Projecte d’Art de l’Escola Ferrer i Guàrdia. Planificació

A l’escola, d’acord amb el nostre Projecte d’Art, realitzem diversos tallers en cada un dels cicles. Us presentem un exemples:

• Taller d’Autors a Educació Infantil:

El projecte d’autors a Educació Infantil està centrat en la descoberta dels artistes Joan Miró i Jackson Pollock, sense oblidar-nos d’altres referents artístics. Es pretén que els alumnes trobin paral·lelismes i connexions entre artistes.

A més de reconèixer les característiques de les obres d’aquests artistes treballem per a que ells creïn les seves pròpies obres i vagin creant la seva pròpia identitat com artistes.

Iniciem els projectes a través d’un vídeo sobre la vida i la manera de treballar de l’artista amb l’objectiu d’animar-los a descobrir les diferents tècniques i estils d’aquest a partir de la pròpia experiència.

• Art i Escola a cicle inicial i cicle mitjà:

El projecte Art i escola és un programa que té com a fita promoure i donar valor a l’art a les escoles. Neix de l’ACVIC (entre d’Arts Contemporànies i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona )i des de fa 3 anys es promou a la comarca del Vallès Oriental des de l’Associació Cultural i el Museu de Granollers.

L’objectiu del projecte és aprofundir a partir d’una paraula o concepte i en com representar-lo plàstica o visualment a partir de les sensacions, emocions o reflexions individuals o de grup que se’n generin.

Aquestes produccions acabaran sent mostrades al museu de Granollers muntant una exposició amb els treballs de totes les escoles participants. Donant així valor a la seva feina i mostrant-la portes enfora. El tema d’enguany ha estat el Refugi.

• Taller de Disseny a tots els cicles de primària:

El projecte del Disseny és la disciplina artística que treballa l’escola aquest curs.

Dins del Disseny, tenim diferents apartats: el disseny d’interiors, el disseny tèxtil (que es realitza en llengua anglesa), el disseny d’objectes i el disseny gràfic.

Cada grup classe ha començat el projecte descobrint un  dissenyador/a.

En els tallers, hem tingut en compte el nostre entorn immediat com per exemple treballar la dissenyadora de Granollers (la nostra ciutat,) Laura Garcia entre d’altres.