“Persegueix-me”: què fer amb els comportaments secundaris

Els comportaments secundaris són aquells que es produeixen durant la teva intervenció o quan deixes una conversa amb un alumne. Són comportaments “persegueix-me” dissenyats per prémer els teus botons i obtenir una resposta furiosa. Quan has esgotat tot el teu reforç positiu, tècniques de redirecció, advertències i conseqüències i necessites que JoseMi surti de l’habitació, els comportaments secundaris són la cadira que es tira enrere arrossegant-se, o la porta que es tanca de cop, o el somriure enfurismat que s’escriu lentament a la seva cara. És possible que vulgui desviar la conversa del comportament original o fomentar una confrontació alimentada amb adrenalina al passadís.

No permetis que prengui el control del teu comportament. Resisteix la temptació d’abordar els comportaments secundaris en el moment. En el seu lloc, guarda-los i tractar-los més endavant. El fet que en JoseMi hagi sortit de la classe vol dir que ha seguit les teves instruccions; el rastre dramàtic de disrupció que ha deixat al seu pas es pot afrontar quan estigui tranquil. La resta de la classe observarà de prop la teva resposta calmada i considerada i quedaran impressionats per la teva confiança fins i tot en aquells moments emocionalment alimentats. JoseMi pot començar a adonar-se lentament que el seu patró de comportament habitual no funcionarà amb tu.

Extret de CPI Educational Behaviour

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *