Projecte d’Art de l’Escola Ferrer i Guàrdia. Planificació

A l’escola, d’acord amb el nostre Projecte d’Art, realitzem diversos tallers en cada un dels cicles. Us presentem un exemples:

  • Taller d’Autors a Educació Infantil:  

El projecte d’autors a Educació Infantil està centrat en la descoberta dels artistes Joan Miró i Jackson Pollock, sense oblidar-nos d’altres referents artístics. Es pretén que els alumnes trobin paral·lelismes i connexions entre artistes.

A més de reconèixer les característiques de les obres d’aquests artistes treballem per a que ells creïn les seves pròpies obres i vagin creant la seva pròpia identitat com artistes.

Iniciem els projectes a través d’un vídeo sobre la vida i la manera de treballar de l’artista amb l’objectiu d’animar-los a descobrir les diferents tècniques i estils d’aquest a partir de la pròpia experiència.

  • Art i Escola a cicle inicial i cicle mitjà: 

El projecte Art i escola és un programa que té com a fita promoure i donar valor a l’art a les escoles. Neix de l’ACVIC (entre d’Arts Contemporànies i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona )i des de fa 3 anys es promou a la comarca del Vallès Oriental des de l’Associació Cultural i el Museu de Granollers. 

L’objectiu del projecte és aprofundir a partir d’una paraula o concepte i en com representar-lo plàstica o visualment a partir de les sensacions, emocions o reflexions individuals o de grup que se’n generin. 

Aquestes produccions acabaran sent mostrades al museu de Granollers muntant una exposició amb els treballs de totes les escoles participants. Donant així valor a la seva feina i mostrant-la portes enfora. El tema d’enguany ha estat el Refugi.

  • Taller de Disseny a tots els cicles de primària:

El projecte del Disseny és la disciplina artística que treballa l’escola aquest curs.

Dins del Disseny, tenim diferents apartats: el disseny d’interiors, el disseny tèxtil (que es realitza en llengua anglesa), el disseny d’objectes i el disseny gràfic.

Cada grup classe ha començat el projecte descobrint un  dissenyador/a.

En els tallers, hem tingut en compte el nostre entorn immediat com per exemple treballar la dissenyadora de Granollers (la nostra ciutat,) Laura Garcia entre d’altres.

Projecte “JA TENS SAMARRETA?”-INSTITUT ALBA DEL VALLÈS- PLANIFICACIÓ

A l’institut Alba del Vallès hem decidit fer un projecte, per franges, que tingués com a objectiu motivar els alumnes a crear, dissenyar, pressupostar i produïr amb l’ajuda de l’AMPA, una samarreta que representés l’imatge del nostre centre. El nivell on vam decidir que es faria el projecte és a 3r d’ESO. La seva coordinadora, la Cristina Curto, que també és la formadora del curs de Competències Bàsiques, va ser la principal catalitzadora de la feina a portar a terme.

L’idea va ser fer servir la franja de 10:10 a 12:30 durant tres dies per tal de que en grups de 5 alumnes dins de cada grup-classe portessin a terme el seu projecte. Així el tercer dia cada grup faria una exposició al gimnàs del seu disseny de samarreta i  la resta del alumnes del centre poguessin votar el projecte guanyador. El plus d’aquest projecte és que tot l’institut estaria implicat, no només el nivell de 3r en questió.

Bellera projecta 2019. La veu dels alumnes

“Realitzar un projecte així està bé perquè ens hem divertit mentre aprenem història.” Dani Rodríguez

 

“No és un aprenentatge com el que estem acostumats, no és com sempre. I que vinguem els pares és divertit perquè veurem el que fem. Aprendre jugant és divertit.” Èric Martínez

 

“Pot ser el tema del qual havíem de fer el treball ens resultava avorrit perquè l’hem fet a quasi totes les matèries i és una mica esgotador repetir sempre el mateix, però preparar el mercat medieval amb els companys, vestir-se, tenir la paradeta montada i saber que vindrà la família, és guai.” Laia Garcia

 

Apliquem els coneixements adquirits a la Xarxa de CCBB

Teníem molt clar que la formació rebuda pels coordinadors i el consegüent traspàs a la resta de l’equip impulsor s’havia de veure reflectit en el disseny de les diferents tasques o activitats.

Vam pensar una activitat inicial per a despertar les idees prèvies i buscar una motivació inicial prou forta per tal d’implicar i motivar l’alumnat des de l’inici. Vam considerar prou important explicar quin seria el resultat final del projecte (representació d’escenes quotidianes de la vida romana) que s’havia de fer palès en una sortida final a les runes d’Empúries que ja alguns d’ells ja coneixien. Vam compartir amb els alumnes quines activitats faríem, què aprendríem i com s’avaluaria. És prou evident que la perspectiva d’acabar la feina amb una sortida, va engrescar-los d’allò més!

Vam dissenyar tasques de resolució individual i en grups, la majoria d’elles. Vam dur a la pràctica el treball cooperatiu i els grups els van formar ells mateixos tot i que prèviament havíem assignat a l’alumnat un número tenint en compte diferents criteris: nivell acadèmic, interessos, punts forts, caràcter… per tant ben bé tampoc van triar ells… Els grups eren de 4 membres i cadascun dels membres havia de tenir un número diferent, per tant cada grup era format per un 1, un 2, un 3 i un 4.

Un dels aspectes que vam considerar clau era el fet que si bé els continguts són importants no ho és menys el fet que els alumnes siguin conscients de com estan aprenent, el fet de fer-los coneixedors del seu procés d’aprenentatge i l’autoregulació del grup cooperatiu. Vam decidir utilitzar l’eina de la carpeta d’autoaprenentatge en què hi apareixen aspectes com l’assignació de rols, normes reguladores del grup que ells mateixos s’autoimposen, distribució de càrrecs (secretari, etc.) i funcions que s’han treballat al llarg del curs, objectius del grup, compromisos, diari de sessions, valoracions, revisions del funcionament del grup, autoavaluacions dels membres, rúbriques per a la confecció de la carpeta, etc.

Us el compartim. Feu-hi una ullada i esperem que ens digueu que us sembla!  QUADERN D’APRENENTATGE ROMA

Telenotícies Roma

El producte final del nostre projecte és la gravació d’un telenotícies ambientat en l’època romana, amb seccions de notícies, el temps, els esports…

Tot i que els mitjans que hem tingut al nostre abast han estat limitats, estem força satisfets de la feina realitzada pels alumnes.

En el següent enllaç us deixem un tastet de com ha anat tot plegat:

(enllaç)

 

La Hispania romana

Aquesta activitat pretén familiaritzar als alumnes amb els noms llatins de les poblacions i els rius de la península ibèrica, així com la xarxa de comunicació que tenien els romans, una autèntica xarxa d’autovies que facilitaven les comunicacions entre els diferents indrets de l’imperi.

Comencem! Sessió inicial.

Teníem clar que si havíem decidit la temàtica del projecte (el descobriment de la civilització romana) hauríem d’esmolar la imaginació per intentar que l’alumnat s’apropiés d’aquest, i quina millor manera de motivar-los que a través de la música i d’un fragment d’una pel·lícula?!

Amb aquesta sessió inicial es va intentar despertar i detectar coneixements previs. Els alumnes van haver d’omplir forats buits de la lletra de la cançó i emplenar la següent graella:

 Ho vam aconseguir: la perspectiva de la sortida com a colofó del projecte, la cançó i el fragment còmic de la coneguda pel·lícula va animar l’alumnat a mostrar interès per Roma.

Projecte “D’on venim” -IES CARLES VALLBONA- LA VEU DELS ALUMNES

Adjunto comentaris de l’alumnat sobre el nostre projecte:

Ismael Gusi:El Treball ha estat entretingut,m’han costat algunes preguntes d’eco.

Cristian Cid: Aquest treball ma semblat interessant perquè em vist com era de difícil viure en aquella època.
Jo li posaria un 7 per què m’ha agradat però es feia cansat tots els dies tant de temps conforme podeu llegir no són molt crítics amb el projecte,

Hugo Teixell: Cal estudiar per tenir una bona feina. La vida és molt cara i sense un bon sou, no anem enlloc.

Judith Toledano: A mi m’ha semblat molt interessant i positiu per poder conèixer de primera ma, tot el que les amigues de la meva àvia m’expliquen sempre. Valoro aquest treball positivament.

Bon estiu a tothom!