SALUT I COS HUMÀ

A l’inici del segon trimestre, els infants de sisè ens preguntàvem com som o què ens agrada fer  en relació amb el fet de  fer-nos grans o els canvis que hem d’encarar. Sorgiren moltes idees sobre  què fem i què ens agrada fer, però la pregunta directa de les mestres va ser com funciona el nostre cos per poder fer tot el que desitgem.

Vam fer sessions de conversa on parlàvem de com funciona el meu cos, què faig quan funciona i com em cuido jo o com cuido a la societat perquè tot es vagi desencadenant.

Primer amb treballar la funció de relació a partir de casos clínics i el CAP la Sínia. Nosaltres havíem d’identificar quin dels sentits tenien els pacients afectats.

Vam continuar amb la funció de reproducció on vam explorar moltes possibilitats reproductives i ens vam proposar diversos objectius d’aprenentatge com: el procés reproductiu, l’embaràs i la pubertat. Vam poder comptar amb la col·laboració de l’Elena, una mare de l’escola que és llevadora. Ella ens va ajudar a respondre algunes de les nostres preguntes i ens va ajudar a concloure la nostra investigació.

Per començar la funció de nutrició, l’objectiu d’aprenentatge que ens suggeríem era entendre-la, però aquesta vegada ens vam plantejar el com. Teníem ganes d’experimentar. Amb l’ajuda dels adults vam començar a investigar tres fases: el camí de la boca a l’estómac, el camí de l’estómac als intestins i el camí dels nutrients a la sang.

Quin material representa millor l’absorció de l’intestí prim?

Cada pregunta d’investigació anava acompanyada d’un experiment. Mossegar sugus per veure la forma de les dents, comprovar quin tub representa millor l’esòfag, menjar un tros de pa fent la vertical, deixar un pa amb vinagre per representar l’àcid de l’estómac, barrejar una galeta i aigua per veure quin material deixava absorbir els nutrients, representar els 7 mestres de l’intestí prim i entendre el funcionament dels capil·lars, les venes i les artèries.

Marques de les diferents dents als Sugus.

Comprovació que es pot empassar pa cap per avall

Cada pregunta d’investigació l’hem anat plasmant a una maqueta (una silueta humana) i realment poder experimentar i representar ens ha servit per profunditzar tot el coneixement.

Maqureta que recull el resultat de l’experimentació.

Exposició de maquetes

 

Paral·lelament, amb relació a com cuidem o com ens cuidem i la funció de relació vam decidir organitzar una campanya de recollida de sang a l’escola, valorant la importància de la sang i sabent que el nostre petit gest podia salvar vides. Ens vam posar d’acord amb l’associació de sang i teixits i vam oferir 50 places per donar sang el dia 1 d’abril a l’escola. Vam poder entrevistar els donants, oferir-los un refrigeri, els hi vam regalar una xapa i vam aprofitar per ensenyar la maqueta  acabada als donants i a les nostres famílies.

Zona de qüestionaris, donació de sang.

Hem valorat tot el projecte i l’hem tancat amb una sortida a l’exposició Human Bodies. Ha estat un projecte intens, però ha sigut molt enriquidor.

Per acabar us compartim un enllaç a les fotografies que hem anat fent al llarg del projecte del grup dels Encantats, del grup de Les Agulles d’Amitges i del dia de la donació de sang.

Sisè Escola La Sínia.

FEM MÚSICA AMB BOOMWHACKERS

Els Encantats i les Agulles d’Amitges, a música, hem estat treballant diferents ritmes i les notes de l’escala musical amb els boomwhackers. Són uns tubs de plàstic de colors, que ens ajuden a conèixer les notes, ja que cada color representa a una nota musical.

Primer de tot vam conèixer aquest instrument i vam practicar com es toca i com sona a partir d’activitats d’improvisació. Al cap d’algunes sessions, vam formar diferents grups. El repte de cada grup va ser inventar un patró rítmic i melòdic. Així, van desenvolupar la seva creativitat i la coordinació amb els companys i companyes. Aquestes són dues de les habilitats que entren en joc quan es du a terme una pràctica instrumental en grup.

Finalment, es va proposar a cada classe tres possibles cançons per interpretar amb els boomwhackers. Després d’una votació, Els Encantats van escollir aprendre la banda sonora d'”Star Wars” i Agulles d’Amitges van triar “Dance Monkey”.

Aquí tenim el resultat:

Els Encantats: “BSO Star Wars”

Agulles d’Amitges: l’acompanyament de la cançó “Dance Monkey”

LES COLÒNIES D’ESTERRI D’ÀNEU DELS ENCANTATS

Hola, som Els encantats de 6è i ara us explicarem com han anat les colònies a Esterri d’Àneu.

En arribar a la casa de colònies vam veure Les Agulles i vam dinar ràpid perquè la Neus i la Cristina ens havien d’explicar la primera activitat que era anar al Riu de Son i començar a investigar si era un riu net. En arribar al riu vam crear uns grups per saber quins insectes hi havia, a quina velocitat anava l’aigua i la seva fondària. Ens vam posar unes botes d’aigua altíssimes i l’aigua estava gelada.

 Més tard vam anar a sopar i després ens van explicar el joc de nit. Consistia a fer dos equips i cada persona havia d’amagar 10 minairons al camp contrari. Quan els vam trobar vam acabar fent una dinàmica: què farem?, què direm?, què farem? què direm…? Va ser molt xulo!!! Havíem d’anar a dormir perquè l’endemà havíem de fer una excursió molt llarga… (només van dormir la Lídia, l’Eva i la Laia hehehehe). 

Quan ens vam despertar vam baixar a esmorzar i de seguida vam agafar uns jeeps (molt “guais”) per arribar al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. En teoria havíem de caminar amb raquetes, però la Neus i la Cristina ens van dir que hi havia poca neu i que ens pesarien molt.

L’excursió va ser una mica cansada, però va valdre la pena! Mentre fèiem l’excursió  anàvem observant la fauna, la flora i la nostra muntanya! Va nevar tot el camí i una vegada a l’Estany de la Ratera vam poder jugar molt amb la neu!

A la tarda vam anar a fer un joc de descoberta per Esterri. Havíem de respondre unes preguntes.

Vam sopar i vam fer una discoteca molt divertida. I a la nit…

Al matí de l’últim dia vam anar a visitar La Casa Gassia, la casa més antiga d’Esterri. Ens van ensenyar molts objectes antics i ens van preguntar que perquè creiem que servien. Va ser molt interessant!!

Vam dinar i vam baixar en autocar cap a Molins!

I vam acabar més contents que cansats!

Fotos Colònies Esterri Encantats

LES COLÒNIES A ESTERRI D’ÀNEU (AGULLES D’AMITGES)

Vam anar de colònies del set al nou de març a Esterri d’Àneu a la comarca del Pallars Sobirà. Vam tenir quasi cinc hores d’autocar i a l’anada. Un cop allà vam entrar a les habitacions.

Al primer dia vam anar a un riu, l’aigua estava gelada, ens vam posar en botes per a dins el riu, el vam mesurar i el vam estudiar. El joc de nit anava de trobar minairons, cada minairó valia un punt i cada canut vint-i-cinc.

Al segon dia vam anar a fer raquetes i ens vam haver de llevar d’hora. Vam anar en quatre per quatre per arribar al lloc on començàvem l’excursió de mil metres en raquetes. Va ser molt cansat, però vam fer boles de neu i a dalt vam fer una guerra de boles de neu, va ser molt divertit i la neu estava freda vam tornar, se’ns va fer molt més curt. Vam dinar entrepans de formatge i crema de cacau.

Al tercer dia vam anar al museu, casa Gassia i ens van ensenyar el temps a Esterri als anys 1900. Al primer pis ens van ensenyar eines del camp o com guardaven el blat. Al segon pis hi havia on feien els sopars la gent rica amb un rellotge que en aquests temps era molt apreciat. Al calaix del pa també hi havia un ganivet que estava lligat amb un fil perquè abans podien passar tragèdies molt grans si dues persones no estaven d’acord.

Al tercer dia vam dinar llenties i pollastre a l’ast amb patates i estava tot molt bo. Tornant amb autocar vam veure dues pel·lícules, la de Harry Potter i una de surfistes, les dues van agradar molt. Vam arribar i tothom va abraçar ben fort a les famílies, ja que eren les seves “últimes” colònies a l’escola.

Per veure totes les fotos de les colònies cliqueu en aquest enllaç. 

Si tens un problema, els Encantats et solucionem el tema!

Hola, som els infants de 6è i ara us explicarem com ha estat el procés per crear la comparsa:

Per decidir la disfressa vam haver de fer votacions. També ens agradaven les idees d’anar de personatges de conte, de sèries actuals o de Minions. Al final va guanyar anar de superherois dels 4 elements: aigua, foc, terra i aire (per fer front a la Covid i a les múltiples vegades que hem estat confinats).

Per poder confeccionar la disfressa i organitzar-nos per la rua, ens vam dividir per grups “d’experts”:

  • Paperets: són els que tallen les cintes que portarem a la mà el dia de la rua.
  • Cosir: el grup de cosir són els que cusen les capes amb la màquina de cosir.
  • Música: són els que organitzen els ritmes de la rua amb uns tubs que tenen notes diferents segons els colors. Aquests es diuen “boomwhackers” i amb ells tocarem dues cançons.
  • Antifaços i logos: aquest grup són els que creen els logos de: foc, aigua, terra i aire i els antifaços, un grup de cada color.
  • Patrons: són el que dissenyen i tallen les capes.
  • Rodolí: el grup del rodolí és el que busca un ritme perquè ens presentin quan sortim el dia de la rua.
  • Cançó: són els que escullen la cançó que portarem el dia de la rua i preparen el ball.

Tenim ganes que arribi la rua i puguem lluir la nostra disfressa. Aquí trobeu un recull d’imatges del procés de treball. Esperem que us agradin.

 

TOTS ELS TERRENYS SON BONS PER A CONSTRUIR UNA CASA?

Aquest inici de curs ha arribat ple de reptes. La primera setmana els infants de Les Agulles d’Amitges i dels Encantats van haver de fer front a l’adequació de les seves aules, les van pintar, en van ubicar el mobiliari, van organitzar els càrrecs…

El segon repte va obrir-se pas mentre  ens estàvem acabant de situar. Des del Camp d’Aprenentatge de Can Santoi ens van plantejar la següent pregunta:

Tots els terrenys són bons per a construir cases?

Des de les aules ens vam posar a treballar i la hipòtesi inicial a les dues aules apuntava en la mateixa direcció. Pensàvem que NO tots els terrenys són bons per a construir cases. Per a poder acceptar o rebutjar la nostra hipòtesi, necessitàvem cercar evidències

Mentre estàvem actius buscant evidències, l’erupció del volcà Cumbre Vieja va entrar en joc i va aportar informació rellevant en la nostra investigació. Durant aquest procés vam anar d’excursió a les Escletxes del Papiol i vam intentar esbrinar si aquell era un bon indret per a construir. Vam analitzar la composició del sòl, la seva permeabilitat, la duresa dels materials, i vam entendre que els factors geològics s’han de tenir en compte a l’hora de determinar si un terreny és bo per a construir. A les escletxes la roca calcària està per sobre les argiles que són un terreny tou i inestable per a la construcció. Cal tenir en compte com fer els fonaments de les cases per evitar que es belluguin.

Us compartim  els articles publicats al web del Camp d’Aprenentatge de Can Santoi que documenten l’experimentació que vam fer a Les Escletxes del Papiol i just a continuació podeu veure les fotografies que hi vam realitzar.

Investigant el terreny de les Escletxes del Papiol.

Els “Encantats” investiguen les roques de les Escletxes

 

                                           AGULLES D’AMITGES

Cliqueu sobre la imatge per accedir a l’àlbum de fotografies.

ELS ENCANTATS

Cliqueu sobre la imatge per accedir a l’àlbum de fotografies.

Després de la recollida d’evidències vam dedicar-nos a estructurar la informació recollida, primer en grups petits i després en gran grup fet que ens va permetre ACCEPTAR la nostra hipòtesi i concloure que NO  tots els terrenys són bons per a construir cases. Finalment cadascú va fer una reflexió personal d’aprenentatge que li permet ser conscient dels aprenentatges significatius  que li ha aportat el procés.

Per tancar el projecte no en teníem prou en saber el què havíem après, volíem que el nostre coneixement tingués impacte més enllà de l’aula. Com ho podíem fer?  La troballa d’un senyal, que indica que el pàrquing de darrera l’escola es troba en una zona inundable amb risc d’avingudes, va ser clau. Vam anar a observar la riera de Vallvidrera al seu pas per l’escola i vam veure que està plena de canyes, factor que incrementa el risc  cas de fortes pluges.

Vam decidir actuar davant d’aquesta situació i hem escrit una carta a l’alcalde i el regidor de medi natural per expressar-los la nostra preocupació i per a oferir-nos voluntaris per netejar el llit i les vores de la riera i així contribuir a disminuir el risc d’inundacions i avingudes. Us les compartim enllaçades a continuació. Carta  dels Els Encantats i carta de Les Agulles d’Amitges.

 

 

INICIEM EL CURS

Aquí teniu els grups de sisè d’enguany. Els infants de les Agulles d’Amitges a l’aula de psicomotricitat recordant quan eren els petits de la Sínia i els infants d’Els Encantats prenent el relleu del sisè del curs anterior a sota el mural que ens van pintar al pati.

Amb molta il·lusió iniciem aquest curs, el nostre darrer curs a l’escola La Sínia.

LES AGULLES D’AMITGES

ELS ENCANTATS

6è promoció 2012-2021 El mural.

Vam rebre un encàrrec directe de l’equip directiu que ens demanava que dissenyessim i executéssim un mural que transmetés els valors de l’escola.

Els objectius que ens vam proposar aconseguir van ser:

  • Aconseguir fer un mural a l’escola que comuniqui aspectes importants de La Sínia.

 

  • Crear un sentiment de grup a través d’un treball cooperatiu de les 3 bombolles.

 

  • Observem el nostre voltant i ens tornem caçadors de grafitis per Molins i voltants i ens fixem en:

 

  • Propietats dels materials, els colors, les formes (volums, línies, contorns, textures, grandàries i perspectives…) en les imatges, els objectes i en les obres artístiques.

 

  • Interès, valoració i respecte pel fet artístic i per les produccions artístiques pròpies i alienes.

 

  • Creativitat i imaginació en l’expressió i comunicació artística.

 

Li demanem a una artista local i exalumna de la Sínia, la Conny, que ens dirigeixi el nostre encàrrec.

 

Ella ens ha motivat artísticament i a poc a poc hem anat tots i totes a pintar una mica del mural que ens representa com a escola.

 

fotos MURAL

6è Agulles d’Amitges. A Itineraris recordem què hem fet a 6è.

  1. Tertúlies literàries

 

Aquest nou curs 20-21 degut. L’hem passat amb el Coronavirus. Això ha afectat que les tertúlies literàries, no poder-les fer com cada any. Ara, no poden venir els pares i mares per acompanyar-nos, però tenim sort de què le poder-les fer amb la nostra mestra Esther.

 

Per aquestes tertùlies de Maig, hem decidit fer-les diferents. Hem fet parelles i trios. Cada grup es llegeix un dels llibres que hem triat i després, fem la tertùlia entre els integrants que han triat aquell llibre.

 

En aquesta tertùlia els llibres que han estat escollits són: Los perfectos, La pel·lícula de la vida, El senyor Bellobello, Filles úniques, Duna i Operació drac groc.

 

Tots els llibres són molt divertits!

 

Us anirem avançant notícies de com va la tertùlia. Una abraçada!

 

Mar Mostazo

6è Agulles d’Amitges❤️

FORMULARI. LLIBRES LLEGITS

 

 

 

IRÈNIA

 

Els dies 9, 12, 13 i 14 d’abril als nens i nenes d’Agulles d’Amitges ens van vindre a fer Irènia.

Els d’Irènia fan activitats de la pau.

 

Ens van vindre tres persones d’Irènia a fer-nos activitats diferents.

El dia 9 ens va vindre un home que es deia Carles, l’activitat que ens va fer, era del joc en equip, amb un paracaigudes i  pilotes. El joc consistia en el que el Carles ens ficava la pilota el mig del paracaigudes sense que caigués el forat que hi havia, i nosaltres havíem d’intentar que caigués al forat, després també vam fer de què el Carles deia:  Que passi qui porta una peça de roba de color negre, i qui portava passava per sota, i qui no havia d’aixecar el paracaigudes, perquè els  poguessin passar per sota.

 

El dia 12 també va vindre el Carles a fer-nos l’activitat, aquell dia ens va vindre a fer un joc que el fabriquen a Irènia, que es diu “ More than one history” que significa més que una història. El joc consisteix en el fet que cadascú té una carta i la carta té frases com: explica una història graciosa que t’hagi passat. I tu has d’explicar la història depèn del que et digui la carta. Estàvem situats en rotllana i anàvem dient cadascú la seva història.

 

El dia 13 ens va vindre a fer Irènia un home que es deia Josep-Miquel.

En Josep-Miquel ens va fer un joc que es diu “ Just o Injust?”

El joc tracta en què anaves amb una persona i teníem una bossa amb diferents materials, havíem de fer figures de paper que cada figura costava diners. Nosaltres fèiem les figures a la mesura i si tot estava bé, el Josep-Miquel ens donava aquells euros que costava la figura.

 

El quart i últim dia d’Irènia ens va vindre l’Esperança que li diuen “piti”. La Piti ens va fer una activitat sobre conflictes i sobre l’empatia. Tu et ficaves al davant d’una persona  i tenis 30” per explicar-li alguna cosa que et molesta  o et fa ràbia a la teva parella i després la teva parella t’ho explicava a tu. La Piti ens va dir una frase que era: No només ens hem de fixar en nosaltres sinó també amb els altres.

Martina Nasarre

FOTOS IRÈNIA

 

   Educació física

Aquest curs hem fet unes quantes coses i ara les explicaré.

El primer que vam fer va ser conèixer les nostres parts del cos i saber perquè serveixen o com cuidar-les, Aquesta part va durar bastant poc, a sisè els esports que fem duran més poc, en aquesta activitat vam fer molts tipus d’estiraments.

Quan vam acabar vam començar un altre esport, el bàsquet, ens vam aprendre les normes, i vam aprendre tècniques de llançament i de tota mena, i al final a l’última sessió vam fer un partit.

Després vam començar l’handbol i com molts a la classe ja jugaven d’extraescolar teníem a uns quants experts que ens van ajudar i van proposar activitats per fer relacionades amb l’handbol.

El futbol el vam fer durant una setmana, el vam fer perquè la classe volia, al futbol també teníem alguns experts que ens van donar consells, i al final entre tots vam fer dos equips i vam fer un partit.

També vam fer bàdminton, ningú sabia com es jugava i vam haver de començar de zero, vam aprendre les normes, a controlar el volant i a utilitzar la raqueta, i al final vam acabar jugant bé i vam fer uns quants partits.

Després del bàdminton vam començar el beisbol, ningú sabia jugar i era l’esport més difícil que havíem fet, vam aprendre les normes i a utilitzar una mica el bat i la pilota, va costar bastant i al final vam aconseguir donar-li algun cop a la pilota, i vam aconseguir fer algo semblant a un mini partit.

Ara estem fent atletisme que és més fàcil que el beisbol, però com l’atletisme té moltes parts ens costarà unes quantes setmanes més, hem començat per les curses i està anant bastant bé.

 

Markel Montilla

          ✨EDUCACIÓ FÍSICA✨

 

Aquest any hem fet educació física com cada any, però hi ha dies que hem fet temps lliure, com per exemple el dia de sant Jordi.

 

Aquell dia va ser molt divertit, en teoria no anàvem a fer temps lliure, però com el matí vam fer assemblea ho vam acabar de parlar. Vam decidir que si faríem temps lliure, en comptes de fer classe d’educació física.

 

A la tarda , vam fer moltes activitats, com handbol, futbol, voley i gimnàstica, ens ho vam passar molt bé i vam acabar molt cansats.

Ens agradaria tornar a fer aquesta sessió.

 

Gisela Nasarre    6è Agulles d’Amitges✨❤️

FOTOS EDUCACIÓ FÍSICA

 

Exposició cos humà               

Fa un temps vam començar a estudiar el COS HUMÀ. Vam començar fent una trucada amb la mare de l’Asha La Mònica, ens va explicar coses com:

1.- Per què serveixen les vacunes?.

2.- Quan es van inventar?.

3.- Què són els anticossos?.

4.- Coses que no havíem de fer després que ens posessin les vacunes.

Més tard ens vam preparar una llista per saber més coses del nostre cos i d’on venim, jo tenia: perquè ens surten pèls a les aixelles, al penis o la vulva?, perquè estem a la pubertat?, quan canvia el cos?, l’Elena ens va explicar moltes coses, tantes que d’algunes ni em recordo. Ens va respondre totes les preguntes. També ens vam anar al Human Bodies Però…  Abans vam fer uns grups per recollir informació. Com he dit abans  vam anar al Human Bodies i a cada sala sonava una explicació diferent, els ossos, els músculs, els fetus… Cada grup faria un producte final un producte final, tots vam fer un “pòster” d’un cos i a dintre dibuixaves el teu sistema i una presentació del sistema que havies escollit.
Esther Cabrera

FOTOS HUMAN BODIES

 

 

VISITEM I ENS VISITEN ELS INSTITUTS

 

El dia 23·5·2021 vam anar a l’institut Lluís de Requesens. Quan vam arribar, la Blanca (la directora) ens va portar al gimnàs, on ens esperaven exalumnes de la Sínia, i vam fer com mena de joc amb preguntes, sobre els exàmens, els horaris… Després ens van fer una visita per les aules on es feia cada assignatura.

 

El 9·5·2021 van vindre tres exalumnes de l’escola i ens van explicar com era el canvi de l’escola a l’institut, també ens van explicar els horaris, els exàmens… Al final ens van escriure una carta sobre com va ser el seu inici a l’institut.

Quim Crespo Cabrera                                                                                                       12·5·2021

Visitem i ens visiten els instituts 

 

El dimecres, 24 de febrer, vam anar a visitar a l’institut Lluís de Requesens.

Dins de la sala d’educació física ens van preparar un joc.

Tractava de què en cada casella que quèiem tenien una pregunta feta per nosaltres i ells havien de contestar.

Es va fer curta la visita.

Després ens van explicar tots els horaris i les normes que tenen allà.

Vam sortir d’educació física i ens van ensenyar les instal·lacions.

Al cap de poc, el dijous, 4 de març, ens van vindre a visitar 3 nois i 1 mestra de l’institut Bernat el Ferrer.

Ens van fer una presentació amb horaris, regles, preguntes i després ens van donar un paper que havien fet els nens i nenes de 1r d’ESO.

I per últim ens van fer un vídeo amb informació i ensenyant totes les instal·lacions.

 

Ariadna Salinas

 

FOTOS VISITEM I ENS VISITEN ELS INSTITUTS

 

Les aventures del Matxu

El dia 8 de març van venir a gravar un curt sobre el Matxu i el seu nom és “Les aventures del Matxu”. En aquell curt surt tot el col·legi. La nostra escena va ser una mica difícil de gravar, ja que algunes persones s’equivocaven, però ens va agradar molt gravar-ho i sortir al curt.

Primer explica com es va sentir el Matxu el dia del confinament i com es va sentir després.

El dia que es va estrenar va ser el 15 d’abril de 2021.

Tota l’escola va estar a la Peni per veure el curt, tots hi vam ser allà a les 9:00 h.

El curt ens va transmetre comèdia, tristesa i aventura.

Tots vam sortir amb un somriure a la cara perquè després d’això hi havia la jornada esportiva que consistia a jugar 3 esports: Bàdminton, handbol i cross.

Nidal Akziz

Amic Invisible

 

El mes de desembre, els alumnes de 6è d’Agulles d’Amitges vam proposar fer un amic invisible per l’últim dia abans de les vacances de Nadal (21/12/21). Vam votar i va guanyar la majoria absoluta, la professora ens va dir que no podien ser regals amb diners, sinó regals fets per cadascú.

Va arribar el dia, tots havíem portat els regals, va ser una experiència brutal i a tots ens va agradar.

Els regals van ser molt “guais” i ho tornaríem a fer.
Va ser el millor i l’últim Nadal de l’escola.

Jan Moreno

Lapbook Ràdio

Quan vam començar el lapbook estàvem entremig del programa de ràdio (que a hores d’ara ja està acabat).

Tots vam agafar una cartolina D2 i la vam doblegar per la meitat. Cada grup tenia una tipologia, hi havia Format Història, Llenguatge i la part tècnica.

 

Després vam aplicar-hi la informació, vam ficar-li els últims retocs i vam practicar el discurs, la recerca d’informació per Google a la Viquipèdia de la Ràdio.

 

Va arribar el dia de la presentació vam exposar a la pissarra els Lapbooks de la

Ràdio.

Jan Aguiló

     Xerrada xarxes socials

 

El dia 8 d’abril va vindre l’Oscar Barril a explicar als alumnes de 6è sobre com conviure amb les pantalles i xarxes socials correctament i poder tenir una vida saludable amb elles.

 

Jo pensava que l’Oscar diría el que diu tothom sobre les xarxes socials, que son dolentes i que no serveixen per res… Però no, ens va explicar que poden ser divertides, s’ha d’anar en compte amb les fake news i els hackers.((Òbviament) (coses molt/bastant perilloses)

Com sempre hi han modes i avui en dia es que les noies porten roba curta mentre es veuen amb un “bonic cos” i els nois que tenen tableta o porten samarreta per poder semblar més sexys, pero l’únic que fan és creure que les noies s’enamoraran més d’ells. El que si que han d’asumir les responsabilitats del que fan  i normalment utilitzen photoshop  per fer que els seus cossos siguin millor del que son.  La majoria de cops volen guanyar diners per ser influencers.

 

Les xarxes socials estaven pensades per divertir-se i no crear polémicas, va dir l’Oscar, abans de que marxès, ens va fer dues preguntes, “Quants de vosaltres teniu mòbil?” i “Quan de temps creieu que passem amb les pantalles?”.

Claudia Borràs

 

 

Jordi Diz

 

El dia 22·3·2021, el Jordi Diz, va venir a explicar-nos una part de la seva vida, que l’acompanyarà sempre.

 

Un bon dia, de 2007, el Jordi Diz anava cap a la feina amb moto. Tot anava bé, fins que… la moto, va caure i el seu cap va xocar contra els ferros que hi ha a l’autopista. Va ser un xoc molt fort!

 

Es va quedar en coma, durant 16 dies, a l’hospital, Bellvitge.

Quan va despertar, va haver de tornar a aprendre a parlar, a caminar, i a poder fer vida normal.

Li va costar, però no va perdre l’esperança. Això, li va ser molt útil, i ens va dir que era molt important no perdre les ganes i l’esperança.

 

També, va haver d’anar a l’institut Guttmann, per aconseguir (una altre vegada) la mobilitat.

Va ser un procés llarg, però ho va aconseguir.

Es va apuntar al gimnàs, per poder fer vida normal, i per millorar la mobilitat.

 

Ens va explicar que un cop recuperat mínimament, va tornar a casa seva, a l’Hospitalet. El que li va passar allà, va ser que com els veïns, sabien la seva situació, el tractaven com a una persona dèbil. Això, obviament, no l’ajudava gens!

 

Per aquest motiu, es va mudar a la Bisbal. Allà, hi estava millor, i va poder conèixer a gent.

 

Aquesta és la història del Jordi Diz!

 

Berta T-Figueras

 

MASCARES DE GUIX

 

Quan vam fer les màscares de guix, em va fer molt de fàstic posar-me vaselina a la cara. La vaselina feia pudor i angúnia, sobretot la cara s’et mollava de l’aigua amb guix. Per això jo no me la vaig fer. Després se’t posava el guix mullat per l’ull i i et picava, sobretot quan et treien la mascara se’t quedava tota la cara blanca i amb trossets de guix.

En la temporada de fer les màscares, l’Esther m’estava insistint que em fes la mascara. Jo li vaig dir que no i ella em va respectar i em va deixar no fer-me-la. Això si,  em va dir que la proxima vegada que fessim una altra activitat com aquesta l’hauria de fer.

A mi m’agradava fer  les màscares i ajudar als meus amics a fer-se una màscara. Un cop vam acabar, dies després vam fer la festa.

Àlec Lanau

FOTOS MÀSCARES DE GUIX