Estudiant el funcionament del cervell
Projecte Gutemberg
És un projecte de divulgació literaria i científica que vol trencall el barrot dels coneixements per posar-los a l’abast de tothom.
Comprèn:
Catàleg Online: pàgina principal amb opcions de navegació.
Recerca avançada: pàgina amb més opcions de cerca.
Darrers eBooks: actualitzada cada nit. Llibres electrònics modificats o recentment afegits a la col·lecció.
Actualització RSS: actualització cada nit.
Els 100 autors i lllibres més descarregats
Catàlegs Offline
Audiollibres
Projectes en DVD i CDC
Partitures Musicals Digitalitzades.
Trailer de la pel·lícula sobre Facebook: “The Social Network”
Espai personal II
L’adquisició del llenguatge resulta determinant per la construcció de la pròpia relació amb el nostre espai. (Boris Cyrulnik).
El t i les paraules marquen realment les distàncies.
S’ha observat que els nens autistes no tenen noció de la distància social i es poden penjar del braç de qualsevol persona, encara que l’acabin de conèixer.
Els bebés ignoren els límits de proximitat: necessiten tocar, olorar i xupar les coses per a reconèixer-les. La distància íntima no existeix, es diexen agafar a coll per persones desconegudes.
Però quan, envers els 8 mesos, comencen a mb el balboteig i coincidint en l’època que fan distinció entre coneguts i desconeguts ja rebutja les persones no familiars per ell que s’apropen massa.
La distància interpersonal
Les diferents zones:
a) Distància íntima (0-50 cm): en aquesta zona se situen las persones estimades i els familiars.
b) Distància personal (50-125 cm): és l’espai personal de cadascú, una espècie d’esfera protectora que ens agrada mantenir entre nosaltres i la resta de la gent.
c) Distància social (1,25-3,5 m): és la distància que es mnaté per treballar en equip o en relacions socials ocasionals.
d) Distància pública (més de 3,5 m): és la ens agrada mantenir amb els desconeguts (per exemple al caminar pel carrer). S’escull, inconscientment per denotar jerarquia.
Tots els primats, dels que hem heretat el concepte jeràrquic, es comporten de la mateixa manera.
Si una persona se situa a un tipus de distància que no li correspon per la seva vinculació amb nosaltres (molt a prop un desconegut) o molt lluny (un familiar o amic íntim) ens molestarem.
Encara que, en la marca del territori (com en el to de veu) hi té molt a veure les circumstàncies i el lloc ons hagim criat. Una persona que s’ha criat en una zona amb poca densitat humana, necessitarà interposar més espai entre ell i els estranys que una altra que s’hagi criat en un barri molt poblat d’una gran ciutat.
El territori, en general, el marquem totes les persones. Variarà la “distància de seguretat” que marcarem, segons la cultura en que ens hem criat, o el sexe dels nostre interlocutor, i fins i tot la pertanyença o no al mateix grup.
Espai personal I
Segons els experts cada persona percibeix i projecta al seu voltant una espècie d’illa en forma de bombolla que considera una perllongació d’ella mateixa: és el seu territori i no deixarà que ningú l’invaeixi, de no ser per algun motiu important.
A la dècada del 1960, un antropòleg nord-americà,Edward T. Hall, va proposar el terme proxèmia per anomenar la percepció que cada ésser humà té del seu espai físic i qui i com el pot o no ocupar.
Bibliografia:
Bentham Jeremy.
T. Hall, Edward.
Allan Pease, El lenguaje del cuerpo
Desmond Morris, El mono desnudo
Aplec al Pi de les tres branques
Voisins pour des bonbons
Han arribat les vacances d’estiu i ens trobem amb vells records.
Calendrier scolaire du anné 2010-2011
Rentrée des enseignants (*)
Mercredi 1er septembre 2010
Rentrée scolaire des élèves
Jeudi 2 septembre 2010
Toussaint
Selon chacun des trois zones scolaires en France
Samedi 23 octobre 2010
Jeudi 4 novembre 2010
Noël
Samedi 18 décembre 2010
Lundi 3 janvier 2011
Hiver
Samedi 26 février 2011
Lundi 14 mars 2011
Selon chacun des trois zones scolaires en France
Printemps
Samedi 23 avril 2011
Lundi 9 mai 2011
Selon chacun des trois zones scolaires en France
Début des vacances d’été
Samedi 2 juillet 2011
L’Impacte dels Mèdia.
Cites
Vengándose, uno se iguala a su enemigo; perdonándolo, se muestra superior a él.
Sir Francis Bacon(Londres, 1561-id., 1626) Filòsof i polític anglès
