COLÒNIES

Marxar de colònies és una GRAN EXPERIÈNCIA, tant per grans com per petits.

És un moment on ens acomiadem dels pares i les mares, que de vegades són ells els que els hi costa més. És un moment on ens fem més grans, més autònoms, més independents, més valents, més capaços….i tot això ens fa més GRANS, ens fa més SEGURS.

Ara ja fa uns dies que hem tornat, i hem compartit amb molts de vosaltres els canvis que hem pogut veure. Infants feliços de veure’s capaços, de sentir-se grans i segurs amb ells mateixos, de confiar en els adults que l’acompanyen, amb els companys i en definitiva amb les seves possibilitats.

El FERMÍ i la VALENTINA ens han fet viure una aventura emocionant, on hem pogut ser valents i salvar a la nostra nova amiga.

Aquí us deixem les fotos de dos dies plens d’activitat, emoció i noves experiències.

L’any que ve hi tornem!!!!!

JOCS DE FALDA

Els jocs de falda ens ajuden a estrènyer relacions, a agafar confiança amb l’altre, a deixar que s’apropin a nosaltres, a obrir-nos a noves relacions, a mirar-nos de prop, a tocar-nos i comunicar com estem, a trobar una estona tranquil·la, amb una cançó bonica o un joc que ens fa riure.

És per això que al llarg dels primers mesos de P3 vam estar fent jocs de falda. Per poder-nos apropar als altres, obrir noves relacions, noves mirades i noves persones de confiança.

I n’estem contents, ja que acabem el curs i som capaços de mirar-nos, tocar-nos i comunicar-nos.

Ens hem fet una mica més grans.

(Clica sobre la imatge per accedir a l’àlbum)

PROJECTE: ELS PASTISSOS

Ara ja fa uns dies que els nens/es, dels verds, vam començar un nou projecte molt dolç i llaminer, amb el que hem gaudit moltíssim.

Volien saber com es feien i es decoraven els pastissos, ja que com a objectiu final d’aquest projecte ens havien proposat elaborar un patís, per tal, de convidar a berenar als pares i un altre per convidar als nostres companys/es de nivell, els taronges.

Per convertir-nos en experts pastissers hem hagut d’investigar i treballar molt:

• Hem investigat per esbrinar quins eren els ingredients que necessitaven per fer el pa de pessic.
  • Hem fet estadística per acordar com volien que fossin els seus pastissos.
  • Hem treballat la recepta i la llista de la compra.
  • Hem explicat contes molt dolços.
  • I finalment, han elaborat els pastissos seguint la seqüència dels passos i mesurant els ingredients.

(Cliqueu a la foto per veure l’àlbum sencer)

NOTA ESPONTÀNIA

Com tantes coses a la vida, l’art d’escriure, requereix pràctica, seguretat, confiança i més pràctica.

És per això que a l’escola oferim diferents espais on els infants tenen la oportunitat d’escriure espontàniament (el que ells saben fer en aquell moment) d’una manera funcional (que el que fan serveixi per alguna cosa, en aquest cas per demanar material pel projecte a les famílies) i amb la seguretat que el que fan tot és correcte (si l’adult que l’acompanya veu que hi ha implicació i esforç tot és correcte, l’infant està fent el que ell en aquell moment és capaç de fer).

Aquí us deixem els infants de P3 concentrats fent una nota a les famílies. I us animem, si us ve de gust, a oferir espais a la vida quotidiana per animar a escriure els vostres fills i filles (llista de la compra, notes de recordatoris, cartes als avis, …)

Seguirem practicant.

(Cliqueu sobre la imatge per accedir a l’àlbum de fotos)

JOC DE LLETRES

Ja fa setmanes que a la classe tenim els nostres noms escrits a sobre unes fustes. Aquests ens ajuden a saber qui ha vingut a l’escola i qui està malalt, a reconèixer el nostre nom i els dels companys, a identificar i reconèixer lletres, a poder escriure el nostre nom amb llapis (copiant-lo), així com transcriure el nom amb lletres imantades, a relacionar quins noms comencen amb la mateixa lletra, observar quins noms són llargs i quins són curts…

Aquí us deixem unes imatges del procés de com reprodueixen el seu nom amb les lletres imantades.

(Cliqueu sobre la imatge per accedir a l’àlbum)

JA TENIM 3 ANYS

Aquest primer trimestres alguns nens/es de P3 hem fet tres anys i ho hem volgut celebrar amb els nostres companys de la classe.

Us deixem les fotos bufant les espelmes.

PER MOLTS ANYS

(Cliqueu la foto per accedir a l’àlbum)

ELS TRES PORQUETS

A LA CLASSE DELS TARONGES ENS VAN ARRIBAR UNES CAIXES MOLT GRANS QUE ENS VAN RECORDAR LES CASES DELS TRES PORQUETS ( ja que estàvem explicant el conte).

AIXÍ QUE CADA UN DE NOSALTRES VA DECIDIR QUINA CASA VOLIA FER I ENS VAM POSAR A PINTAR, RETALLAR I ENGANXAR.

QUAN HO VAM TENIR TOT ENLLESTIT VAM JUGAR I ESCENIFICAR EL CONTE. MOLTES VEGADES!!!

AQUÍ US DEIXEM ALGUNES FOTOS TREBALLANT i UNS VÍDEOS FENT ALGUNES DE LES REPRESENTACIONS QUE HEM FET.

ESPEREM QUE GAUDIU!!!

ELS TARONGES

(CLIQUEU SOBRE LA FOTO PER VEURE L’ÀLBUM SENCER)