Hi ha coses que requereixen una planificació prèvia molt acurada i realitzar-les amb molta antelació. És el cas de l’herbari que els alumnes de 1r d’ESO han acabat fa només uns dies en el marc de la matèria de Biologia i Geologia.
Els alumnes van aprendre a reconèixer algunes de les plantes més significatives del bosc mediterrani durant l’estada al Montseny l’octubre passat en motiu del Treball de Síntesi. Aleshores, van aprendre a recollir mostres tot respectant la vegetació i el procés necessari a seguir per assecar-les i conservar-les convenientment.
Posteriorment a l’aula, els alumnes van classificar les mostres i van buscar en diferents fonts d’informació el nom científic, el nom comú en diversos idiomes (català, castellà, francès i anglès), així com les característiques principals de la planta i del seu hàbitat.
Finalment, els alumnes van muntar les mostres en làmines de cartolina i van afegir l’etiqueta identificativa. El resultat ha estat l’elaboració per grups d’un herbari amb moltes de les plantes que habitualment es poden trobar en un bosc mediterrani costaner i de mitjana muntanya.
![]() |
Deixa un comentari