Minecraft Education

Minecraft Education és un joc del tipus Open-Map que promou la creativitat, la col·laboració i la ressolució de problemes en un entorn inmersiu a on l’unic límit que pots posar és la teva imaginació.

Aquesta eina permet generar projectes col·laboratius a partir de la proposta de reptes en format de lliçons.

Tots els alumnes i professors del nostre institut tenen accés gratuit a aquesta plataforma.

Et recomanem que acedeixis a l’enllaç, descarreguis el programa i començis a picar pedra!!

https://education.minecraft.net/get-started/download/

Ensenyem a fer preguntes o a respondre-les?

En aquest interessantíssim debat, Xavier Sala i Martín exposa les seves raons en contra del model tradicional d’exàmens de sel·lectivitat i questiona el paper de la docència clàssica.

Una reflexió molt interessant que us recomano escoltar

 

Després d’escoltar a Sala i Martín, què en penseu? Esteu d’acord o en desacord? Que creieu que podríem fer per canviar les nostres metodologies?

Gamificar l’aprenentatge

El divendres 22 de febrer vam assitir a la jornada DIGIBAIX que va tenir lloc a l’Ateneu d’entitats de viladecans.

Oriol Ripoll va realitzar una xerrada sobre gamificació.

Aprenentatge basat en jocs: utilitzar jocs a l’aula i treure-li suc

Gamificació: fer viure experiències educatives, experiencies interessants utilitzant elements del joc.

Tchuka Ruma: es un joc adapatat per dones i nens originari de Costa d’Ivori. Es una variant que es juga en solitari.

Gamificar consisteix en generar un centre d’inter´`es a partir lde la qual generem continguts educatius.

Per fer aprenentatges amb jocs cal preguntar-se:

1- Aquest joc a aqute s’assembla.

2- Com puc trobar un joc que em serveixi per treballar aquest conceptes.

@natxo1d10

El Ministeri del Temps

REPTE: Treballar el gust per la lectura

CONDICIONS: MAXIM 1 SETMANA. POT SER LLEGIR PER PLAER O PER DESCOBRIR NOUS ELEMENTS

1- ELS ALUMNES HAN DE VIURE AIXÒ COM UN JOC

-REPTE CLAR AMB UNA forma àgil d’aconseguir-ho

-l’utilitzarem per explicar una historia

-A on els jugadors han de prendre decisions interessants

Primer hem de crear un mon a on ambientar aquesta història.

MON:

personatge

repte

 

A theory of fun: Raph Koster Jugues a un joc mentre et continua sorprenent

Educa Verd Play #EFTeam

Treball dels valors a partir d l’educació física.

Aprenentatge Cooperatiu. Sessió 5

TECNICA DEL PUZZLE

Estrategia cooperativa complexa. Es reparteixen diferents textos. Es fa una primera lectura a on es pot subratllar.

Després es formen grups d’experts i es reuneixen en un nou grup. Han de llegir de nou el text i havien d’arribar a un consens amb un únic producte (mapa conceptual, esquema) Un cop l’han acabat havien de tornar al seu grup

Es potencien habilitats de llegir i parlar. Tots són protagonistes i tenen el ron d’expert

2R5M–> Valora la part acadèmica. Que és el que has aprés avui?

Quick–> enquesta per saber com se senten els alumnes davant una situació d’aprenentetge. És un full a mode de bafarada amb la pregunta: com t’has sentit avui a la classe de matemàtiques. Permet resituar al docent al procés d’ensenyament

Diferencia entre progunta i una bona pregunta:

Pregunta: es una pregunta de tipus memòristic: Quins son els rius del vessant atlàntic?

Bona pregunta: implica un raonament.Per que els rius del vessant atlàntic són més curts?

ESTAT: es la segona part del puzzle. No s’utilitza gaire perque consumeix molt de temps es un puzzle, questionari grupal  a on cadascu es fa preguntes a nivell individual i després el professor fa les preguntes individualment.

TÈCNICA DEL PUZZLE APLICADA A LA TÈCNICA DELS DICTATS

Rols: coordinador: vetlla perquè tothom tingui el material. Portaveu. Control del soroll i control del temps.

Funcio del docent

Orientar-guiar-superviso-reconduiexo

Dictat Cantat

A partir d’una cançó, i els alumnes han d’intentar trobar la lletra. Primerament. S’escolta individualment. (2 vegades) Després en parelles o en grups petits es compara.

PRIMERA ESCOLTA (individual)–> Escriure la cançó

SEGONA ESCOLTA( individual)–> Omplir buits

TERCERA ESCOLTA (en parelles o grups peitts –> Completar i comparar

Mig dictat

Dictat tradicional a on l’alumne ha d’afegir algunes frases o paraules inventades. Finalment es fa una lectura d’alguns dels textos.

Es podria donar una bossa de paraules o verbs que es volen conjugar.

 

Un cop ha finalitzat l’activitat es podria fer un mapa mental amb les idees principals que s’han treballar durant aquella sessió per aprofundir els coneixements i conceptes que s’han adquirit.

 

ACTIVITAT DE LECTURA COMPARTIDA: Quatre lectors i un text

Sempre hi ha un producte final construit per tots que acaba sent un text o una redacció. Cal assumir 4 rols diferenciats:

1- Lector: llegeux en veu alta el text

2-Detectiu: atura la lectura cada vegada que no entengui alguna paraula.

3-Perioista: diu quina és la idea principal del text i el relaciona amb altres coneixements

4- Escriptor/a: fa el resum de la lectura

AVALUACIÓ:

Només s’avalua la feina individual i com ha exercit cadascú els seus càrrecs.

 

Per aprofundir:

El rompecabezas del aprendizaje cooperativo: la técnica puzzle

 

 

Gamificació a l’aula. Escape Room &Breakout Edu

El dimecres 21 de novembre el Carlos ocando i el Jorge Lorenzo van participar al Taller de Gamificació que va organitzar el CRP de Gavà i que es fa fer a l’institut Miramar de Viladecans.

Com a formadors van participar el Xavier Suñé (xsune@xtec.cat) i la Mita Jordan (mjordan1@xtec.cat)

L’objectiu és conèixer 2 recursos que es poden utilitzar a l’aula: Breakout Edu Escape Room.

Aquesta va ser la presentació que es va fer servir

https://docs.google.com/presentation/d/1zYShydYKD-SLog3Ic_GZWxGnLPoVF1liuTqJ3DYoUSc/preview?slide=id.p1

 

El breakout Edu consisteix en l’obertura d’uns cadenats per resoldre uns reptes o problemes que el professor planteja als seus alumnes.

Proposta gamificada: agafar un tema a treballar amb els alumnes i de principi a final s’inclouen estratègies gamificades.

Per agafar la idea del que vol dir gamificació ens van passar aquest vídeo.

Característiques d’una experiència gamificada

1- Hi ha regles del joc.

2- Hi ha una narrativa que genera la xispa per que l’alumne es motivi per a participar en l’activitat.

3- Hi ha un repte clar amb un “premi” final a assolir.

Ens proposen un repte consistent en salvar als animals d’un virus mortifer que fa dormir a tots els animals. Es tracta de trobar t’antidot que permetrà salvar els animals. Aquest antidot està amagat a dins d’unes caixes.

La primera activitat consistia en a partir d’una sopa de lletres trobar les pistes necessàries per poder saber els 3 números que permetrien obrir el primer cadenat.

Un cop es van trobar els 3 numeros, es va obrir la caixa. Al seu inetrior hi havia 4 sobres amb:

1- Paper amb tinta invisible que s’ha de descobrir amb una llanterna de UV

2- Notes amagades (amb snotes) o qualsevol sistema de codificació

3- Una imatge esferica , amb una pregunta que estava relacionada amb la imatge

4- Un codi QR amb un missatge amagat.

Es tracta d’anar obrint cadenats per a resoldre el repte proposat.

Recursos per amagar notes

https://snotes.com/snotes/login.php

Per fer una pàgina web de forma rapida es pot fer servir aquest recurs

https://www.strikingly.com/

 

ESCAPE ROOM

Es reparteixen uns post its a on cadascú de nosaltres ha de posar el nom. >Cada posit es d’un color i això ens permet agrupar-nos.

Tenim 30 minuts per a resoldre l’enigma proposat.

La motivació o narrativa de la historia es la següent: un mosquit transmert una malaltia infecciosa.

Web amb recursos

http://gami-fundamentals.strikingly.com/

 

 

 

 

Dislexia

Coneixes què és la dislexia? De quina forma pots ajudar als teus alumnes amb aquest problema?

Aquesta vídeos i recursos poden ser d’ajuda davant un alumne amb aquesta dificultat d’aprenentatge

 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zafiGBrFkRM[/youtube]

Aquest altre vídeo ha estat creat per la British Dyslexia Association. A la seva pàgina web també hi ha moltes orientacions i guies per treballar amb nens amb dislexia.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=11r7CFlK2sc[/youtube]

 

Aquests enllaços poden ser-vos d’utilitat

https://www.understood.org/es-mx/learning-attention-issues/child-learning-disabilities/dyslexia/understanding-dyslexia

 

https://www.bdadyslexia.org.uk/parent/welcome-mumsnetters