Aquesta obra de teatre explica la història que manté un peculiar professor amb els seus alumnes. La trama està bé, però sobretot la primera part es fa feixuga si no tens un ampli bagatge musical i cinematogràfic. A la segona part, la trama s’accelera i resulta més amena i entretinguda.
Tot i això, no em sembla que el model de professor sigui el més lloable de tots els que hi pot haver. Ja està bé fer el que ell fa, però crec que també és necessari saber arribar a l’alumnat des d’un àmbit més humà. Aconseguir que et respectin, no només per allò que saps i que els saps ensenyar, sinó per allò que ets “humanament parlant”, crec que és (o hauria de ser) la fita de qualsevol professor/a.
En Gurb i el seu company són dos extraterrestres que arriben a la terra amb una missió molt concreta. Però en Gurb, que és qui surt a explorar en nostre planeta deixa d’enviar informes, de manera que el seu company decideix sortir a buscar-lo.
El grup Dagoll Dagom ha fet un muntatge musical a partir de la novel·la Aloma de Mercè RODOREDA. A mi la novel·la em va agradar molt, tot i ser una de les primeres obres de l’autora, i estar basada en moltes de les seves experiències personals. És un llibre força llegit, sobretot perquè acostuma a ser lectura obligatòria a batxillerat (cosa que per una banda està bé perquè és una obra capdal de la literatura catalana, però per una altra banda, crec que als alumnes no els acaba d’agradar, perquè no acaben de copsar tot allò que hi ha al darrere del drama que s’explica, potser els falta una mica de maduresa). El fet de que sigui un text molt conegut acostuma a dificultar la posada en escena, perquè són moltes les comparacions amb l’original, i ja sabem que “les comparacions són odioses”. Però la veritat és que aquest grup teatral disposa d’un molt bon equip i que han fet una bona feina. Felicitats!
Crec que és molt encertada la propaganda que fan d’aquesta pel·lícula. Jo vaig assistir ahir a la preestrena i és realment: “una pel·lícula de vampirs per a adolescents enamorats”.
És una obra molt fluixeta… que suposo que ha tingut un cert èxit perquè les cançons que utilitza són conegudes per tots, i en sentir-les fas una mica de revival.
L’altre dia vaig assistir al musical de Mamma Mia com a conseqüència de l’entusiasme que va representar la pel·lícula per a la meva cosina. La veritat és que teníem unes localitats força dolentes, però tot i així, vam engrescar-nos amb la posada en escena. El gran avantatge per a aquells que no dominem massa l’anglès, és que les cançons estan traduïdes (això sí, al castellà), de tota manera haig de dir, per no faltar a la veritat, que la pel·lícula em va semblar molt més autèntica, ja que la funció en alguns punts resulta sobreactuada.
El muntatge que han fet amb la novel·la de Mercè RODOREDA Mirall trencat, crec que està pensat per aquell públic que ha llegit la novel·la i que li ha agradat molt (que és el meu cas). Tot i així, la posada en escena m’ha resultat sorprenent, sobretot per l’ús gratuït dels nus en escena. No sóc gens puritana, i no m’escandalitza que dalt d’un escenari es representin escenes pujades de to. Però si heu llegit l’obra, i sobretot si coneixeu altres obres de M. RODOREDA, sabreu que només hi ha un moment pujat de to, “picantó” com es diria a l’època, i és l’escena del bany de les minyones. En fi, el director sabrà millor que jo perquè ha interpretat el text amb aquesta “clau sexual”.
Aquest llibre serveix a l’autora per a fer una reflexió sobre la literatura i l’art d’escriure. Així afirma:
La vaga de guinistes està fent estralls.
Aquesta novel·la és un thriller històric ben pensat i ben escrit. La protagonista és una monja que treballa a l’Arxiu Vaticà, i que de sobte es veu immersa en una investigació sobre les desaparicions-robatoris de diferents fragments de la Vera Creu (la creu on se suposa que va ser crucifixat Jesucrist). Tota aquesta història acabarà canviant-li la vida.
Només cal fer un comentari: si heu vist el trailer ja heu vist el millor de la pel·lícula. Us la podeu estalviar.
Aquesta novel·la me la van recomenar alumnes de 5è i 6è de primària. Com que ja coneixia l’autora vaig acceptar la proposta de grat.
Vaig anar al cine a veure aquesta pel·lícula sense cap mena de ganes. Si mires el trailer ja es veu que l’argument no és massa bo, i com que a mi ABBA tampoc és un grup que m’entusiasmi massa… la veritat és que tot plegat feia que tingués una mica de mandra. Però haig de reconèixer que em vaig emportar una grata sorpresa.
Aquest llibre és un recull de contes que barregen realitat i fantasia amb la intenció de què el lector en fagi una lectura acurada i que després hi reflexioni.
Com el seu autor diu, aquesta novel·la tot i no explicar fets reals, descriu la Barcelona del segle XI i la vida d’alguns dels seus ciutadans més destacats per tal de: “fer passar una bona estona als lectors […] i despertar l’interés per la història”.
Reconec que m’ha costat molt “entrar” en aquesta novel·la… Hi vaig insistir perquè sé que qui me’l va recomanar és de fiar i perquè he llegit altres llibres de
Em van recomanar aquesta novel·la i la veritat és que no sabia ni qui n’era l’autora. Us haig de dir que la recomanació ha valgut la pena. És un novel·la ideal per llegir ara a l’estiu perquè es llegeix fàcilment i tracta un tema força entretingut des d’un punt de vista prou original.
Aquesta pel·lícula està pensada per a tots aquells que han seguit la sèrie. A l’última temporada van deixar molts “temes oberts” i el que fa el film, en vistes de què no hi haurà una propera temporada, és tancar-los. No cal discutir si l’argument és bo o no ho és, o si el “glamour” és l’únic que hi apareix i que sembla un aparador de dissenyadors…, la pel·lícula és el que és, fidel al que ha estat sempre la sèrie. Si us agrada la sèrie no us la podeu perdre!
Aquest llibre és un bon llibre, perquè al meu entendre fa dues coses imprescindibles: entretenir i ensenyar. Toni Soler fa un repàs per la història del nostre país, des d’un punt de vista que està a cavall entre l’humor i la sàtira, i que per mi té la gràcia de mantenir l’espectador atent.
Aquesta és sense dubte la millor obra que jo he vist aquest any. És fresca, divertida, original… i alhora intensament dramàtica. És una obra on la mort està present gairebé tota l’estona, però que la seva autora, la Carol López, ha sabut mostrar la mort mitjançant la vida. A més ha comptat amb uns actors excel·lents, des del primer fins l’últim. I amb uns diàlegs genials, com quan diuen que l’àvia vol dues olives… amb un Martini per acompanyar… 
Aquesta és la segona part de la trilogia Memòries d’Idhun.
Aquests dies s’ha pogut veure al TNC la posada en escena d’aquesta gran obra de W. SHAKESPEARE. Els encarregats d’aquest muntatge han estat els membres del Centro Dramático Nacional, dirigits per Gerardo Vera en una versió de Juan Mayorga. El resultat: un éxit. Tot està muntat de manera que t’introdueixis de ple en el text, fins al punt de sentir-te afectat pel que es representa en escena. Com pot ser que les persones arribin a aquests extrems? Som tots igual de roïns en situacions límit? On és el nostre honor? Seríem nosaltres com el bo del comte Kent, o seríem més aviat com lEdmund encara que no ens agradi reconèixer-ho?
Espectres se’ns presenta aquests dies al teatre Romea com una funció de teatre de les més intenses que he vist últimament. L’argument de l’obra gira entorn de les pors que cadascú de nosaltres porta dins. Tots tenim un passat, i tot i que el superem i continuem endavant amb la nostra vida, sempre hi ha aquelles imatges que ens persegueixen, aquells fantasmes que no ens deixen viure tranquils. I no estem tranquils perquè sovint tenim por de cometre els mateixos errors que ja tingut en el passat, perquè volem aprendre i ser més llestos i més vius, perquè volem ser millors… però això no és una tasca fàcil.
Feia molt de temps que tenia ganes de llegir aquesta novel·la, perquè no només n’havia sentit a parlar força, sinó que a més a més, apareix com a llibre de referència en moltes de les novel·les que més m’han agradat. Era, per tant, de lectura obligada per a mi.
Paco Morán ha estrenat recentment El enfermo imaginario. Sense tenir en compte les múltiples incomoditats del teatre Condal, que té unes instal·lacions més que obsoletes (les fileres són tan estretes que les cames no t’hi caben, i per deixar passar els espectadors has de sortir de la fila! Per no parlar de què no hi ha lloc físic on poder deixar la bossa, els abrics… És cert, que a fora hi ha un guardarobes, però està tan mal organitzat que has de fer una llarga cua per deixar les cose,s i una cua interminable per recollir-les).
Aquesta obra de teatre parteix un fet històric real i no gaire llunyà: la Guerra Civil. Dins d’aquest marc tràgic es desenvolupa l’acció. Una acció que resulta còmica perquè els seus protagonistes són uns “artistes” (com ells mateixos es defineixen).
Aquest text de Bertolt Brecht està basat en una llegenda xinesa. Ara Oriol Broggi l’ha portat a escena al TNC i, sense dubte el més desacable és la fantàstica interpretació d’Anna Lizaran en el paper de jutge. Un personatge amb una visió molt particular de la justícia, i amb una gran capacitat per donar la volta als casos que se li presenten, per tal d’aplicar la llei de manera que afavoreixi sempre els més pobres (i la seva butxaca, no hem d’oblidar que diu en començar cada judici: “Aquí es cobra”).
El dijous 13 de març es va fer la preestrena de Closing the ring al cinema Comèdia on van assistir el director (Richard Attenborough) i una de les protagonistes (Misha Barton) que van explicar com havia estat el rodatge i com n’estaven de contents amb el resultat, tot i que es mantenien atents a les opinions dels espectadors.
Si coneixeu la trama de la història i heu vist alguna pel·lícula de Tim Burton i us han agradat heu d’anar a veure aquesta història al cinema.
Aquest llibre és la primera part d’una trilogia de llibres de fantasia i d’aventura escrita per
Aquesta història està basada en uns fets reals. Aquests fets no són res més que, el poder de seducció femení i tot allò que l’home seduït és capaç de fer per aconseguir “l’objecte de desig”. Enric VIII cau rendit davant la innocència i bondat de Maria Bolena, però després és captivat per l’encant de la seva germana Anna. D’aquesta manera l’home més poderós de l’Anglaterra del segle XVI, arribarà fins i tot a trencar els llaços amb l’Església de Roma que no va voler anul·lar el seu matrimoni amb Caterina d’Aragó. És en aquest moment que neix l’Església Anglicana.
Aquesta novel·la m’ha semblat un relat dolç i tendre del que va ser l’Holocaust nazi. La història ens la narra un espectador de primera fila, un nen que viu de prop tot el que està passant, però que no entèn res. El seu punt de vista és molt innocent i ens sorprèn sobretot perquè ell és fill d’un Commandant que treballa per un tal “Fúria”. Ara el seu pare té una nova missió, una missió molt important que fa que tota la família hagi de traslladar-se a “Out-with”.
Tot i que en Tom Hanks no m’agrada gens i em fa una mandra especial he de reconèixer que en aquesta pel·lícula fa un bon paper. Ell interpreta un personatge que està basat en un congressista americà real: en Charlie Wilson. Aquest home va ser qui va acoseguir que els Estats Units donessin grans quantitats de diners al govern afganès perquè pogués lluitar contra els russos. Per tant, podem dir que el 1979 va començar una gran conspiració secreta contra Rússia, l’eterna enemiga dels americans.
El silenci del mar és una història de silenci entre un oficial alemany (estem a l’època de la Segona Guerra Mundial) i la família francesa que el té allotjat a casa seva. Per tant, tot el text s’articula a partir dels monòlegs que interpreta un fantàstic Pere Arquillué.
Primo Levi va ser un itàlià d’origen jueu que va sobreviure a l’Holocaust.
Aquesta és una novel·la de Jaume Copons. Un autor que com a bon professor de llengua i literatura ha sabut encabir dins la seva obra tots aquells elements que fan que als adolescents els agradi una novel·la. A més a més, inclou molts subtemes com la música, les festes tradicionals… que permeten fer diferents tipus de treball a l’aula.
Ex és una comèdia sobre les relacions de parella. És una obra entretinguda sobretot gràcies a l’actuació d’Àngels Gonyalons, mal que hem pesi l’Abel Folk resulta una mica insípid… li manca força.
Quin dia tan bèstia! és una novel·la que he treballat diverses vegades a l’aula i que acostuma a agradar molt als alumnes. És per aquest motiu que si sou professor/o professora de primer cicle de l’ESO us la recomano.
Què és la moral? Aquesta és la pregunta a la que ha de respondre Diderot.
Aquesta és una escruixidora novel·la de
Per primera vegada haig de parlar malament d’una obra de teatre. Mai, mai havia anat al teatre i m’havia avorrit. El pitjor de tot, no és que no m’agradés l’obra, que pot passar, sinó que no m’ho esperava pas perquè està basada en un text que conec prou bé i que funciona per si sol. És per això al teatre no donava crèdit. Realment era com si hagués anat a veure a un grup d’aficionats o més ben dit un grup de persones (perquè és impossible ser aficionat al teatre i actuar d’aquella manera) que s’ha trobat amb un llibre, que han vist que era de teatre i que han pensat: vols dir que si ho representem ens vindrà a veure algú? (això amb altres paraules ens ho va dir el propi director en acabar la funció el dia de l’estrena!!!) I, és clar, com que l’obra és coneguda ja tenen la meitat de la feina feta! És una vergonya!!!
La plaça del Diamant és una novel·la excel·lent d’una autora brillant: Mercè Rodoreda. És per això que la posada en escena hem feia una mica de por, però haig de reconèixer que és un muntatge excel·lent. Excel·lent en tot: en l’escenografia (i en tota la gent que la fa possible), en el vestuari, en el maquillatge, en la música en directe, i evidentment en la interpretació dels actors.
Anar a veure una funció de la companyia T de Teatre és gairebé una garantia de què passaràs una bona estona, i aquest cas no és una excepció.
Aquesta és una obra de l’escriptor anglo-paquistanès Hanif Kureishi que parla sobre la família, més concretament sobre la crisis matrimonial. Joel Joan i Clara Segura són els actors que interpreten a un matrimoni que, a punt de trencar-se. Él el personatge del Xavier qui va més enllà d’aquesta crisi per plantejar-se que ha estat la seva vida. Veu la necessitat de plantejar-se una nova vida que ha de ser, per damunt de tot, diferent a la vida que ha portat fins al moment.
Robert Zemeckis ha adaptat el poema èpic anglès Beowulf (una història sobre les grans gestes d’aquest heroi). Zemeckis utilitza la mateixa tècnica que va fer servir amb Polar Express, però en aquesta ocasió aplica aquesta innovació tècnica per transformar en dibuixos animats actors reconeguts com Antony Hopkins o Jonh Malkovich, sent el gran reclam el personatge interpretat per Angelina Jolie (que fa un nu a la pantalla). Un dels atractius de la pel·lícula és la versió feta en 3D, tot i que no es projecta a totes les sales. Sense ser cap gran pel·lícula és un film original i entretingut que fa passar un bona estona.
En aquesta pel·lícula el director Tony Gilroy (guionista de la saga Burne) ens presenta una història d’advocats amb un argument enrevessat i dens. La informació ens ve donada a trossos, hi ha molts salts en el temps i tot plegat fa que quan “entres” a la pel·lícula et trobes ja al final.
Aquesta obra de teatre és un muntatge fet a partir de Calaveres atònites de Jesús Moncada. El text mostra la fi d’un poble, la fi de Mequinensa, com a conseqüència d’un projecte d’infraestructura: la creació d’un pantà. La riquesa del llenguatge i de les històries que s’hi expliquen, fan que el resultat sigui una representació alhora divertida i emotiva. Si heu llegit el text i us ha agradat no us la podeu deixar predre, però compte amb l’acompanyant que trieu perquè no és una funció apte per a “tots els públics”.
Aquesta obra de teatre és una comèdia de Claude Magnier.