Daily Archives: 11 abril 2012

Exposició “MAUS. Relat d’un supervivent”

Aquesta obra d’Art Spiegelman és una de les obres majors en la història del còmic.

Ara els alumnes dels Instituts la coneixeran d’aprop a partir de l’exposició de panells de gran format que permeten contemplar:

-la tècnica del còmic,

-les formes d’expressió i narració que utilitza Spiegelman,

-les relacions humanes i socials que desprenen les imatges i diàlegs,

-la història personal viscuda i l’argument de fons sobre l’holocaust nazi i què va passar al final de la guerra.

…El professorat mitjançant la Guia Didàctica trobarà suggeriments per al treball educatiu i l’animació lectora.

MAUS, una novel·la gràfica increïble que narra la història d’un supervivent dels camps de concentració nazis, explicada a través del seu fill, l’autor del llibre. Un fil narratiu amb múltiples continguts.

Un còmic on els éssers humans apareixen retratats com animals (els alemanys de gats i els jueus de ratolins) i que no deixa indiferent a ningú, ni tant sols als adolescents.

Trobareu més informació a la Guia del Còmic.

A partir d’aquest mes d’abril, aquesta exposició passarà pels Instituts de secundària de la Ribera d’Ebre, per a continuar la ruta el curs vinent pels centres de Secundària de les Terres de l’Ebre, amb el suport del SE-CRP.

Aquesta és una proposta del Programa Puntedu de Biblioteques Escolars en col·laboració amb el Departament de Cultura.

Podeu contactar amb Joana Vernet  (jvernet@xtec.cat)  del  SE-CRP Ribera d’Ebre per qualsevol suggerència o podeu deixar el vostre comentari.

Exposició a l’Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre, abril 2012

Aquí tenim MAUS al Saló i a la Jornada del Còmic, de Barcelona:

Exposició MAUS a l’Institut de Flix, maig-juny2012

Acompanyada d’una col·lecció de llibres del CEPSE, com ara novel·les gràfiques relacionades per la temàtica i grans còmics com  Maria i jo de Miguel Gallardo,    Palestina: en la franja de Gaza de Joe SaccoEl fotógrafo de Guibert, Lefévre i Lemercier,  Arrugas de Paco Roca, ¡No passaran! de Vittorio Giardino, àlbum de les aventures de l’investigador Max Fridman ambientades en la guerra civil espanyola, o,  Adolf de Tezuka Osamu, entre d’altres que podeu trobar a l’expositor de l’entrada, al costat dels panells dedicats a MAUS. A la biblioteca s’ha muntat una exposició de còmics juvenils i una selecció de novel·les històriques amb un rerefons d’una guerra. Mireu el reportatge dels nous espais :