Entre les moltes bondats de la música, com a element docent, existeix el simple plaer de gaudir de la mateixa. En diferents situacions escolars es pot fer ús, encara que sigui com a simple acompanyament, element festiu, d’estudi, marcador de pausa entre hores, com a part curricular, etc.
Fa ja uns dies que us vam parlar de Spotify, un excel·lent programa en xarxa, per la patilla, que permet escoltar a la carta la majoria de les cançons que cerqueu ( no totes ) . Cal tenir connexió a la xarxa, clar. Sempre hi ha un petit percentatge de músiques que no trobareu, per rebuscades, o per falta d’acord amb les cases comercials discogràfiques, com per exemple les famoses Muralles de Tarragona de Bernardo Rios, que va fer famoses Oriol Grau ( per posar un exemple, segur que imprescindible en tota discoteca escolar ).
L’equip humà de la plataforma de desenvolupament de la plana de tasques a desenvolupar està dividit en diferents àrees, com poden ser plataforma Nokia, plataforma Android, plataforma iphone.. el que dona a entendre la diversitat que es porposen abarcar.
Donat que els bons productes no passen per alt, s’han desenvolupat ja tota una sèrie de portals de recolçament, que permeten baixar-se llistes de reproducció a la carta, elaborades per propis/es usuaris/es. Permeten incorporar centenars de músiques ja llistades en un sol clic en funció del gènere desitjat. Poden trobar-se , algunes amb registre d’usuari/a a spotyshare , yourspotify , spotifyfriends , specifyspot , listiply , spotylist….
Quan un servei d’aquesta mena, amb 4-5 mesos de Beta, té tal repercusió , i ja està titllat a ser el producte de 2009, per alguna cosa deu ser… Altament recomanable. Us insertem un clip de vídeo explicatiu , on es detallen totes les parts que composen l’aplicació i el seu ús , en castellà, de mans d’una troballa a Vimeo:
Spotify – Screencast from faqoff on Vimeo.
Un altre recurs:
http://www.rockola.fm