JOCS DE TAULA AMB FAMILIA

Els jocs de taula fan que els infants gaudeixin del joc, treballin en grup, compleixin unes normes, tinguin la capacitat d’espera…

Aquest tercer trimestre ha vingut ple de sorpreses i la que més hem valorat tota la comunitat educativa és la participació de les famílies. La relació escola-família fa crear vincles de confiança i els infants gaudeixen compartint una part de la seva estada a l’escola amb elles.

Aquí us deixem un petit recull de la participació de les famílies en els jocs de taula a P5.

 

 

CAPITÀ NEMO

DIVENDRES A LA TARDA VAM SORTIR UNA ESTONETA AL PATI I QUINA VA SER LA NOSTRA SORPRESA …. HI HAVIA UN BAGUL!

DE QUI DEU SER AQUEST TRESOR?

ÉS DEL CAPITÀ NEMO. ENS DEMANA QUE CUIDEM EL SEU QUADERN DE BITÀCOLA I ENS DEMANA SI VOLEM SER ELS SEUS GRUMETS.

CADA DIA ENS ENVIA FEINES A FER PER SER UNS BONS GRUMETS: HEM LLEGIT MAPES, HEM FET ALLARGAVISTES, HEM ESBRINAT EL SIGNIFICAT DE SURAR I NO SURAR, HEM COMPTAT PETXINES I HEM APRÈS UN MUNT DE VOCABULARI MARINER…

UN DIA, LA MONTSE ENS PORTA UNA CAPSA PLENA DE ROBES I UN MISSATGE QUE ENS DIU QUE HEM DE CREAR UNS MOCADORS I A MÉS ENS PORTA UN CALENDARI.

ENS HA CONVIDAT ANAR A LA CASA DE COLÒNIES DE MAS D’EN PEDRO I ENS DEMANA QUE TRIEM UNA HABITACIÓ I UN LLIT. A MÉS HA CREAT UNA CARPETA AMB UN MUNT DE CANÇONS QUE PARLA DE LA MAR.

US DEIXEM UN TUTORIAL PER DESCARREGAR LA CARPETA  DEL CAPITÀ NEMO A L’SPOTIFY

JA ESTEM A DIJOUS I EL CAPITÀ NEMO ENS ENVIA UN MISSATGE PER FER LA NOSTRA MOTXILLA!

I PER FI ARRIBA DIVENDRES, ARA ENS TOCA POSAR EN PRÀCTICA LES NOSTRES HABILITATS MOTRIUS A L’AULA DE PSICO!!!!

ARA Sí QUE Sí! JA ESTEM PREPARATS PER UNES COLÒNIES ESPECTACULARS!!!!

BON CAP DE SETMANA FAMÍLIES ENS VEIEM DILLUNS!

SORTIDA AL MNAC

EL PROJECTE ARTÍSTIC HA COMENÇAT “DESMUNTEM UN BODEGÓ”

PER COMENÇAR EL NOSTRE PROJECTE I ESBRINAR QUÈ ÉS UN BODEGÓ QUINA MILLOR MANERA QUE ANAR A VEURE OBRES FETES PER ARTISTES. EN EL MNAC HEM TROBAT UNA SALA AMB UNS QUANTS QUADRES DE BODEGONS.

A MÉS, HEM GAUDIT DE L’ART… ELS HEM OBSERVAT, HEM EXPLICAT EL QUE VEIEM I EL QUE ENS TRANSMETIEN ELS QUADRES I ESCULTURES… EL TEMPS ENS HA PASSAT VOLANT.

AQUÍ US DEIXEM UN RECULL DE LA NOSTRA ESTADA I DEL PARC ON HEM ANAT A DINAR.

 

SORTIDA PER COLLSEROLA

Els Verds i els Taronges hem pogut realitzar una sortida que ha estat important per a nosaltres. I és que, després de molt de temps, hem pogut gaudir d’una sortida plegats sense haver d’estar separats per grups bombolles.

Ha estat fantàstic caminar, descobrir, jugar, construir, compartir… en un entorn tan proper com és el nostre parc natural de Collserola.

FEM SUC DE LLIMONA

L’Adrià ens ha portat llimones de casa dels seus avis i el Roc de casa seva. Com se’ns han ajuntat tantes llimones hem pensat en compartir unes quantes amb els nostres companys i companyes dels taronges.

Hem tastat una goteta de llimona i hem descobert el gust àcid que ens fa la boca aigua… què n’és de diferent del gust que té quan l’exprimim i posem aigua i sucre!

Hem gaudit moltíssim!

PROJECTE DELS TARONGES “ELS AVIONS”

Per entendre com es va iniciar a la classe dels taronges el nostre projecte, val la pena explicar que vam rebre un missatge d’un detectiu, anomenat Feliu, que ens va encomanar tasques. Primerament, ens va fer treballar la nostra memòria per saber quins projectes hem fet al llarg del temps. Després vam fer una pluja d’idees sobre coses que ens interessen, i per majoria absoluta, vam veure un tema que ens resultava molt interessant: Els avions.

Ens vam plantejar quines eren les coses que més ens interessaven sobre els avions, i vam veure que hi havien diferents temàtiques que vam poder classificar en 5 blocs d’indagació.

Aleshores vam pensar que el millor que podiem fer era crear 5 grups d’experts en les diferents temàtiques i anar treballant cadascú en un tema que generés el seu propi producte final. El detectiu Feliu ens va fer arribar missatges dient que estava molt content amb la tria del tema i, a més a més, ens va proporcionar informació amb petits reptes i activitats per a cada grup que ens ajudarien a aprendre sobre els diferents aspectes.

Per entendre com volen els avions, hem pogut comptar amb uns experts de 4t que van venir i per fer demostracions de diferents avions de paper i vam veure que depenent molt de la forma, el pes, la manera d’enlairar-se… els avions planejaran d’una manera o altra. Les parts dels avions (ales, alerons…) també determinarien el seu vol. Fins i tot ens van ensenyar com contruir-los. Va ser molt emocionant, però la part més divertida de tot va ser aconseguir fer-los volar!

També ha estat molt útil per entendre com funcionen els avions, quines són les seves parts, per conèixer el món de l’aeroport i dels oficis relacionats, la visita a classe del Salvador, pare de la Caterina dels Verds. És especialista en el tema, doncs treballa a Iberia en el manteniment d’avions. Ens ha respós a tots els nostres dubtes, ens ha explicat coses molt ineteressants, ens ha ensenyat maquetes d’avions i ens ha regalat una per a nosaltres!

Tant els especialistes en la història dels avions com la resta de grups, ens agraden molt els capítols de Les tres bessones. Quina alegria ens va donar el detectiu Feliu quan ens va fer arribar un episodi on sortia en Leonardo da Vinci, un personatge i geni històric que va crear les primeres “màquines de volar”.

Per a nosaltres i el nostre projecte era clau poder veure avions reals, així que vam demanar visitar l’institut del Prat de Llobregat Illa de Banyols, on ens van atendre els propis alumnes que realitzen estudis sobre aviònica i mecànica d’avions per endinsar-nos ens els avions, hangars, descobriment de reactors… i va ser increíble poder acabar el dia dinant al mirador dels avions. Passaven molt a prop nostre i sabiem d’on venien, cap a on anaven, si estava a punt d’arribar algun… gràcies a una aplicació (Flightradar24) que ens va recomanar el pare del Jan. Des d’aleshores que no deixem de mirar el cel, mirant de descobrir si passa algun avió.

El detectiu Feliu ens va demanar que els nostres productes finals fossin expossats en petites conferències per enregistrar-les i així compartir el nostre aprenentatge. Sens dubte, hem aprés molt sobre avions, però ben podem dir que aquest projecte ens ha fet volar!

Cada grup d’experts es va proposar fer un producte final concret:

Quines són les parts d’un avió? Un lapbook gegant amb forma d’avió.

Com volen els avions? Una expossició amb demostració de com vola un avió de paper.

Quina és la història dels avions? Performance explicativa

Què és un aeroport? Maqueta d’un aeroport

Quins oficis hi ha relacionats amb els avions? Llibre-catàleg d’oficis 

Tot i que no ha estat posible que tothom estiguès en el moment de presentació de les conferències, tots els nens i nenes dels Taronges han participat en la documentació, elaboració i assaig de presentació del seu producte final.

 

Els Castellers i La Festa Major

Els Verds i els Taronges hem iniciat el nostre curs de P5 engrescant-nos al màxim. Ens hem endinsat dins el món de la Festa Major, i quina millor manera que coneixent als castellers.

Vam rebre una visita de la colla dels Matossers de Molins de Rei, i ens van explicar a l’escola coses importants: la seva vestimenta, els tipus de castells, quines posicions hi ha… ens han ajudat a aprendre com posar la faixa i també a intentar fer un pilar de dos.

Un esquelet, anomenat Manolito, ens ha deixat uns pergamins amb unes consignes, havíem de passar unes proves per aconseguir un diploma de bons castellers, demostrant tenir Seny, Valor, Força i Equilibri.

Hem pensat fer les nostres pròpies colles castelleres, on per grups es van fer propostes amb diferent nom, escut i color de camisa. Amb una votació hem donat per triat els noms de les nostres colles, els escuts i els colors de les nostres camises.

Els Enxtuscats (Taronges) i els Tigres Piruleta (Verds) hem vist la importància de les posicions als castells, practicant fent castells amb diferents tipus de materials, veient que els elements grans i una bona pinya són necessaris a la part de baix.

Aleshores hem vist que era necessari treballar les mesures coneixent el nostre pes i la nostra alçada per posicionar-nos si volem fer un castell com cal. Qui sap si d’aquí un temps el nostre pes i la nostra alçada aniran variant…

   

Hem fet sessions a Psico amb la Berta on hem treballat com a autèntics castellers que ens han servit per començar a veure com crear el Pom de dalt i les estructures dels castells amb les peces grans.

Un cop hem establert les nostres posicions, els caps de colla i els timbalers, hem donat peu als assajos. S’ha de dir que, tot i que al principi hem vist que no era fàcil i fèiem llenya, posant en pràctica el seny, el valor, la força i l’equilibri… els nostres castells han anat agafant forma. Hem tingut sort que ens ha arribat un misteriós paquet a cada colla amb mocadors i faixes per estar encara més posats en situació.

 

Arribat el dia de la Festa Major, ha sonat al mig de la pista la música del Toc de castells, i les gralles ens han anat marcant el ritme per fer els nostres castells. Hem aconseguit que els nostres castells s’alcessin amunt i les enxanetes han fet l’aleta.

   

Fer de castellers ens ha fet adonar-nos que, sigui quina sigui la nostra posició, tots som importants i necessaris per no fer llenya!

COLLA DELS ENTXUSCATS (Taronges)

COLLA DELS TIGRES PIRULETA (Verds)

HEM ANAT A FER UN ESMORZAR A PROP DEL RIU!

Ja hem fet la nostra primera sortida.

Hem anat a la descoberta del nostre entorn més proper!

Ens hem sorprès de veure el riu molt ple i de color marró… Què ha passat?

Hem vist com un ànec es deixava emportar pel corrent del riu… Com és que es deixa emportar?

Hem descobert bassals d’aigua amb diferents animalons, hem trobat caragols, branques, pedres i, fins i tots, alguns han fet veure que feien una foguera… en definitiva un matí especial i molt divertit!!!