ENTRADES:
- Vent d’aram
- Joan Vinyoli
- Feliçment, jo soc una dona
- Maria Aurèlia Capmany. Apunts biogràfics
- Ball robat de Joan Oliver
- Característiques del teatre de Joan Oliver
- Joan Oliver, aproximació biogràfica
- Josep Carner
- Aigües encantades. Josep Puig i Ferreter
- Solitud (2)
- Caterina Albert. “Solitud” (1)
- Reivindiquem l’obra i el nom de Caterina Albert i Paradís
LECTURES Curs 2018-19
MODERNISME. NARRATIVA.
CATERINA ALBERT I PARADÍS ( “VÍCTOR CATALÀ”). L’Escala (1869-1887) SOLITUD (1905 )
TEATRE
JOAN PUIG I FERRETER. (La Selva del Camp, el Baix Camp, 1882 – París, França, 1956) dramaturg, escriptor i polític AIGÜES ENCANTADES (1907)
NOUCENTISME – Postsimbolisme
POESIA
JOSEP CARNER. (Barcelona, 1884 – Brussel·les (Bèlgica),1970), poeta, periodista, autor de teatre i traductor, conegut com el príncep dels poetes. EL COR QUIET ( 1925)
NARRATIVA
MARIA AURÈLIA CAPMANY. (Barcelona, 1918-1991). Novel·lista, autora de teatre i assagista. FELIÇMENT, JO SÓC UNA DONA (1969)
POESIA
JOAN VINYOLI. ( Barcelona, 1914-1984) VENT D’ARAM (1976)
TEATRE
JOAN OLIVER. (Sabadell, Vallès Occidental, 1899- 1986) narrador, dramaturg, traductor i periodista, feia servir el nom de Pere Quart com a poeta. BALL ROBAT (1995)
TEMARI DEL CURS: El temari gira l’entorn de les lectures esmentades que llegirem segons l’ordre i la periodització següent:
1r Trimestre: Modernisme. La novel·la: Solitud // El teatre: Aigües encantades
2n Trimestre: Noucentisme i simbolisme: El cor quiet // 2a meitat segle XX: La narrativa: Feliçment, jo soc una dona
3r Trimestre: La poesia: Vent d’aram // El teatre: Ball robat
MATERIAL DE L’ALUMNE/A: No usem llibre de text. Llegim les lectures obligatòries i fragments de textos diversos proporcionats per la professora. Ús de les eines TIC per a l’elaboració i la comunicació del coneixement.
OBJECTIUS
- Llegir significativament textos literaris
- Analitzar, interpretar i valorar textos de diferents gèneres literaris.
- Comentar textos literaris relacionats amb les obres treballades.
- Conèixer els principals autors i obres de la literatura catalana.
- Fer treballs de recerca bibliogràfica sobre autors i obres de la literatura catalana.
- Valorar críticament un autor o una obra, amb criteris raonats.
- Crear textos a partir dels models literaris analitzats.
- Desenvolupar la pròpia capacitat crítica en la discussió i el contrast de punts de vista sobre obres i autors diversos.
- Gaudir de la lectura, en tant que activitat d’oci que suposa un enriquiment de la sensibilitat
- Valorar la pròpia identitat.
SISTEMA D’AVALUACIÓ DE LA MATÈRIA
Cada avaluació comprendrà:
- a. un exercici sobre cada lectura obligatòria examinada durant el període;
- b. un exercici escrit sobre el temari en què s’hi podrà incloure comentaris de textos literaris i/o teòrics;
- c. un exercici escrit de comentari de text literari;
S’arbitraran mecanismes de recuperació en cas de suspendre la 1a i/o 2a avaluacions. La 3a es recupera durant la setmana d‘exàmens finals.