Sovint, encara, està en boca de molts el debat sobre els mòbils als centres educatius, especialment després que el govern francès en prohibís l’ús…
El 4 de març de 2015, el ple del Consell Escolar de Catalunya va aprovar un document sobre l’ús dels smartphones que val la pena tenir present:
- Cal aprofitar el potencial educatiu dels mòbils i alhora enfortir la convivència als centres.
- L’entorn digital és del tot natural per a infants i adolescents mentre que per als adults exigeix un esforç de comprensió i adaptació.
- La comunitat educativa ha de trobar solucions satisfactòries als reptes que les tecnologies mòbils plantegen.
- Les tecnologies canvien regles socials, institucions, rols personals i relacions amb l’entorn.
- Les tecnologies mòbils són una part cada cop més significativa de les TIC en l’educació.
- Els dispositius mòbils faciliten l’aprenentatge perquè eliminen les fronteres entre l’educació formal i la no formal.
- Pertoca als educadors posar la tecnologia digital i els dispositius mòbils al servei dels aprenentatges.
- A l’educació obligatòria s’han de desenvolupar les competències necessàries per a l’ús de les tecnologies.
- L’assoliment de la competència digital de l’alumnat té relació amb la competència digital del professorat.
- Que nens i adolescents disposin de mòbil perquè els pares l’adquireixen és un atorgament de confiança i una invitació a la responsabilitat.
- Integrar amb normalitat els dispositius mòbils en les activitats d’aprenentatge és un gran repte de l’educació actual.
- Els mòbils amplien les possibilitats de personalització de l’aprenentatge i d’atenció a les necessitats educatives especials.
- Els dispositius mòbils són incomparablement diferents a qualsevol recurs educatiu anterior.
- Per als alumnes els mòbils són eines de relació imprescindibles i irrenunciables.
- La prohibició total dels mòbils es contradiu amb els objectius curriculars vinculats a la competència digital i els aprenentatges en general.
- El professorat i les famílies han d’exemplificar l’ús responsable i profitós de les tecnologies mòbils.
- Els centres educatius han de vetllar per l’equitat i per assolir el màxim benefici educatiu de les tecnologies mòbils.
Deixa un comentari