Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta

Ja es poden consultar les bases del nou Certamen de Lectura en Veu Alta per als alumnes de Primària i Secundària a la web d’Enciclopedia Catalana, amb les diferents fases de selecció.

La inscripció finalitza el 31 d’octubre.

Us animem a practicar la lectura en veu alta amb aquests llibres proposats i que organitzeu dins el vostre centre un Certamen per a realitzar la selecció prèvia de l’alumne que representarà al centre.

MIREU LA PROPOSTA DE LECTURES

A la web s’exposen les destreses per a una bona lectura expressiva i per a la comprensió del que es llegeix. També trobareu les modalitats de lectura en veu alta:

•Lectura dramatitzada: Permet la intervenció de més d’un alumne i la lectura dels fragments corresponents a un narrador i diferents protagonistes de la història.
•Lectura comunicativa: Lectura individual d’un text que els altres no tenen. Potencia la capacitat d’escoltar de la resta del grup.
•Lectura avaluativa: Lectura en veu alta d’un text determinat per avaluar-ne després determinats aspectes: la velocitat, l’entonació, la correcció, el ritme, la fonètica… Permet assenyalar els aspectes concrets de la lectura que cal millorar.

A més d’altres recursos i graelles de valoració de la lectura en veu alta.

A la Ribera d’Ebre tenim l’experiència de l’Escola Lluís Viñas de Móra d’Ebre que fa diversos anys que hi participa.