Daily Archives: 6 març 2017

Racó de poesia a la Biblioteca de l’Escola de Rasquera

Al Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera hem compartit la proposta del Racó de Poesia de la Biblioteca de l’Escola de Rasquera, que ens va exposar la seva coordinadora, la Paquita Badia i que trobareu recollit en aquest enllaç.

Per ampliar el fons de poesia de la biblioteca escolar, cada xiquet va portar de casa un poema il·lustrat per al racó.

Hi trobem poesies d’autors coneguts, però també poemes creats pels propis infants o recollits de la tradició oral familiar.

Aquests poemes viatgen de la biblioteca a casa en una maleteta en préstec que comparteixen amb les famílies i que té molt d’èxit.

Racó Poesia Biblioteca Escola Rasquera Maldeta poemes biblioteca Escola de Rasquera

Poemes Racó Biblioteca Escola Rasquera

apps de poesia

Al mes de març moltes escoles llegim poemes i actualitzem des de cada biblioteca escolar o biblioteca d’aula el racó de poesia, lligat a la celebració el dia 21 de març del  Dia Mundial de la Poesia.

Consulteu les propostes des de la Institució de les Lletres Catalanes:

frame_logo

A més de l’aprofitament de recursos digitals com les apps:

.Un món de poesia de Joana Raspall

app-joana-raspall

.L’univers poètic de Miquel Martí i Pol

appmarti-i-pol

En format llibre o en digital juguem amb les paraules dels nostres poetes !

Dins i fora de la biblioteca, gaudim de la poesia !

Nou Butlletí eBiblio: Lectures digitals

Butlletí eBiblio.catNovetats i recomanacions de llibres o revistes per a la lectura digital.

Accés al Butlletí eBiblio número 1

Nou Butlletí del Servei eBiblio Catalunya per donar a conèixer a la comunitat educativa el nou servei de préstec de llibres digitals per als usuaris de les Biblioteques Públiques de Catalunya.

Compta amb una col·lecció de títols d’obres de ficció i no ficció de diferents gèneres i temàtiques en català, castellà i anglès, a més d’audiollibres i revistes.

També inclou el préstec digital d’obres de literatura infantil i juvenil, així com lectures de secundària.

Cartell informatiu: cartell-ebiblio-catalunya

ebiblio-logo

Nova Experiència de la Ribera publicada al Puntedu: BONA PRÀCTICA DE L’ESCOLA DE GINESTAR

A l’apartat EXPERIÈNCIES de la web del Programa PUNTEDU de Biblioteques Escolars del Departament d’Ensenyament ja s’ha publicat ELS MIL I UN VIATGES A LA LECTURA” de l’escola de Ginestar que trobem dins l’àmbit del “Gust per llegir” a les Terres de l’Ebre.

experienceswebpunteduAquesta activitat figura com reeixida dins les pràctiques que es fan a les biblioteques escolars de centres i va ser recollida amb el model de fitxa de Bona Pràctica Puntedu per l’assessora del SE-CRP de la Ribera d’Ebre.

Es tracta d’un RECULL DE PROPOSTES D’ANIMACIÓ LECTORA DES DE LA BIBLIOTECA D’AULA I LA BIBLIOTECA ESCOLAR realitzades a l’Escola Pàmies de Ginestar i també presentades per Helena Borràs a la Jornada de Biblioteques Escolars de les Terres de l’Ebre, l’any passat. Podeu consultar enllaços aquí.

Bloc de la Biblioteca de l’Escola de Ginestar en aquest enllaç

i presentació digital de l’experiència.