http://www.youtube.com/watch?v=tgtnNc1Zplc
En efecte, la tesi final és clara: Os tempos mudam, o sentimento continua o mesmo. I la publicitat, també!
Vull dir que estem tots encantats donant sortida, enviant i rebent aquest vídeo, per altra part divertit i magnífic, que recull una pila de reclams publicitaris d’empreses dures en el món de la tecnologia i Internet.
Jo em pregunto si aquest vídeo anunciés Telefónica, El Corte Inglés, Iberia, Abertis i Microsoft… la comunitat 2.0 es dedicaria a enviar-lo a tort i a dret? Si acabés amb la marca La Caixa Exentric, també s’enllaçaria. Jo crec que no. Tenim una clara consciència de què és publicitat i màrqueting a la televisió, la premsa escrita o la ràdio. Però potser ens manca encara reflexió sobre la dimensió social i cultural de la societat del coneixement. És a dir, ens manquen competències digitals…
Em sembla que ens prenem massa alegrement aquest tema a Internet, un mitjà molt poderós de publicitat i completament desregulat. La mitjana d’anuncis d’aquests deliciosos tres minuts és difícil de superar. No subestimem el poder viral que té la nostra contribució a la seva expansió. Crec que molts es sorprendrien.