Comencem el curs amb una lectura diària molt diferent a la que estem acostumats. Així, en comptes de posar-nos a llegir directament el llibre assignat al plec durant el primer trimestre, hem volgut experimentar les sensacions físiques i emocionals que ens produeix el llibre: el seu tacte, la seva olor, el soroll de les seves pàgines, l’aire que produeix el canvi de pàgina, el gruix dels fulls, la mida de la lletra o els dibuixos que conté.
Tots i cadascun dels companys hem resolt aquests dubtes segons el nostre criteri i hem estat al plec experimentant amb els sentits. Tots hem pensat inicialment que la proposta del professor era una bojeria, però és realment una activitat que ens serveix per conèixer els llibres i expressar lliurament els sentiments personals a partir de la percepció d’un llibre nou que no havíem vist mai.
La classe ha estat realment divertida i extravagant, amb la llum apagada, una nova experiència que tothom pot fer a casa seva. Penseu en les coses que pot expressar un llibre i veureu que no tothom sent el mateix, i d’aquesta manera vosaltres mateixos sabreu com expressar el que sentiu i el que penseu quan llegiu un llibre.
A continuació podreu llegir els comentaris personals de cadascun dels alumnes de 3rB sobre les sensacions que hem tingut apropant-nos al llibre d’una manera tan especial…
Aquest article ha estat escrit per l’Oriol Petro i l’Eva Guerrero com a part de les activitats pròpies del PLEC.
![]() |
Deixa un comentari