a)
Tenir clars els ASPECTES QUE INTERVENEN EN LA LECTURA i les ETAPES D’ADQUISICIÓ:
–Procés d’adquisició del codi escrit per arribar a una etapa narrativa amb fluïdesa lectora i consciència de la seva funcionalitat.
-Procés de comprensió del codi escrit que implica el treball de les habilitats de comprensió lectora:
·propòsit lector
.activació de coneixements previs
.formulació i verificació d’hipòtesis lectores
.integració de la informació
b)
Oferir ESTRATÈGIES en els diferents moments de l’acte de llegir, en funció del nivell i/o l’edat:
·Motivació prèvia: | -materials diversos i textos interessants
-proposta de reptes que pugui afrontar i anar progressant -aprofitar situacions de lectura reals -oferir moments de lectura per plaer, segons les seves preferències -donar propostes de lectura amb un objectiu molt clar -planificar activitats d’animació lectora per abans, durant o després de la lectura ———————————–
|
.Llegir amb diferents propòsits: | –per obtenir una informació precisa ouna informació de caràcter general
-per seguir unes instruccions -llegir per aprendre, per extreure un coneixement -per revisar un text propi -llegir per plaer, segons el seu propi gust per la lectura -llegir per comunicar i compartir la lectura ————————— |
·Activació dels Coneixements previs : | –Activitat generadora d’informació
-Discussió -Pre-interrogants -Mapes semàntics -Il·lustracions -Lectures prèvies -Materials de suport concret -Rol-playing -Visites programades -Vocabulari i tema central -Referents de la tipologia textual o models segons gènere literari ——————- |
·Processament i integració de la informació: | -diàlegs per fomentar la comprensió lectora
-formulació i verificació d’hipòtesis -guia en la identificació de l’estructura i de la informació rellevant -promoure inferències -interpretació del text i construcció de nous significats -lectura reflexiva i crítica -preguntes abans, durant i després de la lectura -noves aportacions de la lectura -control i regulació -referenciar-la i recordar-la _________ Per ampliar la informació: |