Metodologia entrevistes

Una entrevista és una conversa que una persona manté amb una altra i que està basada en una sèrie de preguntes o afirmacions que planteja l’entrevistador i sobre les quals la persona entrevistada dóna la seva resposta o la seva opinió.

Gràcies a internet hi ha dues maneres de fer-les, presencials i online, i nosaltres hem pogut fer les dues.

Quan vam tenir clar el tema del nostre treball, ja teníem pensat fer entrevistes, encara que no sabíem ben bé com i a qui ho faríem. La nostra tutora ens va posar en contacte a través del correu amb una ex-alumna i ara ballarina que grava videoclips musicals, ja que pertany a una escola de ball.

A més, nosaltres, a principis d’estiu, vam buscar per internet productores de videoclips per entrevistar al director d’una d’aquestes. Algunes de les productores que vam buscar van ser: “Diseño Web Sabadell”, que és un agència de disseny, desenvolupament i màrqueting i amb “MusicVideos”, una productora de videoclips musicals.  Ens vam posar en contacte amb aquestes a través d’un email però només vam rebre resposta de la productora de “MusicVideos, de Manuel Mira” i vam concretar un dia per a fer una entrevista. Aquest, ens va citar al seu estudi ubicat a Barcelona, el dia 6 de septembre i allà vam fer l’entrevista.

Al juliol vam quedar amb Sandra Jurado, la ex-alumna que ens va recomanar la nostra tutora. Vam pensar una sèrie de preguntes per fer-li i així tenir la seva opinió sobre el tema. Sandra és una noia molt involucrada en el món del ball i ens va donar molta informació sobre les condicions i normes que havien de seguir les dones per a gravar un videoclip.

Quan ja teníem gairebé concretada la part teòrica, vam quedar amb Manuel Mira, director de cine i propietari d’una companyia de videoclips musicals. Aquest ens va aportar una sèrie d’informació a partir de la seva experiència com a professional. Ens va explicar el procés de com es fa un videoclip i el temps que s’hi dedica per fer-ho. A més, ens va explicar els diferents requisits que necessiten les dones per participar en els videoclips.

Sandra Jurado ens va donar el contacte d’Inés Tarradellas, la tercera noia que vam entrevistar. A causa de l’excés de treball que tenia Inés, no vam poder quedar amb ella personalment, però li vam enviar les nostres qüestions per correu i des d’allà ella ens va contestar. Inés Tarradellas ens va donar una visió diferent de la dona als videoclips i a més, ens va donar links que podiem visitar per a ajudar-nos amb el nostre treball.

Entrevista amb Manuel Mira