Grup de Treball PEL 2011/2012
En el curs 2011-2012 se celebra el desè aniversari del Portfolio europeu de les Llengües (PEL) amb una nova pàgina de referència del Consell d’Europa per l’alumnat, el professorat i els formadors i assessors interculturals.
Durant aquest curs, un nou Grup de Treball promogut pel Servei de Llengües estrangeres del Departament d’Ensenyament durà a terme activitats de reflexió, propostes educatives i experiències a l’aula, per tal d’intercanviar experiències i de recollir suggeriments d’utilitat pràctica a les escoles catalanes. Per a fer una revisió ràpida del què és i què es pot fer amb el PEL, podeu visitar les pràgines preparades per a nous usuaris:
[+] Què és el PEL?
[+] Quins són els documents de fonamentació?
[+] Com s’utilitza?
[+] Podem veure un exemple senzill de Portfolio Virtual?
[+] Quina formació necessiten els docents per posar-ho en pràctica?
[+] Com pot esdevenir un projecte d’escola?
Materials elaborats pel grup de treball PEL 2011/2012
Mòdul 1: Activitats de lectura i el Portfolio Europeu de les Llengües
Mòdul 2: Ús dels descriptors del PEL
Mòdul 3: Avaluació
Mòdul 4: Tasca lectora
Mòdul 5: Competència lectora
Grup de Treball PEL 2010/2011
PRIMÀRIA
Dinamització de les PDI al centre
Dinamització de la Programació Competencial al centre
Dinamització de la metodologia PEL al centre
SECUNDÀRIA
Avaluació i competències bàsiques 1
Avaluació i competències bàsiques 2
Qüestionaris i pauta d’avaluació
Dinamització de la metodologia PEL al centre 1
Dinamització de la metodologia PEL al centre 2
Dinamització del Tractament Integrat de les Llengües al centre 1
Dinamització del Tractament Integrat de les Llengües al centre 2
Proposta per a la millora de la expressió oral
PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA
Dinamització de les programacions competencials
Reflexió en els Grups de Treball Portfolio
El Portfolio europeu de les Llengües és una proposta escolar per a proporcionar eines de concreció educativa del Marc Comú de Referència Europeu per a les Llengües. El Portfolio permet posar en valor les activitats de reflexió, les evidències recollides i les propostes de seguiment dels itineraris vitals i biogràfics del plurilingüisme que l’alumne adquireix i desenvolupa al llarg de la vida.
Els Grups de Treball del Servei de Llengües són espais de reflexió i d’intercanvi de materials que anualment ens permeten descobrir els projectes i les propostes temàtiques dels professionals de l’educació interessats en la innovació i la millora docent.
El Porfolio Europeu de les Llengües (PEL) és un dels temes de recerca i d’experimentació a l’aula que genera propostes engrescadores que els professor del Grup de Treball comparteixen amb la comunitat educativa.
Materials Grup de Treball PEL 2009/2010
El grup de Treball 2009-2010 ha estat coordinat des del Servei de Llengües i la seva feina està a l’abast de tothom. Es pot demanar continuïtat des del Pla de Formació de Centre (PFC).
INFANTIL
PRIMÀRIA
SECUNDÀRIA
CICLE FORMATIU GRAU MITJÀ
AULA D’ACOLLIDA
EOI – ALEMANY
ALGUNES REFLEXIONS SOBRE EL PORTFOLIO EUROPEU DE LES LLENGÜES
EL PEL i JO 1 | EL PEL i JO 2 | EL PEL i JO 3 |
EL PEL i JO 4 | EL PEL i JO 5 | EL PEL i JO 6 |
EL PEL i JO 7 | EL PEL i JO 8 | EL PEL i JO 9 |
EL PEL i JO 10 | EL PEL i JO 11 | EL PEL i JO 12 |
Materials Grup de Treball PEL 2008/2009
Podeu consultar el material elaborat pel professorat assistents a les sessions de treball:
PRIMÀRIA
SECUNDÀRIA
- Malta
- Entenem el llatí?
- Seqüència Didàctica – 1. Reflexió
- Seqüència Didàctica – 2. Biografia
- Seqüència Didàctica – 3. Les pors
- Joking 1
- Joking 2
- Street Children Reflexió
- Street Children 1
- Street Children 2
- Advice 1
- Advice 2
- Descripció
AULA D’ACOLLIDA
EOI – ALEMANY / FRANCÈS