Estratègies per formar un lector competent

a)

Tenir clars els ASPECTES QUE INTERVENEN EN LA LECTURA i les ETAPES D’ADQUISICIÓ:

Procés d’adquisició del codi escrit  per arribar a una etapa narrativa amb fluïdesa lectora i consciència de la seva funcionalitat.

-Procés de comprensió del codi escrit que implica el treball de les habilitats de comprensió lectora:

·propòsit lector

.activació de coneixements previs

.formulació i verificació d’hipòtesis lectores

.integració de la informació

 

 b)

Oferir ESTRATÈGIES en els diferents moments de l’acte de llegir, en funció del nivell  i/o l’edat:

·Motivació prèvia: -materials diversos i textos interessants

-proposta de reptes que pugui afrontar

        i anar progressant

-aprofitar situacions de lectura reals

-oferir moments de lectura per plaer,

        segons les seves preferències

-donar propostes de lectura amb

        un objectiu molt clar

-planificar activitats d’animació lectora per

        abans, durant o després de la lectura

———————————–

 

.Llegir amb diferents propòsits:  per obtenir una informació precisa ouna informació de caràcter general

-per seguir unes instruccions

-llegir per aprendre, per extreure un

coneixement

-per revisar un text propi

-llegir per plaer, segons el seu propi gust

per la lectura

-llegir per comunicar i compartir la lectura

—————————

·Activació dels Coneixements previs : Activitat generadora d’informació

-Discussió

-Pre-interrogants

-Mapes semàntics

-Il·lustracions

-Lectures prèvies

-Materials de suport concret

-Rol-playing

-Visites programades

-Vocabulari i tema central

-Referents de la tipologia textual

o models segons gènere literari

——————-

·Processament i integració de la informació: -diàlegs per fomentar la comprensió lectora

-formulació i verificació d’hipòtesis

-guia en la identificació de l’estructura

i de la informació rellevant

-promoure inferències

-interpretació del text i construcció

de nous significats

-lectura reflexiva i crítica

-preguntes abans, durant i

després de la lectura

-noves aportacions de la lectura

-control i regulació

-referenciar-la i recordar-la

_________

Per ampliar la informació:

“Lector competent”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *