Fem un Mannequin Challenge ” Temps de guerra”

El dia 13 de desembre del 2016 vam fer un Mannequin Challenge «Temps de guerra».

Vam sortir al pati i ens vam col·locar a l’escenari que havíem preparat per representar els bombardejos i un camp de refugiats a la guerra. Hi havia malalts i infermers degut a les bombes. També hi havia metges i ciutadans que fugien dels bombardejos. Entre tos vam decidir com fèiem el Mannequin Challenge i quina roba i material necessitàvem per representar-lo.

A continuació, la Rosa ens va gravar i el resultat va ser molt bo. A tots ens va agradar molt fer-lo perquè ens feia molta il·lusió i ens va servir per empatitzar amb la gent que pateix una guerra.

Arnau Zurita i Joana Morón

Escoltem una conferència de la Guerra Civil a Molins de Rei

El 14 de novembre del 2016 tot 5è vam anar a la Federació Obrera de Molins de Rei a escoltar una conferència de la Guerra Civil. Estàvem fent un projecte dels fets més importants que hi van haver al segle XX i vam descobrir que hi va haver una guerra i que el nostre poble la va patir. La xerrada la va fer la Gemma Tribó. Va explicar com va ser i com es va viure l’època de la Guerra Civil al poble. Ens va dir que Franco volia conquerir Madrid i Barcelona perquè eren les ciutats més grans d’Espanya.

Ens va sorprendre molt que els nens de 8,9 i 10 anys ja treballaven per netejar les xemeneies i que els nens de 15 o 18 anys ja els enviaven cap a la guerra. Es coneixien amb el nom de “La Quinta del biberó”.

Vam aprendre moltes coses de la Guerra Civil i ens va explicar moltes vivències i coneixements.

Hugo i Laia

Turó de L´Home