Assessorament de Biblioteca Escolar a la ZER Benissanet-Miravet

Aquest curs s’ha iniciat l’Assessorament al professorat dins el Pla de Formació de Zona per a posar en marxa el projecte de Biblioteca Escolar a la ZER Benissanet-Miravet, amb el suport de Joana Vernet del SE-CRP de la Ribera d’Ebre que ha guiat el procés d’organització, catalogació i dinamització del fons de cada biblioteca escolar.

Tot el professorat de la ZER s’ha implicat en aquest nou projecte que, de moment, ha permès organitzar l’espai i l’ordenació dels llibres de coneixements segons la Classificació Decimal Universal (CDU) i els llibres d’Imaginació (Ficció-Literaris) per nivells de lectura dels xiquets i xiquetes de les escoles de la ZER, amb noves activitats de consulta del fons, de lectura i de presentació de la biblioteca per als infants.

La catalogació del fons documental de cada escola s’està realitzant amb l’ Epergam que ha facilitat el Programa Puntedu del Departament d’Ensenyament. Tots els mestres i les mestres cataloguen els llibres, prèviament preparats per la Comissió de Biblioteca, amb aquest programa informàtic que permet la consulta on line d’aquest fons a tota la comunitat educativa.

També hem consensuat eines de difusió i d’animació lectora implicant la utilització de la nostra biblioteca a tots els cicles, des d’educació infantil a cicle superior de primària.

Podeu consultar els nostres blocs on recollim les noves propostes de la biblioteca:

-Escola Roc Llop i Convalia de Miravet

-Bloc de la Biblioteca de l’Escola Antoni Nat de Benissanet

Esperem el curs vinent poder continuar.

One thought on “Assessorament de Biblioteca Escolar a la ZER Benissanet-Miravet

1. Lourdes

Des de l’escola de Benissanet amb l’assessorament inicial de Biblioteca:
    Tot el claustre s’ha implicat molt en la catalogació dels llibres de la biblioteca i hem aconseguit organitzar i classificar tot el fons d’imaginació per a tots els cicles i la part més didàctica del fons de coneixements.
    A totes les aules s’ha presentat el nou espai i racons de la biblioteca i els alumnes han participat activament en les diferents activitats que s’han portat a terme des de cada tutoria.
    S’ha creat la Comissió de Biblioteca que ha activat la dinamització del Bibliopati, el servei de préstec i la creació de la Mascota de la Biblioteca.
    Al nostre bloc i a l’espai de consulta del nostre Epergam veureu una mostra del que estem fent.
    Agraïm la col·laboració del suport de la nostra assessora Joana Vernet i
    la seva predisposició en tot moment.
    Esperem poder continuar el curs vinent.