Category Archives: Xarxa

Trobada d’educadors blocaires

És possible que ens ajuntem per a conversar en peu d’igualtat sobre l’educació que volem?

És possible organitzar una trobada sense altra jerarquia que la qualitat humana i intel•lectual de les propostes?

És possible aprendre tots de tots, sense que ningú tingui el privilegi de parlar des d’una tarima?

És possible conversar per a elaborar propostes conjuntament?

És possible assumir que volem buscar per nosaltres mateixos les respostes a les nostres preguntes, àdhuc a risc de no trobar-les mai?

És possible que donem més importància al fet de triar nosaltres el rumb, que a la certesa d’arribar a una meta imposada?

Trobada d’educadors blocaires

És possible una trobada en la qual tothom ve a aprendre i ningú ve a ensenyar?

No ho sabem, però estem disposats a intentar-ho.

Et convido a unir-te a aquest propòsit foll!

Escola 2018

Darrerament l’educació ha passat a primer pla en els mitjans de comunicació arran de l’Informe PISA, del l’estudi sobre el professorat a Catalunya elaborat per la Fundació Jaume Bofill o de la vaga de docents convocada per a rebutjar les Bases de la nova llei d’educació de Catalunya.


Creiem que és una oportunitat per a convertir aquesta actualitat en un
moment de reflexió i d’acció positiva en favor de la millora de l’educació del nostre país.

Un grup de docents ens hem proposat fer-ho a través dels nostres blocs mitjançant una proposta oberta a la participació de tothom:

Etiqueta ESCOLA2018

Etiqueta de l’escola que volem. Una proposta col·lectiva basada en aportacions positives, personals i creatives sobre l’educació que volem d’aquí a 10 anys. Siguis del col·lectiu de pares, de mestres o d’estudiants, participa i fes sentir la teva veu a través del teu bloc.

Les propostes que vulguin acollir-se a aquesta denominació haurien de procurar tenir aquestes característiques:

1. Propostes positives, no crítiques. No parlem de l’educació que tenim, sinó de la que volem. Somia i proposa: el futur el construïm entre tots.

2. Propostes personals, no refetes. No enllacis articles interessants, opinions d’altres, referències alienes, sinó enriqueix-los amb la teva aportació. Sigues personal i glosa, comenta, proposa segons el teu propi punt de vista.

3. Propostes creatives, no convencionals. No podem canviar les coses si ho fem tot igual que ho hem fet fins ara. Cal començar a pensar de noves maneres. Crea i explora, les noves situacions demanen noves idees.

Si la teva aportació reuneix les tres característiques, sigui breu o extensa, plena de seny o bé de rauxa, etiqueta-la escola2018. Afegeix també altres etiquetes que orientin sobre el tipus de contingut: proposta, referència, bona pràctica, reflexió, etc.


Et convidem a publicar-la també en aquest bloc col·lectiu. Un bloc que recollirà totes les aportacions que s’hi vulguin incorporar.

Com fer-ho:

  1. Escriu la teva aportació en un correu electrònic.
  2. Posa el títol del teu post en l’assumpte del correu que ens envies.
  3. Al peu del correu, escriu escola2018 (i en cas que tinguis bloc, l’adreça amb un hipervincle al post original).
  4. Envia el correu a educadorsblocaires.escola2018 [aquí va l’arrova sense espais] blogger.com
  5. Visita Escola 2018, el bloc col·lectiu.
  6. Llegeix la teva aportació! Fer l'ullet
  7. No cal, doncs, tenir un bloc per a fer aportacions: envia un correu electrònic i les tecnologies faran la resta.


Si també vols ajudar-nos a difondre la campanya, afegeix el rètol al teu post o al teu bloc.


Més rètols

Moltes gràcies!

Aquesta iniciativa col·lectiva culminarà en una Trobada d’educadors blocaires.

L’organització Lacenet celebra enguany el seu 10è aniversari i s’ha ofert a acollir aquesta trobada el dissabte 17 de maig a Callús (Manresa).

Si tens un bloc i vols trobar-te amb altres educadors, no hi pots faltar!

Per assistir-hi, adreça’t al wiki que hem preparat per acollir-la. En ell anirem publicant les darreres novetats i l’organització definitiva de la trobada d’educadors blocaires.

Una salutació molt cordial de l’equip impulsor de la proposta Escola2018 i organitzador de la trobada,


Ramon Barlam
Marià Cano
Boris Mir
Irene Pelegrí
Anna Pérez
Àngel Solans
Artur Tallada

Incidència del risc a la pobresa

El sexe i l’edat són variables fonamentals per analitzar la incidència de la pobresa. El 20,8% de les dones se situen sota el llindar, mentre que en el cas dels homes aquest percentatge és del 17,2%. Cal destacar que quan les dones tenen més de 65 anys, el risc afecta gairebé 1 de cada 3.

Segons la composició de la llar, els col·lectius més vulnerables o amb elevades taxes de risc a lapobresa són, per aquest ordre, les persones que viuen soles (33,3%), amb una elevada incidència enles llars on la persona té 65 anys i més (51,7), i en segon lloc les llars monoparentals, és a dir les formades per un adult amb un o més fills dependents (41,6%).
Altres variables que incideixen en el risc a la pobresa són l’estat civil, el nivell de formació i la nacionalitat. Així, els grups més desfavorits o amb elevades taxes de risc a la pobresa són les persones vídues (28,5%), la població de nacionalitat estrangera (40,1%) i les persones amb educació primària o inferior (29,9%).

Si no teniu ganes de seguir els noticiaris parlant de Carla Bruni, podeu aprofundir aquestes dades a IDESCAT.

links for 2007-12-30

  • Pisa, más inclinada aúnOpinió sobre l’informe PISA, raonada i raonable de J. A. Díaz Ramírez, psicòleg i professor de Pedagogia Terapèutica a I.E.S. ‘San José’ de Badajoz. En el Diari Hoy.es. (tags: pisa educacion reflexión)
  • L’any de l’XOEn Ferran Ruiz fa un extens article sobre el projecte “One Laptop Per Child” (OLPC) valorant positivament el projecte des del punt de vista tècnic i educatiu. Article ben documentat i que aporta informació fonts en anglès. Trobo a faltar, potser, que hi hagi treballat personalment abans d’emetre un judici tan favorable. (tags: OLPC educació reflexió TIC)
  • Planeta off lineAlgunes idees extretes del llibre “Humanizing the Digital Age” [Üner Kirdar, editor. 2007. UN], per Cristóbal Cobo. Es refereix a tots els exclosos de les xarxes i es pregunta “¿La revolución digital ofrece nuevas oportunidades o genera nuevas brechas entre las naciones y las personas?(tags: educación TIC exclusió social reflexió justicia)

links for 2007-12-01