La nostra mirada cap a l’infant defineix el nostre Projecte Educatiu:
A la Llar d’infants la Baldufa oferim espais educatius de joc, descoberta i aprenentatge pensats en el desenvolupament integral dels infants des d’una estreta col·laboració i relació directa de la família. Som conscients que, per garantir l’èxit educatiu, ambdós contextos ha d’estar connectats i implicats amb un objectiu comú.
Els criteris pedagògics més destaclables del projecte educatiu de la Llar la Baldufa es caracteritzen per la nostra mirada cap a l’infant, per la nostra manera d’entendre el que significar ser un infant i per com entenem que ha de ser el nostra paper com a educadores per acompanyar-los en el seu créixement i desenvolupament integral durant aquesta primera etapa educativa.
La nostra metodologia té com a protagonista l´infant el qual és el protagonista actiu dels seus aprenentatges, mitjançant la descoberta, la curiositat, l’exploració, la vivència,l’ experiència,l’ iniciativa,l’ interès,la interacció, l’esperit crític….
Ens adrecem a totes i tots els infants de la població afavorint la inclusió social on la llengua de comunicació, tant en l´àmbit docent com administratiu, és el català.
- La nostra mirada cap a l’infant es reflecteix en com…
– Acompanyem a l´infant per a assolir un desenvolupament físic, psicològic, emocional i social, tenint en compte la diversitat i les característiques personals de cada persona. Fomentem la concepció de que cada infant és únic i irrepetible.
– Empoderem i encoratgem el procés de maduració de l´infant. Facilitem que creixi al ritme de les seves possibilitats deixant-li el temps que necessiti per desenvolupar-se i respectant la seva llibertat de moviment.
– Potenciem la seva capacitat d’autonomia fent que incrementi els moments de gaudir aconseguint fer les coses per un mateix/a. Que es sentí capaç d’assolir i aconseguir tot el que es proposi sentint tota la nostra confiança en ell/lles i en les seves possibilitats. Els efectes de l´autonomia impliquen una bona autoestima i suposen la superació de situacions diverses on escollir, decidir, equivocar-se i aprendre.
– Oferim la continuïtat al treball coeducador. Donem importància a l´ètica de la cura entesa com una necessitat fonamental pel benestar de les persones i pel desenvolupament social així com aquells aspectes vinculats amb l’afecte, les emocions i les relacions personals. Afavorint que l’infant creix com a persona tenint cura d’ella mateixa i dels altres.
– Fomentem la Pedagogia de la vida quotidiana donant prioritat a:
- El valor de les petites coses les quals són grans coses per als infants.
- La comunicació de totes les actuacions que la persona adulta fa a l’infant. – La suavitat dels gestos.
- La petició de la seva participació i l’espera atenta de la seva col·laboració en aquestes activitats quotidianes d’alimentació, d’higiene, de cura personal…
- En definitiva, a tots els moments compartits amb els infants durant el nostre dia a dia els quals són moments de gran valor.
– Entenem el joc com a eina educativa d’aprenentatge per excel·lència des del qual s’assoleixen conceptes i coneixements com la tolerància, la diversió,el repte, l’esforç, l’estímul, la creativitat, la comunicació,la il·lusió,…
– Promovem mantenir un ambient educatiu, estimulant i agradable des del qual oferim diferents espais, tant interiors com exteriors, des del que tinguin contacte amb el món natural. Creem espais d’escolta que conviden a jugar, a oferir oportunitats amb material segur i ric en sensacions, on sorgeix conflictes que són entomats com una oportunitat educativa d’aprenentatge, etc.
Us convidem a continuar descobrint alguns dels nostres projectes educatius consultant l’apartat de PROGRAMES EDUCATIUS i/o consultant a l’Equip Educatiu de la Baldufa tot allò que vulgueu saber.