EL PROJECTE ARTÍSTIC

Amb el projecte artístic acabem el curs de P3.Hem treballat l’escultura i el quadre.
Ho hem fet a partir de quadres i escultures que hem tingut a la classe, d’elements per poder practicar fent escultures i quadres, a través del museu, la visita al MNAC i finalment realitzant una escultura o un quadre, ja sigui de manera individual, en parelles o en petit grup.
Finalment hem posat nom a l’obra d’art i hem fet una petita exposició que esperem que tots hagueu pogut veure i gaudir al passadís de l’escola.

(Feu clic sobre les fotos per accedir als àlbums)

INICI DEL PROJECTE

VISITA AL MNAC

PROCÉS DE L’OBRA D’ART

COLÒNIES

Marxar de colònies és una GRAN EXPERIÈNCIA, tant per grans com per petits.

És un moment on ens acomiadem dels pares i les mares, que de vegades són ells els que els hi costa més. És un moment on ens fem més grans, més autònoms, més independents, més valents, més capaços….i tot això ens fa més GRANS, ens fa més SEGURS.

Ara ja fa uns dies que hem tornat, i hem compartit amb molts de vosaltres els canvis que hem pogut veure. Infants feliços de veure’s capaços, de sentir-se grans i segurs amb ells mateixos, de confiar en els adults que l’acompanyen, amb els companys i en definitiva amb les seves possibilitats.

El FERMÍ i la VALENTINA ens han fet viure una aventura emocionant, on hem pogut ser valents i salvar a la nostra nova amiga.

Aquí us deixem les fotos de dos dies plens d’activitat, emoció i noves experiències.

L’any que ve hi tornem!!!!!

JOCS DE FALDA

Els jocs de falda ens ajuden a estrènyer relacions, a agafar confiança amb l’altre, a deixar que s’apropin a nosaltres, a obrir-nos a noves relacions, a mirar-nos de prop, a tocar-nos i comunicar com estem, a trobar una estona tranquil·la, amb una cançó bonica o un joc que ens fa riure.

És per això que al llarg dels primers mesos de P3 vam estar fent jocs de falda. Per poder-nos apropar als altres, obrir noves relacions, noves mirades i noves persones de confiança.

I n’estem contents, ja que acabem el curs i som capaços de mirar-nos, tocar-nos i comunicar-nos.

Ens hem fet una mica més grans.

(Clica sobre la imatge per accedir a l’àlbum)

PROJECTE: ELS PASTISSOS

Ara ja fa uns dies que els nens/es, dels verds, vam començar un nou projecte molt dolç i llaminer, amb el que hem gaudit moltíssim.

Volien saber com es feien i es decoraven els pastissos, ja que com a objectiu final d’aquest projecte ens havien proposat elaborar un patís, per tal, de convidar a berenar als pares i un altre per convidar als nostres companys/es de nivell, els taronges.

Per convertir-nos en experts pastissers hem hagut d’investigar i treballar molt:

• Hem investigat per esbrinar quins eren els ingredients que necessitaven per fer el pa de pessic.
  • Hem fet estadística per acordar com volien que fossin els seus pastissos.
  • Hem treballat la recepta i la llista de la compra.
  • Hem explicat contes molt dolços.
  • I finalment, han elaborat els pastissos seguint la seqüència dels passos i mesurant els ingredients.

(Cliqueu a la foto per veure l’àlbum sencer)

NOTA ESPONTÀNIA

Com tantes coses a la vida, l’art d’escriure, requereix pràctica, seguretat, confiança i més pràctica.

És per això que a l’escola oferim diferents espais on els infants tenen la oportunitat d’escriure espontàniament (el que ells saben fer en aquell moment) d’una manera funcional (que el que fan serveixi per alguna cosa, en aquest cas per demanar material pel projecte a les famílies) i amb la seguretat que el que fan tot és correcte (si l’adult que l’acompanya veu que hi ha implicació i esforç tot és correcte, l’infant està fent el que ell en aquell moment és capaç de fer).

Aquí us deixem els infants de P3 concentrats fent una nota a les famílies. I us animem, si us ve de gust, a oferir espais a la vida quotidiana per animar a escriure els vostres fills i filles (llista de la compra, notes de recordatoris, cartes als avis, …)

Seguirem practicant.

(Cliqueu sobre la imatge per accedir a l’àlbum de fotos)