Durant tot un trimestre els xiquets i xiquetes de l’escola han estat treballant el conte. Dins una metodologia presestablerta del treball de les tipologies textuals, a tots els nivells, per al desenvolupament específic de la comprensió i l’expressió oral i escrita i el desenvolupament general de totes les competències bàsiques.
Per tal de fer la cloenda de l’activitat s’han preparat, per cicles, diversos contes, uns han fet una adaptació, els altres han fet un conte inèdit.
P3-P4: Les 7 cabretes i el llop (conte teatralitzat)
P5: Els bons amics (conte explicat i dibuixat)
1r-2n: Pinotxo
3r-4t: El viatge de la rateta (conte inèdit)
5è-6è: Otto (conte inèdit)
Des de l’escola s’ha obert l’activitat a les famílies. Han vingut iaies i mares que ens han explicat contes en altres llengües, castellà, anglès, romanès … Ens han explicat: “Els 3 porquets”, “El enano saltarín”, “Scufita rosie”.
També hem escoltat un conte musicat que hem preparat al cicle inicial: “En Pocaveu”.
El grup “La Chaminera”, amb la vivesa dels antics joglars, van donar-nos a conèixer la música, els romanços, els contes i altres tradicions folklòriques properes.