Segons una llegenda germànica, Odín, el déu suprem, va crear la humanitat a partir d’un tros de fusta, concretament un fragment d’una branca que el vent va trencar i que el bosc va llençar a la mar. El déu el va agafar , en va fer dos i els va donar vida: així fou com va crear l’home i la dona. D’on ve aquesta llegenda? Sembla que el llibre sagrat dels nòrdics , els Eddas, fa menció d’aquest fet i a més, no oblidem que els pobles del nord havien divinitzat els arbres com el roure, el freixe… i que el freixe perene Yggdrasil sosté al seu cim el Valhalla, residència dels déus de la vora del riu Rin.
A la nostra tradició nadalenca en tenin un tronc, un tibosc màgic, una soca al que donem vida els dies abans de la “Nit de Nadal”. És el Tió, el tibosc a qui mimem, escalfem amb una manteta i alimentem amb galetes, fruites, verdures, garrofes… Quan arriba la tarda o la nit senyalada, se’l posa al foc una estona abans de cagar, perquè ha d’estar encès, i així fa regals com llaminadures, figues, torrons, figures del pessebre… És una gran alegria !!!
Els alumnes de l’Aula d’Acollida de l’Ins MMP han fet uns tions a partir de taps de suro d’ampolles, els han pintat els ulls , el nas, la boca i així s’han assabentat de la història. Aquí us he posat les imatges.
Ara, discipulae cerqueu d’altres mites on aparegui un tronc i expliqueu la relació amb el nostre Tió.