BANC D’IDEES

Matrius d’avaluació de llengua

La Biblioteca d’Educació Inclusiva d’Alberta al Canadà ofereix al seu web rúbriques, tant en anglès com en francès, per avaluar les diferent habilitats lingüístiques de l’alumnat, per primària i secundària.

ISSUU free editor
Aquest editor de llibres i documents on-line té una interacció atractiva i és fàcil d’aprendre: pot ser una bona eina per a les classes i els projectes que volen fer arribar els seus escrits a la xarxa!
Un bon exemple d’ús del ISSU en activitats Portfolio l’ha ofert la Marta Nebot, que ens permet descobrir el que els seus alumnes pensen d’aquesta eina de sensibilització plurilíngüe europea:

Ling@net Europa

Phonetic Flash Animation Projec

Fonètica
Escoltar de forma sistemàtica i prendre consciència del punt d’articulació de les consonats pot ajudar a millorar la pronúncia de qualsevol llengua.
En aquesta pàgina trobareu eines per a conèixer millor els sons de la llengua anglesa, alemana i castellana. Molt interessant per aprofundir en les activitast d’oralitat.

punch-card-5081.jpg

Using “realia” (real material from native speakers)

The Internet provides an enourmous amount of real documents in different formats. They can be  used in the classroom to motivate, entrigue, exemplarise, and discuss with the students…  Archives or old photod and videos can be very useful to illustrate culture and tradition: As an example, look at this video to explain “Tea Time in British Culture“:

Presentació del Portafoli Europeu de les Llengües

EL PEL a l’educació primària

Pel1

View more presentations from gemturfer

El PEL a l’educació secundària

EL PEL i els seus origens

Materials de treball: Exemple de Wiki Portfoli

La gemma Tur mané un espai de treball per a valoritzar la diversitat cultural i lingüística amb el Portafoli de l’alumnat.
¡Un exemple a seguir!