
Cerca informació i contesta les següents qüestions
- Copia a la teva llibreta l’esquema que compara els poders de resolució dels diferents microscopis i completa’l, situa-hi també les paraules: àtoms, cèl·lules, molècules i orgànuls
- Completa la taula:
Nombre màxim d’augments |
Poder de resolució |
Tipus d’imatge |
|
Microscopi òptic (MO) |
|||
Microscopi electrònic de transmissió (MET) |
|||
Microscopi electrònic de rastreig (MER) |
- Relaciona els següents enunciats amb un dels microscopi anteriors.
a) Es basa en l’ús de feixos d’electrons.
b) Permet observar cèl·lules vives.
c) Utilitza la llum visible.
d) Té una capacitat d’augment d’entre 1.500 i 2·105 X
e) Proporciona imatges tridimensionals.
f) Requereix tenyir les mostres.
g) Permet obtenir micrografies.
h) Té un poder de resolució de 0,2 mm.
i) No permet observar la ultraestructura cel·lular.
- Entra en l’animació sobre escala i cèl·lules i fes un llistat ordenat per tamanys de: Ameba, bacteri, espermatozoide, glòbul vermell, glucosa, mitocondri, molècula d’aigua, òvul, ribosoma i virus d’immunodeficiència humana
- Quina diferència hi havia entre les observacions de Robert Hooke i Anton van Leeuwenhoek?
- Explica d’on prové el nom Cèl·lules
- Explica qui va enunciar el principi Omnis cellula ex cellula i quina importància té aquest principi.
- Redacta un text de cinc línies relacionant les experiències de Francesco Redi, Lazzaro Spallanzani i Louis Pasteur.

Fonts diverses:
- Presentació de diapositives La cèl·lula unitat d’estructura i funció
- Activitat web Les primeres aproximacions a la cèl·lula
- Activitat web Estructura i funcionament de la cèl·lula.
- Dos JClic de secundària, La cèl·lula i Les cèl·lules
- Cronologia microbiològica
- Experiments en la generació d’insectes. F Redi
- Personatges històrics
[slideshare id=4577848&doc=tema6lacllulaunitatdestructuraifunci-2-100622141753-phpapp02]