Cigne

És una constel·lació de l’hemisferi nord que travessa la Via Làctia. Es troba molt a prop de la constel·lació de la Lira. Les estrelles d’aquesta constel·lació formen a simple vista, una creu, anomenada “la creu del cigne”, en plena Via Làctia. L’estrella més brillant d’aquesta constel·lació és Daneb, que és 6000 vegades superior al Sol. Aquesta constel·lació es visible durant els mesos de primavera i estiu. El seu nom ve del llatí Cygnus (en grec Κύκνος).

Constel·lació de Cigne

Representació de la constel·lació de Cigne

Mite de Cigne:

Existeixen diferents mites sobre la constel·lació de Cigne, tot i que el més comú és el de Leda i Zeus. Zeus es va enamorar de Leda que ja estava casada i ell va prendre la forma de cigne en les seves trobades, Aquest fet va provocar que Leda pongués dos ous, dels quals del primer en va sortir Hèlena de Troia i del segon en van sortir els bessons Càstor i Pòl·lux.

Leda i el cigne, d’Auguste Clésinger

Edu3.cat

Aquest article s'ha publicat dins de Constel·lacions, General, Lèxic, Mitologia i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Cigne

  1. Retroenllaç: Lira | El cel dels mites

  2. Retroenllaç: Guineueta | El cel dels mites

  3. Retroenllaç: El color d’un estel | El cel dels mites

  4. Lucila Pérez diu:

    Bonum diem,
    El cigne m’agrada molt, em sembla un animal preciós i elegant. No savia que hi habia una constel·lació que s’anomenes així. L’història es moltinteressant i bonica, m’ha agradat llegir-la!
    Salve!

  5. Alexia Álvarez Pàmies diu:

    Bonum diem!
    L’any passat a cultura classica, vam veure Troya, i un dels personatges era Helena de Troya, pero en la pelicula, ni en el tema feien referencia als seus pares ni de on provenia, i el seu origen em sembla fascinant i bastant curiós, perque se la caracteritza per una dona molt bonica.
    Vale!

  6. Miguel Ángel Valdivieso diu:

    Bonum diem!
    M’agrada molt el cigne i tot el que representa. És genial saber que hi ha una constel·lació que s’anomena així.
    Salve!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *