PROJECTE DELS TARONGES “ELS AVIONS”

Per entendre com es va iniciar a la classe dels taronges el nostre projecte, val la pena explicar que vam rebre un missatge d’un detectiu, anomenat Feliu, que ens va encomanar tasques. Primerament, ens va fer treballar la nostra memòria per saber quins projectes hem fet al llarg del temps. Després vam fer una pluja d’idees sobre coses que ens interessen, i per majoria absoluta, vam veure un tema que ens resultava molt interessant: Els avions.

Ens vam plantejar quines eren les coses que més ens interessaven sobre els avions, i vam veure que hi havien diferents temàtiques que vam poder classificar en 5 blocs d’indagació.

Aleshores vam pensar que el millor que podiem fer era crear 5 grups d’experts en les diferents temàtiques i anar treballant cadascú en un tema que generés el seu propi producte final. El detectiu Feliu ens va fer arribar missatges dient que estava molt content amb la tria del tema i, a més a més, ens va proporcionar informació amb petits reptes i activitats per a cada grup que ens ajudarien a aprendre sobre els diferents aspectes.

Per entendre com volen els avions, hem pogut comptar amb uns experts de 4t que van venir i per fer demostracions de diferents avions de paper i vam veure que depenent molt de la forma, el pes, la manera d’enlairar-se… els avions planejaran d’una manera o altra. Les parts dels avions (ales, alerons…) també determinarien el seu vol. Fins i tot ens van ensenyar com contruir-los. Va ser molt emocionant, però la part més divertida de tot va ser aconseguir fer-los volar!

També ha estat molt útil per entendre com funcionen els avions, quines són les seves parts, per conèixer el món de l’aeroport i dels oficis relacionats, la visita a classe del Salvador, pare de la Caterina dels Verds. És especialista en el tema, doncs treballa a Iberia en el manteniment d’avions. Ens ha respós a tots els nostres dubtes, ens ha explicat coses molt ineteressants, ens ha ensenyat maquetes d’avions i ens ha regalat una per a nosaltres!

Tant els especialistes en la història dels avions com la resta de grups, ens agraden molt els capítols de Les tres bessones. Quina alegria ens va donar el detectiu Feliu quan ens va fer arribar un episodi on sortia en Leonardo da Vinci, un personatge i geni històric que va crear les primeres “màquines de volar”.

Per a nosaltres i el nostre projecte era clau poder veure avions reals, així que vam demanar visitar l’institut del Prat de Llobregat Illa de Banyols, on ens van atendre els propis alumnes que realitzen estudis sobre aviònica i mecànica d’avions per endinsar-nos ens els avions, hangars, descobriment de reactors… i va ser increíble poder acabar el dia dinant al mirador dels avions. Passaven molt a prop nostre i sabiem d’on venien, cap a on anaven, si estava a punt d’arribar algun… gràcies a una aplicació (Flightradar24) que ens va recomanar el pare del Jan. Des d’aleshores que no deixem de mirar el cel, mirant de descobrir si passa algun avió.

El detectiu Feliu ens va demanar que els nostres productes finals fossin expossats en petites conferències per enregistrar-les i així compartir el nostre aprenentatge. Sens dubte, hem aprés molt sobre avions, però ben podem dir que aquest projecte ens ha fet volar!

Cada grup d’experts es va proposar fer un producte final concret:

Quines són les parts d’un avió? Un lapbook gegant amb forma d’avió.

Com volen els avions? Una expossició amb demostració de com vola un avió de paper.

Quina és la història dels avions? Performance explicativa

Què és un aeroport? Maqueta d’un aeroport

Quins oficis hi ha relacionats amb els avions? Llibre-catàleg d’oficis 

Tot i que no ha estat posible que tothom estiguès en el moment de presentació de les conferències, tots els nens i nenes dels Taronges han participat en la documentació, elaboració i assaig de presentació del seu producte final.

 

Els Castellers i La Festa Major

Els Verds i els Taronges hem iniciat el nostre curs de P5 engrescant-nos al màxim. Ens hem endinsat dins el món de la Festa Major, i quina millor manera que coneixent als castellers.

Vam rebre una visita de la colla dels Matossers de Molins de Rei, i ens van explicar a l’escola coses importants: la seva vestimenta, els tipus de castells, quines posicions hi ha… ens han ajudat a aprendre com posar la faixa i també a intentar fer un pilar de dos.

Un esquelet, anomenat Manolito, ens ha deixat uns pergamins amb unes consignes, havíem de passar unes proves per aconseguir un diploma de bons castellers, demostrant tenir Seny, Valor, Força i Equilibri.

Hem pensat fer les nostres pròpies colles castelleres, on per grups es van fer propostes amb diferent nom, escut i color de camisa. Amb una votació hem donat per triat els noms de les nostres colles, els escuts i els colors de les nostres camises.

Els Enxtuscats (Taronges) i els Tigres Piruleta (Verds) hem vist la importància de les posicions als castells, practicant fent castells amb diferents tipus de materials, veient que els elements grans i una bona pinya són necessaris a la part de baix.

Aleshores hem vist que era necessari treballar les mesures coneixent el nostre pes i la nostra alçada per posicionar-nos si volem fer un castell com cal. Qui sap si d’aquí un temps el nostre pes i la nostra alçada aniran variant…

   

Hem fet sessions a Psico amb la Berta on hem treballat com a autèntics castellers que ens han servit per començar a veure com crear el Pom de dalt i les estructures dels castells amb les peces grans.

Un cop hem establert les nostres posicions, els caps de colla i els timbalers, hem donat peu als assajos. S’ha de dir que, tot i que al principi hem vist que no era fàcil i fèiem llenya, posant en pràctica el seny, el valor, la força i l’equilibri… els nostres castells han anat agafant forma. Hem tingut sort que ens ha arribat un misteriós paquet a cada colla amb mocadors i faixes per estar encara més posats en situació.

 

Arribat el dia de la Festa Major, ha sonat al mig de la pista la música del Toc de castells, i les gralles ens han anat marcant el ritme per fer els nostres castells. Hem aconseguit que els nostres castells s’alcessin amunt i les enxanetes han fet l’aleta.

   

Fer de castellers ens ha fet adonar-nos que, sigui quina sigui la nostra posició, tots som importants i necessaris per no fer llenya!

COLLA DELS ENTXUSCATS (Taronges)

COLLA DELS TIGRES PIRULETA (Verds)

HEM ANAT A FER UN ESMORZAR A PROP DEL RIU!

Ja hem fet la nostra primera sortida.

Hem anat a la descoberta del nostre entorn més proper!

Ens hem sorprès de veure el riu molt ple i de color marró… Què ha passat?

Hem vist com un ànec es deixava emportar pel corrent del riu… Com és que es deixa emportar?

Hem descobert bassals d’aigua amb diferents animalons, hem trobat caragols, branques, pedres i, fins i tots, alguns han fet veure que feien una foguera… en definitiva un matí especial i molt divertit!!!

LA NOSTRA PRIMERA SETMANA A P5!

L’estiu ha quedat enrere deixant-nos grans moments i experiències amb les nostres famílies.

Amb les piles ben carregades hem començat aquest nou curs i sense adonar-nos, ja ha passat una setmana, tenim moltes ganes de fer moltes coses noves!

Aquí us deixem un recull fotogràfic amb les nostres primeres vivències!

P5 ANIVERSARIS 3r TRIMESTRE, LILES I VERMELLS

DONCS JA HEM ARRIBAT AL FINAL DE CURS I… QUIN CURS!!! HA ESTAT PLE DE MOMENTS PER RECORDAR, PERÒ SOBRETOT, NO OBLIDAREM COM ENS HEM ANAT DE MICA EN MICA FENT GRANS TOTS I TOTES.

AQUÍ US DEIXEM LES FOTOS DELS ANIVERSARIS DELS NENS I NENES QUE HAN FET ANYS AQUEST TERCER TRIMESTRE AMB NOSALTRES.

QUE GAUDIU DE LES FOTOS I BONES VACANCES A TOTHOM!!!

PROJECTE DE LES PORS; VERMELLS.

DURANT L’ESTADA DE LA LUNA A L’AULA DELS VERMELLS I LES VERMELLES VA SORGIR L’INTERÈS DE TREBALLAR LES PORS QUE DE VEGADES ENS FAN NEGUITEJAR. AIXÍ QUE ENTRE TOTS I TOTES VAM DECIDIR TRANSFORMAR ELS NOSTRES NEGUITS EN PROJECTE I TREBALLAR DE VALENT PER SUPERAR AQUELLES SITUACIONS, ANIMALS O SENTIMENTS QUE ENS ESTAVEN FENT LA GUITZA.

AQUÍ US DEIXEM LES FOTOS DE TOT EL PROJECTE, ON HEM POGUT GAUDIR, PARLAR I TROBAR TÈCNIQUES PER AJUDAR-NOS A SUPERAR LES NOSTRES PORS.

MIREU, MIREU!!!

FEM COLÒNIA

UN DIA, A L’ESTONA DEL PATI, VAM DESCOBRIR QUE EL ROSES DE L’ESCOLA TENIA UNA ROSA MOLT GRAN.

LA VAM COLLIR PER PORTAR-LA  A LA CLASSE.

ALLÀ LA VAM OLORAR, OBSERVAR, TOCAR I…. VAM PENSAR QUÈ PODRÍEM FER AMB ELLA.

ENS VA SORGIR LA IDEA DE FER-NE COLÒNIA.

AIXÍ QUE VAM PENSAR QUÈ ENS CALIA PER DUR A TERME EL NOSTRE REPTE.

P5 COLÒNIES 20-21 LILES I VERMELLS

MISSIÓ COMPLETA!!! LILES I VERMELLS JA HEM TORNAT DE COLÒNIES AMB LA MOTXILLA BEN PLEEEEEEENA DE VIVÈNCIES, EMOCIONS I NOVES EXPERIÈNCIES.

US DEIXEM AQUÍ EL RECULL DE TOTS ELS MOMENTS VISCUTS!

TROBAREU LES FOTOS DE CADA GRUP FENT CLIC A LA IMATGE CORRESPONENT, EN AQUEST CURS COVID HEM VISCUT LES COLÒNIES DIFERENTS, RESPECTANT CADASCÚ EL GRUP BOMBOLLA. GAUDIU-LES!!!