La Coral Regi, que ha estat directora general de l’Escola Virolai ens explica com realitzar la detecció de necessitats educatives a l’alumnat
Comunicació i transparència en un centre educatiu
La Intel·ligència Artificial a l’Educació Oportunitat o Amenaça
Webinar realitzat per Qualicat sobre l’ús de la Intel·ligència Artificial a l’Educació
Conferència en format de taula rodona per debatre-ho a fons a càrrec de:
Azucena Vázquez, directora de transformació digital a l’escola 21 coordina nombrosos projectes en competència digital docent
Christian Negre, llicenciat en Belles Arts, docent combinant l’educació artística amb l’anglès i les tecnologies de la informació i la comunicació. És un apassionat de la ludificació i l’Aprenentatge Basat en Jocs, Problemes o Projectes.
Sofia no vol treballar
Us vull presentar una situació amb la qual fa cert temps que batallo i a on no he aconseguit trobar una solució eficaç.
Sofia és una nena de 3r de l’ESO. Té un entorn social i familiar molt complicat que es reflecteix amb la seva actitud a classe. No vol treballar ni vol participar en cap activitat de les que proposo. A la meva matèria (i crec que a totes) es mostra passiva a l’inici i disruptiva a mesura que va avançant la classe i es va avorrint.
Contínuament em demana sortir fora de l’aula per anar al lavabo o per anar a parlar amb determinat profe. Tot excuses per sortir de l’aula i poder passejar pels passadissos.
Li he donat fitxes adaptades i material que he elaborat específicament per ella. Una pèrdua de temps, que no valora. Sovint al final de la classe em trobo el dossier que li he donat tirat per terra.
No sé com treballar amb aquesta nena. Estic desesperat!
Teniu alguna idea?
Gestió de la informació i el coneixement en un centre educatiu
Formació i competència docent
Com motivar els adolescents a l’aula
“Persegueix-me”: què fer amb els comportaments secundaris
Els comportaments secundaris són aquells que es produeixen durant la teva intervenció o quan deixes una conversa amb un alumne. Són comportaments “persegueix-me” dissenyats per prémer els teus botons i obtenir una resposta furiosa. Quan has esgotat tot el teu reforç positiu, tècniques de redirecció, advertències i conseqüències i necessites que JoseMi surti de l’habitació, els comportaments secundaris són la cadira que es tira enrere arrossegant-se, o la porta que es tanca de cop, o el somriure enfurismat que s’escriu lentament a la seva cara. És possible que vulgui desviar la conversa del comportament original o fomentar una confrontació alimentada amb adrenalina al passadís.
No permetis que prengui el control del teu comportament. Resisteix la temptació d’abordar els comportaments secundaris en el moment. En el seu lloc, guarda-los i tractar-los més endavant. El fet que en JoseMi hagi sortit de la classe vol dir que ha seguit les teves instruccions; el rastre dramàtic de disrupció que ha deixat al seu pas es pot afrontar quan estigui tranquil. La resta de la classe observarà de prop la teva resposta calmada i considerada i quedaran impressionats per la teva confiança fins i tot en aquells moments emocionalment alimentats. JoseMi pot començar a adonar-se lentament que el seu patró de comportament habitual no funcionarà amb tu.
Extret de CPI Educational Behaviour
La gestió del comportament amb la teva presencia constant
Potser la teva major contribució a la gestió del comportament a l’institut és la teva presència. Si prens el teu cafè al pati, el teu dinar amb els alumnes (quin % dels teus aprenents mengen a una taula amb un adult cada dia?) i estàs sempre present al passadís fora de la teva classe, els aprenents veuran coherència en les teves expectatives de comportament tant dins com fora de classe.
S’acostumaran a les teves intervencions tranquil·les en àrees socials i la teva presència anirà afectant a poc a poc el seu comportament. Les relacions que forgeu s’enfortiran, amb oportunitats per a converses menys formals que es presenten diàriament. A les institucions més difícils hi pot haver una tendència a evitar les àrees socials o allunyar-se massa de les àrees d’ensenyament. Durant un temps pot semblar que la vida és més fàcil d’aquesta manera, però fent el llarg camí fins a la sala de professors per evitar possibles àrees problemàtiques i corre el risc de ser efectiu només dins dels límits de la seva aula.
Extret de CPI – Pivotal Behaviour Training