguatge cult, ben expressat.
Ortografia: No hi ha cap error.
He corregit a Irene.
Faltes:
·S’aprén – S’aprèn
·Pot ser- Potser
·Influïr – Influir
·Hagin – Hagi
·Conclussió- Conclusió
Correcció de la redacció de Noemi Martín:
En general, l’idea del context, esta força bé, pero, en la introducció, no hi ha molta coherència.
Per altre part, veig que també, utiliza expressions en sentit col.loquial.
Trobo que hi ha faltes d’ortografía i la estructura del text es podría millorar una mica més.
Correcció de la redacció de H, Lglas:
La redacció en general no parla del tema principal que s’havia propost (la venda de flors), si no de diverses activitats que es poden realitzar.
La conclusió està ben plantejada, encara que li faltaria introduir alguna justificació més perquè fos més consolidada i convincent.
Aquesta frase “Activitats com aquestes tenen aspectes positius, com de negatius.” està separada i conta com a paràgraf. Es podria suprimir ja que en els següents paràgrafs es podrà veure els diferents punts de vista per a les activitats (aspectes positius o negatius) o introduir-la al primer paràgraf (inroducció).
“…molt esforç, també ajuden…” Signe de puntuació aml utilitzat. Seria més convenient haver utilitzat un punt i seguit.
Hi ha un paràgraf amb bones idees però mal plantejades. Li falta ordre i frases que lliguin i tinguin més sentit:
ORIGINAL:
Per una altre banda estan els problemes o les dificultats que pots tenir per vendre els productes demanats, és a dir, no tothom serà molt amable i generós per col•laborar amb nosaltres i a mes a mes en el temps que estem amb els problemes econòmics.
REMOLEDAT:
Per un altre banda poden originar-se problemes o dificultats que poden tenir a l’hora de vendre els productes demanats, és a dir, no tothom estarà dispost a comprar-los i encara més amb els problemes econòmics que està passant la població a causa de la actual crisi.
“Com que quasi totes les activitats es faran al aire lliure, el temps pot ser un gran problema per a poder vendre amb facilitat.” Aquesta frase, a més d’estar separada del paràgraf dels aspectes negatius, no es justifica perquè el temps podria ser un altre aspecte negatiu per a la venda de productes a l’aire lliure.
“Millora el comportament uns entre altres…” Introdueix un nou paràgraf sense cap connector. A més, encara que es pot intuir, no s’anomena el subjecte que millora tot allò que diu posteriorment.
“Les relacions, les amistats, els amics o companys…” No té setit possar aquesta frase solta sense cap unió amb el text.
FALTES EN EL TEXT:
Fan obrir el ulls el mes allà possible… (Incorrecte)
Fan obrir els ulls més allà possible… (Correcte)
…tothom amb mes ganes de treballar i de aconseguir el seu mèrit. (Inocrrecte)
…tothom amb més ganes de treballar i d’aconseguir el seu mèrit. (Correcte)
Però sobretot es el aprendre a fer un esforç… (Inocrrecte)
Però sobretot és aprendre a fer un esforç… (Correcte)
Per una altre banda… (Incorrecte)
Per un altre banda… (Correcte)
Text del Carlos Ríos
El text està ben estructurat i no he trobat cap falta d’ortografia.
Els paràgrafs estan correctes.
Puntuació correcte.
L’única falta que trobo és que el text es molt curt.
He corregit la redacció de Tania Pozo
1r paràgraf te coherència, està ben estructurat i senten, però al principi en comptes d’una ” A alguns” cal posar ” En alguns ” .
2r paràgraf no te coherència, no està ben estructurat i no senten, també repeteix molt algunes paraules.
4r paràgraf te coherència, està ben estructurat i senten bé, també en la segona línia al principi on posa ” que hi as preguntat ” cal posar ” que hi has preguntat ”
5r paràgraf te coherència, està ben estructurat i senten bé, al principi, la paraula ” Finalment ” despres de la paraula es posa accent ” Finalment, “
En el primer paràgraf del text de Mohamed El Kouraichi no té gaire coherència, ja que falten signes de puntuació i no està ben redactat.
En el segon i tercer paràgraf ha comès faltes d’ortografia com: per els (pels), lo millor (el millor), es que guanyes (és), de manera econòmicament (econòmica), a prens (aprens), be (bé).
També ha realitzat errors de cohesió, ja que continuen faltant signes de puntuació, i connectors per estructurar correctament les oracions . A més ha fet algun error de concordança (es compra,regalar, flors).
En els últims paràgrafs ha comès moltes faltes d’ortografia com: mon (món), per que (perquè) i es (és), en aquest cas ho ha fet servir en diverses ocasions com a pronom reflexiu i no com del verb ésser.
Un altre aspecte a comentar, és que no ha utilitzat la mateixa persona, ha canviat de primera a tercera persona.
Finalment no ha posat el punt final de la seva redacció.
He fet la correció de LAURA Muñoz:
-Al meny (al menys).
-Ens fa la competencia (ens fa competència ).
-Esten (estem).
-L ’estrcutura del text és bona i te un vocabulario correcte i formal
Correcció de la redacció de la Gemma
En primer lloc , la redacció esta estructurada correctament, jo no sóc ningú per criticar aquesta redacció , però si canviaria algunes coses :
-Primera línia : per celebrar fi de curs / per celebrar el fi de curs
-Línia 3: Per tal de que surti més econòmic es fan activitats. Entre elles la venda de flors per Sant Jordi./ Per tal de que surti més econòmic es fan activitats, entre elles la venda de flors per Sant Jordi.
– Línia 7: A més a més fent això, aprendre’m / A més a més, fent això aprendre’m
-Línia 9 : Encara que amb aquesta activitat hi ha la dificultat de no poder vendre totes les flors que tinguem / aquesta frase no s’entén , esta mal expressada .
– Línia 12: si fa molt fred no es gaire agradable./ si fa molt fred no és gaire agradable.
Correcció de la redacció de l’Alejandro Martín Pérez
Faltes ortogràfiques: aquests (aquestes) línia 2, aquet (aquest) línia 4, es (és) línia 7, doles (dolentes) línia 9, dificultar (dificultat) línia 9, aquest (aquests) línia 11, per el (pel) línia 12, dificultar (dificultat) línia 12.
Com a classificació dels paràgrafs esta ben estructurat, tot i que hi ha frases que no tenen gaire sentit com: “Aquesta acció ho faríem, per no quedar-nos a casa, en comtes d’anar aquet any a l’illa menorquina” que potser volia haver dit: “Aquesta acció la faríem per anar aquest any a l’illa menorquina en comptes de quedar-nos a casa”.
Finalment repeteix massa vegades la paraula “també” en comptes d’utilitzar altres connectors.
Jo m’he llegit la redacció de la Irene , hi la veritat que no te faltes!! Ho ha fet força bé!
Correcció a Rubèn Gil
La redacció esta molt bé, però té algunes faltes d’ortografies, i algunes faltes de puntuació, i necessita més connectors. També té els 5 paràgrafs i les 15 línies que havíem acordat.
Faltes:
– El (primera paraula del segon paràgraf(Al))
– Per el (es pot simplificar de pel)
– En (no es pot barrejar singular i plural, es ens)
La correcció esta bastant be, només en te una falta.
1er paràgraf: (financiar-lo) finançar-lo.
2n paràgraf: no te ninguna falta.
3er paràgraf no te ninguna falta
Opinió: la veritat es que la redacció no esta ben feta, per L’estructura i per moltes altres mes coses.
Correcció de la redacció de Carlos Rios.
La correcció esta bastant be, només en te una falta.
1er paràgraf: (financiar-lo) finançar-lo.
2n paràgraf: no te ninguna falta.
3er paràgraf no te ninguna falta
Opinió: la veritat es que la redacció no esta ben feta, per L’estructura i per moltes altres mes coses.
he fet la correcció de Georgina Fernández .
-Esta ben feta te molt de contingut la conclusió esta ben feta i no es venguem es vindrem
Correcció de la redacció d’en Mustafa
No ha fet els 5 paragrafs *
EL viatge de final de curs.
Els alumnes de 4rt ESO acostumen a fer un viatge al final de curs, per guanyaria(guanyar) diners. Organitzen diferents activitats. Una de les activitats mes(més) importants en la que aconsegueixen molts diners, es la venda de flors.
Organitzen aquesta activitat per poder guanyar diners, per divertir-se, per conèixer a la gent i com enfrontar a persones que no coneixen.
Venen flors, organitzen moltes mes(més) activitats, com vendre números de loteria, nomes(només) amb la organització d’aquestes dos activitats el viatge els i podria sortir barat o ben be gratis. Però a part de guanyar diners venen flors, s’intenta comunicar amb la gent, respectar-les, i guanyar-se el respecte.
Per l’altre banda els negatius. Els negatius son(són) molts, com perdre classe, esforçar-te i després sofrir(patir) molt per no vendre res.
Finalment per concloure, des del meu punt de vista crec que la venda de flors es un esforç positiu i personal, però es inaguantable, perquè amb la mal educació que es presenten els clients, es insuportable aguantar a la gent.
He corregit la redacció de la Chavela Peréz:
El text esta ben estructurat, té un paràgraf per a la presentació, un paràgraf d’aspectes negatius, positius i conclusió.
-Primer paràgraf:
Fa bé la presentació del tema i ens situa bé en el tema del qual escriurà.
No sé si la X fa referència al numero deu o que no se sap molt bé els anys que es fan els viatges de fi de curs.
Crec que no hauria de posar un punt després de “X anys” ja que el que diu fa referència al mateix tema.
Ha escrit “tenir que” quan en català s’escriu “haver de”.
-Segon paràgraf:
En el segon paràgraf la primera línia diu “ Una d’aquestes activitats es la venda de flors per Sant Jordi i també troben més fàcil la venda de loteria…” crec que hauria de utilitzar un connector més adient.
-Tercer paràgraf:
Després de “Per començar” hauria de posar un coma.
-Quart paràgraf
Hauria de posar una coma després de “Per una altra banda”
Ha posat “tenim que” en comptes de “hem de”
Creec que el que va darrere del “Per acabar” hauria d’anar en un paragràf diferent ja que no esta parlant dels aspectes negatius.
-Últim paràgraf:
Ha escrit “decessaris” en comptes de “necessaris”
Jo he corregit la redacció de macarena … i crec que esta força bé encara que hi falta un títol i hi ha alguns petits errors com per exemple algunes faltes de ortografia com: financiar-lo, fará, treure-n’s, correr, pero (en algunes frases),pasar, sino.
Hi ha en algunes frases falta de concordança.
I per finalitzar ha utilitzat una expressió del castellanisme :desde
Però en general esta força bé.
He fet la correcció de Chavela Perez
Crec que la seva redacció esta be però te un error d’ortografia:
Decessaris, voldria dir necessaris .
Correcció de EduardPaatt que per cert un nom molt friki.
Sincerament els meus ulls san dissolt de tantes faltes i de tantes paraules escrites malament. Una redacció feta al últim moment i ni tan sols la repassat.
En primer moment diu moltes coses que no tenen sentit i tampoc s’ha basat molt en el tema que es demana i els paràgrafs no estan ben estructurats com es demanava.
Faltes d’ortografia.
Recaudar : sembla ser un castellanisme, en tot cas seria “recaptar” (línia 1)
Vendre flors de nadal: vendre flors per nadal. (línia 2)
Por arribar a ser un de molt bon: frase sense sentit i en tot cas seria “Pot arribar a ser un de molt bo” (línia 2 i 3)
l’INS Plà d’en Boet: IES Pla d’en Boet o Institut Pla d’en Boet.
(línia 3)
Da: Castellanisme. Paraula correcte “dona”
(línia 6)
benecici: Esta escrita malament, “benefici” es la paraula ben escrita.
(línia 8)
Treiem: No estic segura, però crec que en tot cas seria “ traiem”.
(línia 10)
Maravellós: Paraula correcte “meravellós”.
Son aquestes les faltes que e trobat, potser n’hi ha de més.
EduardPaatt, espero que hagis après una mica de la meva correcció i per la pròxima vegada escrius una mica millor.
Ànims, que tu pots!
😀
Vull corretgir un error meu.
San: s’han
(línia 2)
😛
REDACCIÓ DE : Jorge Calderón 4B
Per començar la correcció, crec que tinc el dret de criticar-la com amb sembli bé.
Aquesta redacció esta ven plantejada, te tots el seus paràgrafs ven definits, amb els connectors encertats.
Per un altre banda, s’ha despreocupat per mirar les seves faltes de ortografia, crec que un noi de 4rt d’ESO no tindria que fer aquestes falta com: financiar-lo.(finançar-lo)..etc
Per acabar malgrat que he pogut corregir les faltes que havia fet, el més important es que ha fet un bon plantejament.
PARAULES COREGIDES SÓN POSADES EN MAJÚSCULES:
Els alumnes de 4rt d’ESO acostumen a anar de viatge de final de curs. Per FINANÇAR-LO solen preparar diverses activitats per tal d’obtenir diners. Una d’aquestes activitats seria la venda de flors per Sant Jordi.
Com tot en aquest món aquesta activitat te aspectes negatius i positius.
En primer lloc, per una part aquesta venda de flors afavoriria molt per a la nostre part a que POGUÉSSIM pagar el VIATJE i d’aquesta manera que POGUÉSSIM gaudir d’una gran EXPERIÈNCIA, ja que fa quatre anys que aquest VIATGE no és FA.
Per altre part aquesta activitat és una gran manera de RELACIONAR-SE amb la gent i així practicar la llengua oral a l’hora de vendre-les.
Finalment hi hauria un aspecte negatiu, és cert que aquesta activitat la FARÍEM per el nostre bé, PERO a l’hora ESTARÍEM TRAIENT feina a altres tendes que TAMBÉ NECESSITEN aquests clients, es dir no se si ser una mica egoista o una mica solidari.
En conclusió, hi han aspectes positius i negatius, és a dir encara queda molt de temps per valorar quina és la millor opció, i acabarem escollint la millor!
He corregit la redacció de la Souhaila.
El text respecta les cinc parts, el registre és correcte i les idees s’ajunten bé, però hi ha alguna incoherència i diverses faltes d’ortografía.
1r paràgraf:
-venta: venda
-per el: pel
-hi ha una incoherència a la part on diu: ” i com a iniciativa han escollit aquesta entre d’altres.” Crec que més que una iniciativa és una activitat.
2n paràgraf:
-es: és
-vents: vends
– i hi ha: i ja
3r paràgraf:
-taraves: soposo que voldria dir a travès
-gracies: gràcies
-No s’enten la última frase on diu : ” i gràcies a aquesta pots realitzar alguns aspectes que no faries.” A què es refereix amb aquesta? Què vol dir amb aquesta frase?
4t paràgraf:
-algun: alguna (es refereix a dificultat)
-ventre: vendre
– per el ambient: per l’ambient
-diner: diners
-” i després que guanyis pocs diners, perquè, la gent no compri”: el perquè no va entre comes.
5è paràgraf:
-per concloure: Per concloure
-Hi ha una incoherència en la frase “Per concloure, crec que en aquesta hi ha…”: Què vol dir amb aquesta? No ho especifíca.
-“… hi ha aspectes negatius i d’altres negatius”: soposo que vol dir “hi ha aspectes positius i d’altres negatius”
-el esforç: l’esforç
Jo, qualsevol, he fet un intent de correció del exposat de Cristian.
…la opció de vendre amb poc esforç…. -> L’opció. És una paraula de gènere masculí.
…les demes persones. -> Les altres persones. La paraula “demés” en aquest cas és un espanyolisme.
…tot lo possible… -> No. Correctament s’ha d’escriure <>, ja que, altre cop, és un espanyolisme.
Amb tot això dit, penso qué el text és molt neutre. Amb això vull dir, qué el què s’exposa és molt semblant amb la resta de redaccions. No hi ha res de nou. També s’ha d’admetre qué el text no dona per gaire.
Ara, les paraules utilitzades molt correctes.
Jo he fet la correció de Irene de 4rt B.
Des de el meu punt de vista en el quart parafang no cal que torni a posar un altre vegada de la venda de flors, pot posar millor de la activitat, o buscar un altre sinònim per no repetir tantes vegades venda de flors.
Te alguna que altre falte, finançar-lo (financiar-lo), aprèn (aprén), conclusió (conclussió) .
Correcció de Said Al Fahssi.
En primer lloc, no té els 5 paràgrafs, però el text està bé redactat.
I en segon lloc, hi ha comès algunes faltes d’ortografia.
Faltes: 4rt ESO (4rt d’ESO), solen organitzen (solen organitzar), si sabem és ( sí que sabem és), el companys (els companys), diners cosa (diners cossa), no obstant (no obstant això), de que (de què), i hagin (hi hagi).
Per començar la correcció he de dir que el registre utilitzat en aquest text ha estat el correcte en tot moment i sense cap desfase. Això en rpimer lloc. en segon l’estructura ha estat bé exeptuant els paràgrafs que habien de ser cinc i només es troben tres. i finalment amb l’ortografia, ha estat tot correcte però hi ha una paraula que no acabo de entendre (germanor)? per lo demés la trobo correcte!!!
He corregit la redacció de la Natine Diarra.
Cal destacar que el sentit del text és totalment correcte però no empra bé l’ortografia. Has de vigilar sobretot de no confondre el és en funció de verb i el es en funció de pronom. També hi ha faltes d’ortografia però dono per fet que has sigut tu sense voler en teclejar.
Ortografia:
– Unes de les iniciatives es vendre flors – és
– Un dels avantatges de vendre flors es – és
– A mes a mes – A més
– D’altre banda – D’altra banda
– D’altre banda coneixen el món de vendre productes client i comerciant – No té cap sentit
– S’ha de tenir en compta – en compte
– A mes a mes s’ha de mirar – A més
– En el que esta el país ara mateix – En què es troba el país actualment
– Ja no es comprant tant com abans – Ja no es compren tant com abans
– En conclusió la venda de flors esta bé – està
– Pugui vendrà mes fàcil – vendre/més
He fet la correcció del text del Jose Vicente.
La redacció no està prou malament , està ben estructurada, però té algunes faltes d’ortografia:
Al institut- L’instiut
las roses- les roses
venes les flor- vens les flors
tracta- tracte
El text esta ben puntuat, però utilitza alguns vulgarismes com per exemple:
guanyar-te les peles (guanyar diners), top-manta ( venda ambulant).
Fa una bona presentació del tema però durant el desenvolupament inclou temes que no són de la temàtica.
He corregit la redacció d’en Raúl Cantarero.
La redacció està ben estructurada amb una introducció, un nus i una conclusió. Segueix la pauta dels 5 paragrafs i no té cap falta d’ortografía ni cap falta de puntuació. Fa un bon ús de les paraules i utilitza un vocabulari adequat sense cap vulgarisme. S’expressa bé sense cap dificultat, és a dir, s’entén tot el que vol transmetre.
Correcció de l’Alba Panera
VENDRE FLORS ÉS LA MILLOR SOLUCIÓ? (està corregit directament al text)
Els alumnes de 4t d’ESO hem decidit fer un viatge de final de curs. Per guanyar diners d’alguna forma, vendrem flors el dia de Sant Jordi.
Aquesta activitat és una manera fàcil i còmoda de guanyar diners ràpidament, ja que som moltes persones que ho fem a la vegada i a llocs diferents. Per aquest dia és tradició la venda de flors, per tant, la gent ens compraria.
És una bona manera de recaptar diners per finançar un viatge de fi de curs.
D’altra banda també hi ha punts en contra. Com per exemple que faci mal temps i no puguem sortir al carrer a vendre-les o posar-nos en un lloc on no passi la gent o no cridem gaire l’atenció. També hi ha la por de no guanyar el suficients diners per que el viatge ens surti a un preu raonable.
L’esperança és l’últim que es perd, o això diuen. Per tant crec que recaptarem bastants diners per que el viatge ens surti bé econòmicament. I així, poder anar tots a Menorca a passar uns dies meravellosos.
(L’estructura de la redacció esta bé , ja que conté els paràgrafs necessaris)
(Jo diria que falta un altre punt o motiu al paràgraf de les raons positives de fer aquesta activitat.) (Algunes paraules les repeteix bastants cops)