Descobrim danses de la Mediterrània amb Irènia

Irènia és un col·lectiu de professionals i docents que pretén acostar la població escolar catalana a la cultura de la pau, al coneixement de les diferents cultures, de les desigualtats i conflictes que trobem al món i més concretament a la regió mediterrània.

Amb l’objectiu d’educar per a una ciutadania responsable, utilitzen el joc, les danses, els contes… com a recurs pedagògic que permet fer l’exercici de veure la realitat des d’una òptica diferent de la pròpia i posar-nos a la pell de l’altri.

Fa unes setmanes va venir en Yorgos i ens va explicar i il.lustrar el conte del Férvol. Avui ha vingut la Blanca i ens ha mostrat algunes danses  de la Mediterrània com ara d’ Israel, Egipte, Catalunya, Itàlia, Grècia…Gràcies Irènia! Treballeu per als nostres infants, aquests que un dia seran juntament amb nosaltres els responsables de fer un món millor.

Descobrim els planetes amb l’Alba

Hem tingut la gran sort de comptar amb l’Alba al llarg d’aquest trimestre. L’Alba és una alumna de pràctiques  de la universitat de Vic. Ella ens va preguntar quin tema ens agradaria treballar per a que ens pogués acompanyar en aquesta aventura i va sorgir el tema dels planetes.

Durant un mes hem portat a terme un projecte on hem descobert el nostre sistema solar , planetes i satèl·lits.  Hem treballat en equip i hem compartit amb els nostres companys les nostres descobertes.

Fent Itineraris

Aquest curs hem iniciat els Itineraris a tota la Primària. Cada infant de forma individual o amb petit grup (2-3 infants) segueix el seu propi camí d’aprenentatge. Aquest és ajustat al seu nivell i avança en el seu camí segons va aprenent i va  incorporant els reptes i les tasques encomanades ( competència matemàtica i lingüística). Aquestes són avaluades, autoavaluades i pactades amb ell/a.

Cuinem a l’estil masterxef

Aquesta setmana els nens i nenes del Puig Les Agulles hem estat molt engrescats llegint i triant receptes.Aprofitant que els dijous esmorzem fruita a l’escola, hem organitzat  un concurs de cuina al més pur estil “masterxef”.

Per grups ens hem organitzat i hem treballat de valent per trobar una recepta amb fruita que ens agradés i que volguéssim compartir amb els companys. Hem buscat informació i hem demanat consell a les famílies.
Hem descobert que la cuina no és només posar-se un davantal, és també un treball on la llengua escrita i les matemàtiques són molt importants. Proporcions, quantitats i seqüenciació a l’hora d’executar la recepta han estat claus per a arribar a un bon resultat.
Tota aquesta feina no ha estat en va i hem tingut la sort de gaudir d’un esmorzar de luxe.

Hem d’agrair moltíssim la col·laboració de les cuineres de l’escola que ens han ajudat amb el forn i a la padrina de la Martina : Núria , que ens ha estat ajudant a que les receptes tinguessin una mica de cap i peus. Moltes gràcies a totes!

(Cliqueu a la foto per veure l’àlbum sencer)

Puig Les Agulles, El nostre 2n cim!

Hem pogut descobrir la nostra segona muntanya de primària! És el Puig Les Agulles i està situada al Garraf.

Hem gaudit de la companyia dels nostres companys tot fent una llarga sortida per descobrir nous camins i corriols. Hem trobat molts i molts bolets i moltes i moltes tortugues. Hem viscut una aventura amb els agents rurals i hem pogut aprendre i gaudir d’un entorn diferent al que tenim habitualment.

Ha estat tot un repte i tots hem arribat satisfets d’haver aconseguit fer el cim.

2n VISITA P3 Oferint un regal de Benvinguda a l’escola

Els infants de P3 ja comencen a estar adaptats. Ja han passat diverses vegades per davant de la classe per anar a Psico. Caminen a poc a poc amb els ulls oberts plens de curiositat, mirant tot allò que es troben i començant a fer les primeres relacions amb els altres nens de tota l’escola. Tot un món per descobrir. Segon ha fet una visita a cadascun dels grups de P3 per oferir com a regal de benvinguda diverses poesies que han treballat amb petit grup.