Avui al laboratori han arribat sis grills adults (tres femelles i tres mascles) i dotze larves. També hem portat nombroses larves d’escarabat de la farina. Tot plegat servirà perquè els alumnes de 1r d’ESO estudiïn la biologia dels artròpodes, en general, i dels insectes, en particular.
Els grills viuran en un terrari amb sorra fina al fons, uns cartrons d’ous per amagar-se, un rizoma de canya per grimpar i un recipient amb terra humida per que les femelles hi puguin posar els ous.
Per beure disposen d’un tub d’assaig amb aigua i un cotó fluix a l’extrem (el cotó s’impregna d’aigua i els insectes la xuclen del cotó). Per menjar disposen de pa dur, pinso de gat (carn), pinso de conillet d’índies (vegetal), avellanes i una mica d’enciam.
Els escarabats de la farina viuran en un petit terrari sense altra cosa que uns cartrons d’ous per a amagar-se i amb els vidres parcialment recoberts de cartolina negra perquè a aquests insectes els molesta la llum. No necessiten res més. Per menjar disposen de pa sec, farina de blat, pinso de conillet d’índies i avellanes. Finalment, per beure, disposen del mateix sistema que els grills.
Ara mateix només tenim larves en forma d’eruga, que aniran creixent fins a transformar-se en crisàlide. Després de produir-se la metamorfosi, apareixeran adults negres ja amb la forma típica d’escarabats.
![]() |
Deixa un comentari