Monthly Archives: juny 2009

Bones Vacances !!

Ara que encara estem acabant d’omplir els papers de secretaria, estem acabant de lliurar llistats de llibres i d’altres temes de similar factura, pot serun moment per al comiat fins al setembre, on ens retrobarem, amb forces renovades, per a continuar gaudint de tot allò que ens depari el nou curs escolar.

Serà el tercer curs escolar d’aquest bloc stactgn, fet, pensat i cuinat des de i per a les comarques de Tarragona. De moment, cal pensar en el descans, en el període vacacional per excel·lencia on un juiol destinat a acabar formacions i superar nous reptes ens portarà a un agost ociós en el que forçosament és millor dedicar-nos a la família i a carregar les bateries, tant de les nostres càmeres de fotos i vídeo com les bateries simbòliques que ens mouran durant tot el proper curs escolar.

Hem tingut un curs molt carregat de novetats, on els apunts de Googlejant creiem que us han aportat un punt de curiositat. Esperem, totes les persones que estem al darrera d’aquestes coses, estar a l’alçada qualitativa que us mereixeu a partir del setembre. Mentre, us deixem amb un muntatge de “mar i muntanya” , per començar a obrir boca, de Nilo Merino, de la revista fotogràfica Caborian

Intervalos from Nilo Merino Recalde on Vimeo.

Calendari Sessions SEM curs escolar 2009-2010

Ja hem afegit a la part de l’esquerra del bloc la pàgina actualitzada amb el calendari de les sessions SEM previstes per al curs escolar 2009-2010. Seguirem fent els Seminaris en dilluns.

CALENDARI DE LES 5 SESSIONS SEMINARIS SEM

  • Sessió 1 – 19 d’octubre de 2009
  • Sessió 2 – 23 de novembre de 2009
  • Sessió 3 – 22 de febrer de 2010
  • Sessió 4 – 26 d’abril de 2010
  • Sessió 5 – 24 de maig de 2010

Us hi esperem!

ACTIC

La Generalitat de Catalunya , segons hem pogut llegir a Vilaweb, posarà en marxa la denominada “Acreditació de competències en tecnologies de la informació i la Comunicació ” ( ACTIC ).

L’ACTIC permetrà a qualsevol persona de més de 16 anys demostrar les seves competències TIC mitjançant una prova per ordinador. Tant la prova com l’obtenció del certificat seran telemàtics. Les persones que superin satisfactòriament la prova tindran un certificat acreditatiu,  que emetrà la Generalitat, i que els possibilitarà acreditar un determinat nivell de competències (bàsic, mitjà o avançat) en TIC davant de qualsevol empresa o administració.

El Govern de la Generalitat de Catalunya va aprovar el febrer de 2008 el model d’acreditació en tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) de la Generalitat de Catalunya, i el pla per desplegar-la i implementar-la. Aquest s’implementarà en tres nivells diferents, en un calendari que va des de maig del 2009 fins al llarg de l’any 2010.

Podeu trobar més informació en el web de Gencat

Com recuperar les “categories” dels blocs Xtec

A primera hora d’avui dimecres 10 de juny llegim a la plana d’entrada dels blocs Xtec i del fòrum de suport que els canvis que s’han portat a terme a Xtec blocs han suposat temporalment la pèrdua de les “categories” de classificació dins dels blocs. Descriu la forma de fer la recuperació de les mateixes si ens urgeix.

La funcionalitat de les categories és agrupar les entrades del bloc per temàtiques comunes, de forma i manera que sigui senzill agrupar continguts que parlen d’un mateix contingut.

Hem pogut realitzar la operació que se’ns descriu a la plana i ens ha funcionat correctament:

  • Entreu com a administradors/administradores al vostre bloc xtec.
  • Des de la pantalla d’aministrador/a, un cop registrats/des, tal qual, teclegeu a la URL del navegador l’adreça “blocs.xtec.cat/nombloc/wp-admin/upgrade.php?step=1” , SUBSTITUINT ” nombloc ” pel nom del vostre bloc. Si, per exemple el bloc és “ceipelbonestudiant”, la URL és =  “blocs.xtec.cat/ceipelbonestudiant/ wp-admin/upgrade.php?step=1″

En un minut recuperareu les “categories” i us ha de sortir un missatge de WordPress conforme tot s’ha actualitzat correctament. Difereix una mica de les “etiquetes”, però això és un segon tema que caldrà investigar.

A la mateixa plana informativa ens comuniquen que esperen, en breu termini, solventar aquest tema.

Xtec blocs.

Durant el dia d’avui, dimarts dia 9, i tal  com estava anunciat a la portada de la plana de la Xtec, i hem llegit igual que vosaltres, s’han portat a terme tasques de manteniment en els servidors dels blocs de la Xtec.

A primera hora de la tarda s’ha restablert el servei. Hem pogut certificar, de moment, 3 realitats:

– El “motor” intern dels blocs, de word-press, s’ha actualitzat a una nova versió. Això comporta, d’entrada, una tasca més pausada de revisió de cada un dels menús amb els que ens trobem, un cop ens registrem amb drets d’administrador/a. També comporta, suposem, que la tasca divulgativa, educativa i formativa sobre els blocs a la Xtec ,  passarà per nous camins, amb versions renovades del que ara ens trobarem.

– Per defecte, quan entrem al bloc com a “administradors”, després de la renovació, tot ho trobarem en anglès, fins que , manualment, canviem l’idioma preferit al català en les preferències de l’aplicatiu.

– No, no hem tocat res que no calgués tocar. Ja ens hem adonat que no existeix ni una sola “etiqueta”, “tag” o “categoria” lateral-dreta relativa a la classificació habitual de les entrades d’aquest bloc dedicat a donar suport TAC al territori dels SSTT d’Educació a Tarragona. Han desaparegut les etiquetes que “classificaven” cada  una de les entrades. En aquest bloc i, com hem pogut observar, també als 15.000 blocs Xtec restants. 2 anys de feina de classificació, “desapareguda”, de moment. Definitivament?

Llibre de Text Digital_Projecte 1.1

Davant  l’allau d’informacions que estan sortint aquests dies sobre aquesta revolució al món de la Educació, i desprès que es publicitès al Cosmocaixa , Centres de Secundaria de tota Catalunya (al voltant de 200) han manifestat la seva voluntat de començar el curs que ve amb aquest projecte tan ambiciós.

Aquí teniu un recull de informacions recollides per la xarxa a dia d’avui, sobre lo que es projecta com el futur segur de la educació…

– Qui és GIODE
– Gratuïtat del llibre de text – Format digital i model 1:1 (IMAE – GIODE)
– Relació de centres inscrits – Data 30/5/2009 (IMAE – GIODE)
– Manifest
– Llibres digitals el curs vinent (El Punt Diari)
amp-i-lebre-utilitzaran-els-llibres-digitals-el-curs-vinent.html
– El llibre digital i el català (El Punt Diari)
-que-el-llibre-digital-arraconi-lus-del-catala.html
– El 30% de institutos tendrá libros digitales en septiembre (La Vanguardia)
– Preparación del profesor y conexión a la red (La Vanguardia)

Diari avui (9 de Juny 2009)

Els Instituts i el llibre digital
http://paper.avui.cat/article/societat/138647/arriba/llibre/digital/instituts.html

Educació emplaça als editors a que entrin en la era digital
http://paper.avui.cat/article/societat/138648/educacio/emplaca/editors/entrar/lera/electronica.html

Noves eines a l’Educació
http://paper.avui.cat/article/societat/138649/no/nhi/ha/prou/amb/la/pissarra.html