Us presentem un vídeo que explica en només 8 minuts la història “El Petit Príncep“.
Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes hauran col·locar el número que va al davant i al darrere d’una quantitat donada fins el cinc.
El joc té dos nivells. En el més senzill, els nens i nens tindran al davant la sèrie fins al cinc.
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
Us recomanem aquest document publicat per la Fundació Bofill, sobre les “Reflexions al voltant del compromís ètic del professorat” .
Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, en la que els nostres alumnes hauran d’ordenar els nombres de les tecles del telèfon mòbil (quantitats fins el nou).
L’objectiu és que els nens i nenes arribin a relacionar la quantitat amb l’ordre de col·locació dels nombres, ens els dispositius tecnològics i al final no sigui necessari que comptin per tal de situar-los correctament.
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
Normas y límites” és una guia publicada pel Servei d’orientació prevenció d’addicions de la Comunitat Autònoma de Madrid i està adreçada a les famílies.
Us oferim la segona activitat de la sèrie “Petites Lectures 6” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, on podran practicar la comprensió lectora de petites frases, a partir de la observació d’una imatge.
NOTA: Els alumnes podran realitzar la lectura amb lletra de pal i lligada.
Aquí teniu les activitats de la sèrie publicades:
Captura de pantalla del joc:
Actualització a Genially:
Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:
La Carmen Díez i en Roger Rey han elaborat una proposta competencial de l’activitat “Formes i colors” (en castellà) i que han publicat en el lloc web INTANTILAPPS.
Clicant a sobre de la imatge, podeu accedir a l’activitat:
Aquí teniu el document:
Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran completar els puzles dels nombres del 0 al 9.
L’objectiu és que els nens i nenes interioritzin les diferents grafies. El joc està dividit en 3 nivells.
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
La Rous, en el seu Pinterest Animació Lectora, en ofereix fantàstiques propostes.
FELIÇ DIADA A TOTHOM !!!
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:
Alguna vegada, quan hem hagut de realitzar algun escrit de caire oficial ens ja pogut sorgir algun dubte sobre quina és la forma correcta d’adreçar-nos a alguna personalitat, sobre quina és la varietat de la llengua més adient, sobre la forma d’escriure una abreviatura,…
L’Escola d’Administració Pública de Generalitat la publicat aquest dos documents, que ens podem ser de gran ajut per resoldre els nostres dubtes:
Us oferim, a continuació, la quarta activitat de la sèrie “Les primeres consonants” adreçada als primers cursos d’Educació infantil i Cicle Inicial. En aquesta ocasió, es treballa la correspondència so-grafia en les paraules que tenen vocals + “P”, “L” i “T”.
Els nens i nenes hauran d’escriure les lletres de cada paraula, a partir de la inicial d’uns dibuixos. A continuació, hauran de seleccionar la imatge de la paraula llegida i. per últim, clicar el botó “Comprova”. Si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.
NOTA: Per tal que l’activitat funcioni correctament amb les paraules que porten accent, caldrà realitzar l’activitat amb la tecla majúscules premuda.
Aquí teniu les activitats de la sèrie publicades:
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
El projecte Abecedari neix el 2010 de la mà de Jean Paul Wabotaï (autor del llibre, compositor i intèrpret de la música Abecedari) i d’Isabel Colomer (il·lustradora, dissenyadora gràfica i una apassionada del cant a capella, intèrpret també de la cançó “Abecedari” en català).
Aquest projecte global “Abecedaris” en diferents llengües sorgeix en un principi amb l’ànim d’oferir una ajuda a l’alfabetització de països com ara la República Democràtica del Congo (d’on prové Jean Paul), en què la població te un índex d’analfabetisme del 80%. I és un projecte per a tots els nens del món perquè tots dos pensen fer tants alfabets com puguin.
El projecte “El meu primer Abecedari” en català, llibre publicat per Estrella Polar (Grup62) traslladat a Catalunya amb una escolarització infantil del 100%, ofereix a particulars i a escoles la possibilitat d’aprendre l’alfabet en català per mitjà de la música, d’una manera lúdica i divertida. És un projecte educatiu alegre, informal, atemporal, innovador i intergeneracional.
En aquesta animació s’intenta, d’una forma aproximada, recrear l’experiència sensorial de la realitat que experimenta una persona amb autisme, sobretot en el sentit auditiu i en la percepció de l’entorn geomètric visual.
D’aquesta manera podrem simplificar millor el seu món, ens hi podrem apropar i ens serà més fàcil poder ajudar-les.
Amb aquest vídeo els nostres alumnes ho tindran més fàcil per recordar:
Activitat creada amb el programa Open-Sankoré i adreçada al cicle inicial, amb la que els nens i nenes podran adquirir destresa en l’ús del regle i familiaritzar-se amb el concepte de centímetre. Les mesures proposades, faran que els infants hagin de col•locar el regle en diferents posicions.
L’activitat està plantejada per ser realitzada en gran grup, utilitzant la PDI, però també es pot fer al racó de l’ordinador per parelles o bé individualment.
L’activitat està formada per les següents pàgines:
1. Portada
2. Enunciat i instruccions per realitzar les diferents activitats.
3. Mesura d’objectes de la classe.
4. Mesura d’objectes d’animals.
5. Mesura d’aliments.
6. Mesura d’objectes higiene.
7. Mesura de plantes.
8. Mesura de joguines.
9. Mesura d’objectes de la platja.
10. Mesura de números.
11. Mesura de lletres.
12. Mesura de llaminadures.
S’ha intentat trobar temes i imatges d’interès per a l’alumnat d’aquest cicle, afavorint d’aquesta manera la motivació.
A continuació, podreu visualitzar el seu contingut:
Aquesta activitat us la podeu descarregar del repositori d’Alexandria, clicant a sobre de la imatge:
Open-Sankoré és un programari lliure i gratuït que es pot utilitzar en qualsevol Pissarra Digital Interactiva (PDI) i altres Sistemes de Projecció Interactius (SPI).
Avui dia hi ha un gran ventall de sistemes de projecció interactiva en el mercat. Aquests sistemes poden consistir en un projector més la pissarra interactiva o simplement el projector amb la interactivitat incorporada. Cada un d’aquests sistemes acostuma a venir acompanyat del seu programari propi, generalment d’ús exclusiu per al maquinari d’un determinat fabricant. Això fa que a les aules d’un mateix centre convisquin programaris diferents i incompatibles entre sí, forçant moltes vegades la decisió d’adquirir tots els sistemes de projecció d’una mateixa marca, o incomplint els termes de les llicències d’ús del programari.
L’Open-Sankoré es pot utilitzar amb qualsevol model de PDI o SPI i des de qualsevol sistema operatiu (Windows, Mac o GNU/Linux), sense cap restricció específica que pugui condicionar els criteris d’adquisició i manteniment del maquinari dels centres.
Per obtenir més informàció i descarregar-vos el programa, clica a sobre la imatge:
Si voleu aprendre a utilitzar el programa i a crear les vostres pròpies activitats, només cal que cliqueu a sobre de la imatge següent:
No hay otro burrito más longevo que Platero, que aún muerto y enterrado en su Moguer, es el motivo de que estudiosos, autores, investigadores, artistas, pintores, escultores, niños y ancianos, jóvenes y no tan jóvenes, mujeres y hombres de todo el mundo se unan bajo su figura para conmemorar su salida a la luz en 1914.
La importancia y trascendencia de Platero la podemos comprobar por la cantidad de ediciones de esta elegía, que sólo es superada por la Biblia y el Quijote.
La Consejería de Educación Cultura y Deporte de la Junta de Andalucía quiere sumarse a la conmemoración de su centenario mediante un portal educativo que recoge información sobre Juan Ramón Jiménez y Platero, y que pretende ser un lugar donde la comunidad educativa andaluza y nacional comparta todas aquellas actividades en torno a este burrito universal, que se ha convertido, con el paso del tiempo, en juguete lector para los niños y maestro de adultos.
Clica encima de la foto, para acceder al portal:
La Conselleria de Treball Consum i Política Social i la Direcció General de Família i Serveis Sectorials de Múrcia ha editat la present guia Criteris de qualitat estimular (per a nens de 0 a 3 anys).
Aquest treball és fruit de l’esforç i del coneixement, fonamentalment pràctic, acumulat per un grup de professionals de la Regió de Múrcia que treballen en l’àmbit de l’Atenció Primerenca, auspiciat por ATEMP (Associació d’Atenció Precoç de la Regió de Múrcia). En el seu treball quotidià, aquests professionals acostumen a oferir orientacions a les famílies de nens amb trastorns del desenvolupament per donar al nen les millors condicions i afavorir el seu creixement i aprenentatge. Es pretén és apropar els consells a les famílies de tota la població infantil de 0 a 3 anys. Amb el reconeixement de la dificultat d’ésser pares i de la necessitat de flexibilitzar la tasca d’ensenyar els nens, han volgut recollir aquí algunes recomanacions que poden ajudar a qaulsevol adult en la sempre apassionant tasca d’educar el nen petit.
Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes hauran de comparar quantitats fins el deu.
L’objectiu és que els nens i nenes arribin a relacionar la quantitat de dits o de punts amb el nombre que representen i al final no sigui necessari que comptin, alhora que aprenen a comparar quantitats.
També podeu trobar publicats els jocs de la mateixa col·lecció:
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
Pinterest és una xarxa social que permet trobar, filtrar, organitzar i compartir imatges i vídeos que hi ha a Internet. Els usuaris poden crear i organitzar per temes col·leccions d’imatges, esdeveniments, interessos, aficions, etc. Tots aquests continguts es distribueixen en forma del que s’anomenen pinboards, que visualment són com taulers d’anuncis. D’aquesta manera, Pinterest és una plataforma molt visual que et permet recopilar en un mateix espai tots els teus interessos. A més a més, els usuaris poden seguir pinboards d’altres persones que comparteixin els mateixos gustos per tal de buscar inspiració i descobrir coses noves del seu camp d’interès. L’objectiu principal de Pinterest és unir a persones de tot el món a través d’aquelles coses que troben interessants. El mateix nom ho diu: Pinterest = Pin + interest, “enganxa els teus interessos”.
Informació de la viquipèdia
Clicant a sobre de la imatge, podreu accerdir al meu Pinterest on he classificat les meves activitats interactives i els meus recursos. A més a més, hi veureu els que he anant trobant per la xarxa:
Podreu consultar el Pinterest, quan vulgueu des de la següent, icona que trobareu al marge dret de la pantalla:
A la presentació Llengua + TAC primeres passes en Jordi Jubany ens fa 10 propostes d’incorporació de les TAC a Educació infantil i Cicle Inicial, per tel d’afavorir l’ús i l’aprenentatge de la llengua en escenaris diversos.
Us oferim aquesta activitat per treballar la coordinació òculo-manual, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nens i nenes hauran de demostrar la seva habilitat amb el ratolí. En el cas de les tauletes, només caldrà que facin servir els dits.
Els alumnes hauran d’observar el xiclet del model i clicar a sobre de la bombolla corresponent, abans que peti !
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa clica aquí.
Beatriz Montero ens dóna unes senzilles pautes, per tenir en compte a l’hora de narrar històries als nens i nenes. Els vídeos eastan adreçats a pares i docents i són un recurs educatiu per animar a la lectura en família i a l’escola
Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes hauran de comparar quantitats fins el cinc.
L’objectiu és que els nens i nenes arribin a relacionar la quantitat de dits o de punts amb el nombre que representen i al final no sigui necessari que comptin, alhora que aprenen a comparar quantitats.>
També podeu trobar publicats els jocs de la mateixa col.lecció:
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
Les claus que tothom coneix, però que als nostres fills/es els agrada recordar-nos, de tant en tant…
Tan senzill i important alhora !
Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes hauran de assenyalar les grafies de la quantitat proposada al model (arriben fins el cinc).
L’objectiu és que els nens i nenes arribin a relacionar la quantitat de dits o de punts amb el nombre que representen i al final no sigui necessari que comptin.
Actualització a Genially:
Captura de pantalla del joc:
Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:
En Marc Torres, Gestor TIC a Girona, ha creat un pòster amb les instruccions per poder recuperar, de forma autònoma, l’accés al nostre compte GICAR o XTEC.
Podeu descarregar-vos el document des d’aquest ENLLAÇ.
Us presentem el conte infantil narrat per Carmen Parets “Paula y su pelo multicolor” smb el que el nens i nenes podran descobrir les diferents emocions a través de las transformacions del cabell de Paula.
A partir de fer-nos preguntes com “Que ens provoca aquesta emoció ?”, “Què ens fa sentir ?” “Què podem fer ?” podem proporcionar respostes o soluciones para cada tipus d’emoció.
País de Xauxa ha fet aquest recull de cançons de Carnaval !
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:
Us oferim aquesta activitat adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que podran adquirir destresa amb el ratolí, clicant a sobre d’uns punts vermells, que deixaran veure unes figures.
NOTA: Per començar a jugar, cal clicar a sobre de la bandera verda.
Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir al joc:
La Maria Macià, tècnic docent a l’àrea TAC i formadora del Seminari d’inclusió digital del curs 2013-14 ha fet un recull amb els vídeos aportats pels participants a l’esmentat seminari.
Clica a sobre la imatge, per tal d’accedir al recurs:
Moltes gràcies per atorgar aquests dos premis a Recursos web.


Aquestes distincions són un reconeixement entre blocaires amb la finalitat d’aconseguir més difusió i fer més visibles els diferents blocs.
Si el teu bloc ha rebut aquest reconeixement i tens ganes de compartir-ho amb altres blocs cal:
Torno el premi a Petit món i concedeixo aquest premi a:
1. Actividades para educación infantil
2. Somnis de colors
3. Mira què fem ara
5. Tic, llapis i paper
6. Buscant idees
7. El racó de l’infant
8. Poesia infantil i juvenil
9. Ses meves feinetes
10. Un racó de manualitats
11. Plastiquem
Moltes felicitats a tots i gràcies per compartir recursos tan interessants ! 😛
A continuació, dos Pinterest on trobareu un extens recull d’il·lustracions de la Vella Quaresma per poder utilitzar amb els vostres alumnes i fins i tot donar idees per crear-ne la vostra pròpia.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:
Un conte relata la vida de dos veïns del poble: el rei 0Carnestoltes i la Vella Quaresma:
A continuació, una interessant infografia que ens ensenya què hem de fer per protegir les nostres dades personals.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’ampliar-la:
Us oferim aquesta activitat adreçada a l’alumnat dels primers cursos d’Educació Infantil, amb la que podran treballar el quatre colors inicials i tres de les figures bàsiques: cercle, quadrat i triangle.
Està dividida en tres apartats: Forma, color, color i forma.
Els alumnes hauran de marcar les figures segons la forma o el color que indica la figura superior. En acabar, hauran de comprovar si ho han fet bé, clicant a sobre del model.
Actualització a Genially
Captura de pantalla del joc:
Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:
La Biblioteca Digital Mundial va començar amb uns 1.200 documents, però està pensada per encabir un nombre il•limitat de textos, gravats, mapes, fotografies i il•lustracions.
L’accés és gratuït i els usuaris poden ingressar directament per la web, sense necessitat de registrar-se. De fàcil navegació, permet a l’internauta orientar la seva cerca per èpoques, zones geogràfiques, tipus de document i institució.
La biblioteca proposa les explicacions en set idiomes (àrab, xinès, anglès, francès, rus, espanyol i portuguès). Els documents, per la seva banda, han estat escanejats en la seva llengua original.
No oferirà documents corrents, sinó “amb valor de patrimoni, que permetran apreciar i conèixer millor les cultures del món en idiomes diferents: àrab, xinès, anglès, francès, rus, castellà i portuguès. Però hi ha documents en línia en més de 50 idiomes”.
Reuneix mapes, textos, fotos, enregistraments i pel•lícules de tots els temps i explica en set idiomes les joies i relíquies culturals de totes les biblioteques del planeta. Cada joia de la cultura universal apareix acompanyada d’una breu explicació del seu contingut i el seu significat. Els documents han estat escanejats i incorporats en el seu idioma original, però les explicacions apareixen en set llengües.
L’ Elena García Morell ha utilitzat els pictogrames d’animals d’ARASAAC per crear unes sopes de lletres, amb les que els alumnes puguin practicar la lectoescriptura i l’atenció de manera més divertida.
Es presentem tres tipus de fitxes diferents: en la primera trobarem el dibuix de l’animal amb el seu nom escrit, en la segona trobarem el dibuix de l’animal amb el seu nom escrit en lletra cursiva que el nen haurà de repassar, i en la tercera, el nen haurà d’escriure el nom de l’animal i buscar-ho. Depenent del nivell de lectoescriptura en el qual es trobi l’alumne, utilitzarem una o una altra. Us deixem les sopes de lletres en valencià, clicant a l’enllaç també les podreu descarregar en castellà.
Us presentem el recull d’imatges de l’espai Ediba digital “Galería de arte, Puro Cuento”, on podreu trobar-hi un preciós recull d’imatges inspirades en els contes populars. Podreu imprimir aquestes imatges o bé projectar-les amb la PDI.
Aquestes imatges ens poden ajudar a crear el nostre propi conte o donar peu als nostres alumnes a inventar històries diferents.
També es un bon recurs per poder ampliar el vocabulari i realitzar activitats d’expressió oral.
A continuació, us hem deixat un exemple:
Segons la Viquipèdia, Scratch és una aplicació informàtica destinada principalment als nens, mitjançant la qual poden explorar, experimentar i manifestar idees de manera creativa i divertida. També poden treballar amb bases d’animació i programació de l’ordinador amb l’ajuda d’una interfície gràfica senzilla, i gràcies al seu entorn col·laboratiu es poden compartir projectes, scripts i personatges en la web.
És desenvolupat pel grup Lifelong Kindergarten del MIT Media Lab per un equip dirigit per Mitchel Resnick i el projecte s’inicià l’estiu del 2007. Scratch es pot instal·lar i distribuir lliurement en qualsevol ordinador amb Windows, Mac OS X o Linux, i des de la versió 2.0 també és possible la programació en el núvol. El codi font està disponible sota una llicència que permet les modificacions per a usos no comercials.
Si voleu aprendre més sobre aquest llenguatge de programació, podeu realitzar el curs:
D209 – Scratch: Introducció a la programació d’ordinadors
A continuació, us oferim un exemple d’activitat creada amb amb aquest programa, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil.
Per començar, cal clicar la bandera verda.
Els nens i nenes hauran de portar al conillet a cada pastanaga, amb l’ajut de les tecles de cursor. Un cop s’hagi menjat la pastanaga, desapareixerà la tanca més propera, per tal que el conillet pugui avançar.
NOTA: Hauran d’evitar tocar les parets del laberint. Sien el seu desplaçament, hi xoquen, s’anotarà un punt al marcador.
Clica a sobre de la imatge, per tal de poder jugar.