¡ Busca los espacios ! (1)

Os ofrecemos la primera actividad de la serie “¡ Busca los espacios !” dirigida al alumnado del último curso de Educación Infantil y de Primero de Primaria, con la que podran practicar la comprensión lectora y la separación de palabras dentro de la frase.

En total, hay 40 frases diferentes.

NOTA: Los alumnos podran realizar la actividad con letra mayúscula y manuscrita.

Captura de pantalla del juego:

Para jugar a pantalla completa clica aquí.

Troba els espais ! (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Troba els espais !” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora i la separació de paraules dins de les frases.

En total, hi ha 40 frases diferents.

NOTA: Els alumnes podran realitzar l’activitat amb lletra de pal i lligada.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Petites lectures-3 (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Petites Lectures 3” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora de petites frases, a partir de la observació d’una imatge.

NOTA: Els alumnes podran realitzar la lectura amb lletra de pal i lligada.

Captura de pantalla del joc:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Desordre a les frases 2

Us oferim una segona activitat adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que podran practicar la construcció de les frases i la comprensió lectora.

NOTA: Les paraules s’han de situar a la part inferior de la pantalla.

Aquí teniu les activitats de la sèrie publicades:

Actualització a Genially:

Captura de pantalla del joc:

<

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Nombres digitals

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, en la que els nostres alumnes hauran de completar els puzles dels nombres del 0 al 9. Hauran de clicar les diferents peces del puzle, per tal de reproduir el nombre del model i el seu color.

IMPORTANT: Les peces no necessàries s´han de deixar en color gris.

L’objectiu és que els nens i nenes interioritzin la grafia dels nombres en format digital.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Idea, a partir del joc de la pàgina web MR Printables.

El senyor QR. Definicions 1

Us oferim la primera activitat de la sèrie QR per als més petits… I, per què no ? adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Cicle Inicial, amb la que podran practicar la comprensió lectora, a partir de definicions senzilles del vocabulari bàsic: colors, animals, eines, fruites i material escolar.

La novetat d’aquest joc és la necessitat d’utilitzar un dispositiu mòbil, per poder realitzar la lectura de les frases que amaguen els diferents QRs. L’alumne haurà d’acostar un mòbil o una tauleta al Sr. QR i, un cop llegida la frases, clicar a sobre de la imatge corresponent.

NOTA: Prèviament s’haurà d’haver instal.lat un lector de QR al dispositiu mòbil.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Activitat creada a partir de la participació en la xerrada sobre Llengua i TAC d’en Jordi Jubany. Clicant a sobre de la imatge podreu accedir a la presentació:

Recull de puzles

Des de ben petits, els nens i nenes poden realitzar puzles de dos o tres peces. El grau de dificultat dependrà de l’edat de l’alumne i de l’experiència que en tingui en aquesta mena de jocs.

Gràcies als puzles poden exercitar la ment i reforçar els conceptes escolars: formes, colors, lletres,…

Principals habilitats i destreses que desenvolupen els puzles:

  • Capacitat d’anàlisi i síntesi.
  • Coordinació òculo-manual.
  • Concentració i atenció.
  • Visió espacial.
  • Motricitat.
  • Pensament lògic.
  • Creativitat.
  • Capacitat per resoldre problemes.
  • Anàlisi per elaborar estratègies.

Fruit de la participació en el Seminari digital de coordinació de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement d’enguany, ha sorgit el present trebal, que volem compartit amb tots vosaltres:

PARTICIPANTS

  • Emilia Alcaraz Delgado
  • Ana Maria Arche Aubert
  • Inés Cardil Bautista
  • Pedro Antonio Fabrega Pérez

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:

QR per als més petits… I, per què no ?

A partir de la participació en la xerrada sobre Llengua i TAC d’en Jordi Jubany hem pensat en diferents activitats interactives que poden realitzar els alumnes d’Educació Infantil i Cicle inicial, per treballar la lectoescriptura, utilitzant els codis QR. Clicant a sobre de la imatge podreu accedir a la presentació:

Us presentem la mostra d’activitats de la sèrie QR per als més petits… I, per què no ? adreçades a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Cicle Inicial i que anirem publicant en aquest blog en els propers mesos

La novetat d’aquests jocs és la necessitat d’utilitzar un dispositiu mòbil, per poder realitzar la lectura de paraules o frases que amaguen els diferents QRs. L’alumne haurà d’acostar un mòbil o una tauleta al Sr. QR i, un cop llegit el contingut, resoldre l’exercici.

NOTA:Prèviament s’haurà d’haver instal.lat un lector de QR al dispositiu mòbil.

El joc consta del següents apartats:

Definicions: Els alumnes hauran de llegir la definició que amaga el QR i després hauran de clicar a sobre de la imatge corresponent.

Selecciona el color: Els alumnes hauran de llegir el color que indica cada codi QR i clicar a sobre de cada punt de color, fins trobar-lo.

Sèries:Els nens i nenes hauran de seleccionar el QR que indica el color que continua la sèrie.

Joc de memòria: Els alumnes hauran de trobar les parelles imatge/QR, so/QR i en l’ultim exemple trobar imatge/imatge, llegir el QR i copiar la frase que hi amaga.

Dòmino: Completar el dòmino, ajuntant les imatges amb el QR corresponent.

Problemes: Arrossegar tants objectes a la zona blanca, com ens indica el problema. Clicar a sobre del quadre taronja i llegir els codis QR, fins trobar el resultat del problema.

NOTA:En alguns casos, clicant a sobre del botó “Comprovar“, podran saber si ho han fet bé.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2014/mostraqr.swf” width=”500″ height=”375″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Com començar i acabar contes

Hem trobat aquest útil recull per Començar i acabar contes al blog Deixant Petjades on ens suggereixen maneres molt diverses d’iniciar i terminar un conte, amb el que els nostres alumnes podran millorar la seva expressió escrita i amb la que les mestres, especialment d’educació infantil i cicle inicial, podem tenir un bon recurs per explicar les nostres històries.

Làmines de vocabulari

Us presentem les làmines de vocabulari del web Glovico, que mostren situacions de la vida real i que ens serviran com a punt de partida per establir una conversa amb els alumnes i amb les podran ampliar el seu vocabulari.

També poden ser utilitzades a l’hora de treballar l’expressió escrita.

Les imatges poden ser projectades a la PDI, per treballar en grup, o bé donar la imatge fotocopiada als alumnes, per poder treballar en parelles o bé individualment.

Clicant a sobre de la làmina exemple, podreu accedir al recurs:

Desordre a les frases 1

Us oferim una activitat adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que podran practicar la construcció de les frases i la comprensió lectora.

NOTA: Les paraules s’han de situar a la part inferior de la pantalla.

Actualització a Genially:

Captura de pantalla del joc:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Seqüències de rutines

El web Casal Digital ens ofereix aquestes seqüències temporals, relacionades amb les activitats de rutines.

Hi trobareu les que us indiquem a continuació:

  • Beure aigua de l’aixeta
  • Beure aigua d’un got
  • Parar la taula
  • Rentar-se la cara
  • Rentar-se les dents
  • Rentar els plats

Cal retallar les imatges, ordenar-les i enganxant-les en la plantilla amb espais numerats.

A continuació, us deixem un exemple:

Generador de fitxes de monedes

Us presentem un SEN teacher espai web on podreu generar en uns instants un munt de fitxes de comptar monedes, llestes per descarregar i imprimir. Ideal per a treballar amb alumnes de cicle inicial i mitjà

Podreu triar entre tres nivells de dificultat. També podreu seleccionar els tipus de monedes a treballar.

Aquest recurs també pot ser utilitzat amb la PDI.

Clica a sobre de la imatge per tal d’accedir al recurs.

Aquí us deixem un exemple:

Números en sèrie 5

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes hauran col·locar el número que va al davant i al darrere d’una quantitat donada fins el cinc.

El joc té dos nivells. En el més senzill, els nens i nens tindran al davant la sèrie fins al cinc.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

El mòbil

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, en la que els nostres alumnes hauran d’ordenar els nombres de les tecles del telèfon mòbil (quantitats fins el nou).

L’objectiu és que els nens i nenes arribin a relacionar la quantitat amb l’ordre de col·locació dels nombres, ens els dispositius tecnològics i al final no sigui necessari que comptin per tal de situar-los correctament.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Petites lectures-6 (2)

Us oferim la segona activitat de la sèrie “Petites Lectures 6” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, on podran practicar la comprensió lectora de petites frases, a partir de la observació d’una imatge.

NOTA: Els alumnes podran realitzar la lectura amb lletra de pal i lligada.

Aquí teniu les activitats de la sèrie publicades:

  • Petites Lectures-6 (1)
  • Captura de pantalla del joc:

    Actualització a Genially:

    Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Puzles de nombres

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran completar els puzles dels nombres del 0 al 9.

L’objectiu és que els nens i nenes interioritzin les diferents grafies. El joc està dividit en 3 nivells.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Llenguatge administratiu

Alguna vegada, quan hem hagut de realitzar algun escrit de caire oficial ens ja pogut sorgir algun dubte sobre quina és la forma correcta d’adreçar-nos a alguna personalitat, sobre quina és la varietat de la llengua més adient, sobre la forma d’escriure una abreviatura,…

L’Escola d’Administració Pública de Generalitat la publicat aquest dos documents, que ens podem ser de gran ajut per resoldre els nostres dubtes:

Paraula secreta. Vocals+PLT

Us oferim, a continuació, la quarta activitat de la sèrie “Les primeres consonants” adreçada als primers cursos d’Educació infantil i Cicle Inicial. En aquesta ocasió, es treballa la correspondència so-grafia en les paraules que tenen vocals + “P”, “L” i “T”.

Els nens i nenes hauran d’escriure les lletres de cada paraula, a partir de la inicial d’uns dibuixos. A continuació, hauran de seleccionar la imatge de la paraula llegida i. per últim, clicar el botó “Comprova”. Si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.

NOTA: Per tal que l’activitat funcioni correctament amb les paraules que porten accent, caldrà realitzar l’activitat amb la tecla majúscules premuda.

Aquí teniu les activitats de la sèrie publicades:

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Abecedari català de Wabotaï

El projecte Abecedari neix el 2010 de la mà de Jean Paul Wabotaï (autor del llibre, compositor i intèrpret de la música Abecedari) i d’Isabel Colomer (il·lustradora, dissenyadora gràfica i una apassionada del cant a capella, intèrpret també de la cançó “Abecedari” en català).

Aquest projecte global “Abecedaris” en diferents llengües sorgeix en un principi amb l’ànim d’oferir una ajuda a l’alfabetització de països com ara la República Democràtica del Congo (d’on prové Jean Paul), en què la població te un índex d’analfabetisme del 80%. I és un projecte per a tots els nens del món perquè tots dos pensen fer tants alfabets com puguin.

El projecte “El meu primer Abecedari” en català, llibre publicat per Estrella Polar (Grup62) traslladat a Catalunya amb una escolarització infantil del 100%, ofereix a particulars i a escoles la possibilitat d’aprendre l’alfabet en català per mitjà de la música, d’una manera lúdica i divertida. És un projecte educatiu alegre, informal, atemporal, innovador i intergeneracional.

Com percep el món una persona autista ?

En aquesta animació s’intenta, d’una forma aproximada, recrear l’experiència sensorial de la realitat que experimenta una persona amb autisme, sobretot en el sentit auditiu i en la percepció de l’entorn geomètric visual.

D’aquesta manera podrem simplificar millor el seu món, ens hi podrem apropar i ens serà més fàcil poder ajudar-les.

Quadern de mesures

Activitat creada amb el programa Open-Sankoré i adreçada al cicle inicial, amb la que els nens i nenes podran adquirir destresa en l’ús del regle i familiaritzar-se amb el concepte de centímetre. Les mesures proposades, faran que els infants hagin de col•locar el regle en diferents posicions.

L’activitat està plantejada per ser realitzada en gran grup, utilitzant la PDI, però també es pot fer al racó de l’ordinador per parelles o bé individualment.

L’activitat està formada per les següents pàgines:

1. Portada

2. Enunciat i instruccions per realitzar les diferents activitats.

3. Mesura d’objectes de la classe.

4. Mesura d’objectes d’animals.

5. Mesura d’aliments.

6. Mesura d’objectes higiene.

7. Mesura de plantes.

8. Mesura de joguines.

9. Mesura d’objectes de la platja.

10. Mesura de números.

11. Mesura de lletres.

12. Mesura de llaminadures.

S’ha intentat trobar temes i imatges d’interès per a l’alumnat d’aquest cicle, afavorint d’aquesta manera la motivació.

A continuació, podreu visualitzar el seu contingut:

Aquesta activitat us la podeu descarregar del repositori d’Alexandria, clicant a sobre de la imatge:

Open-Sankoré

Open-Sankoré és un programari lliure i gratuït que es pot utilitzar en qualsevol Pissarra Digital Interactiva (PDI) i altres Sistemes de Projecció Interactius (SPI).

Avui dia hi ha un gran ventall de sistemes de projecció interactiva en el mercat. Aquests sistemes poden consistir en un projector més la pissarra interactiva o simplement el projector amb la interactivitat incorporada. Cada un d’aquests sistemes acostuma a venir acompanyat del seu programari propi, generalment d’ús exclusiu per al maquinari d’un determinat fabricant. Això fa que a les aules d’un mateix centre convisquin programaris diferents i incompatibles entre sí, forçant moltes vegades la decisió d’adquirir tots els sistemes de projecció d’una mateixa marca, o incomplint els termes de les llicències d’ús del programari.

L’Open-Sankoré es pot utilitzar amb qualsevol model de PDI o SPI i des de qualsevol sistema operatiu (Windows, Mac o GNU/Linux), sense cap restricció específica que pugui condicionar els criteris d’adquisició i manteniment del maquinari dels centres.

Per obtenir més informàció i descarregar-vos el programa, clica a sobre la imatge:

Si voleu aprendre a utilitzar el programa i a crear les vostres pròpies activitats, només cal que cliqueu a sobre de la imatge següent:

Platero cumple 100 años

No hay otro burrito más longevo que Platero, que aún muerto y enterrado en su Moguer, es el motivo de que estudiosos, autores, investigadores, artistas, pintores, escultores, niños y ancianos, jóvenes y no tan jóvenes, mujeres y hombres de todo el mundo se unan bajo su figura para conmemorar su salida a la luz en 1914.

La importancia y trascendencia de Platero la podemos comprobar por la cantidad de ediciones de esta elegía, que sólo es superada por la Biblia y el Quijote.

La Consejería de Educación Cultura y Deporte de la Junta de Andalucía quiere sumarse a la conmemoración de su centenario mediante un portal educativo que recoge información sobre Juan Ramón Jiménez y Platero, y que pretende ser un lugar donde la comunidad educativa andaluza y nacional comparta todas aquellas actividades en torno a este burrito universal, que se ha convertido, con el paso del tiempo, en juguete lector para los niños y maestro de adultos.

Clica encima de la foto, para acceder al portal:

Estimulació precoç

La Conselleria de Treball Consum i Política Social i la Direcció General de Família i Serveis Sectorials de Múrcia ha editat la present guia Criteris de qualitat estimular (per a nens de 0 a 3 anys).

Aquest treball és fruit de l’esforç i del coneixement, fonamentalment pràctic, acumulat per un grup de professionals de la Regió de Múrcia que treballen en l’àmbit de l’Atenció Primerenca, auspiciat por ATEMP (Associació d’Atenció Precoç de la Regió de Múrcia). En el seu treball quotidià, aquests professionals acostumen a oferir orientacions a les famílies de nens amb trastorns del desenvolupament per donar al nen les millors condicions i afavorir el seu creixement i aprenentatge. Es pretén és apropar els consells a les famílies de tota la població infantil de 0 a 3 anys. Amb el reconeixement de la dificultat d’ésser pares i de la necessitat de flexibilitzar la tasca d’ensenyar els nens, han volgut recollir aquí algunes recomanacions que poden ajudar a qaulsevol adult en la sempre apassionant tasca d’educar el nen petit.

Fins el 10

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes hauran de comparar quantitats fins el deu.

L’objectiu és que els nens i nenes arribin a relacionar la quantitat de dits o de punts amb el nombre que representen i al final no sigui necessari que comptin, alhora que aprenen a comparar quantitats.

També podeu trobar publicats els jocs de la mateixa col·lecció:

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.