Daily Archives: 23 juny 2017

Jornada de Biblioteques Escolars a les Terres de l’Ebre

Sota el títol El projecte de biblioteca, és necessari?  es porta a terme la vuitena Jornada de Biblioteques Escolars a les Terres de l’Ebre, el 28 de juny a Tortosa, als Serveis Educatius-CRP del Baix Ebre (edifici Betània-davant edifici Seminari).

Inscripció aquí.

S’inicia la jornada amb la conferència marc a càrrec de la Sra. Mònica Badia del Programa Puntedu:
“La necessitat de definir la biblioteca de centre: el projecte de biblioteca” donant pautes clares de com portar-lo a terme.

Després segueix la ponència d’un centre amb un projecte model:

“El projecte de biblioteca de l’escola Cossetània de Vilanova i la Geltrú” a càrrec de la Sra. Dolors Bundó, col·laboradora del Programa Puntedu.

A l’espai posterior d’experiències tenim la presentació, entre d’altres,  del Projecte de biblioteca de la ZER Ribera d’Ebre Nord presentat per les nostres companyes Noemí Cano i Lita Vila, i com a activitat model la seva trobada literària de ZER , presentat per  Maribel Garcia i Elisabet Reverter.

Felicitats companyes !!

Podeu consultar el programa de la Jornada:

ProgramaJornadaBE Terres de l'Ebre juny2017

Jornada Fem i Compartim a la Ribera

Dimarts 27 de juny a Ginestar a la Jornada de Bones Pràctiques “Fem i compartim a la Ribera” s’exposen 8 experiències dels centres docents.

Destaquem les experiències relacionades amb la biblioteca escolar:

• Escola viva: un pas cap el treball per ambients de l’Escola Dr. Ferran de Corbera d’Ebre, on trobem les diferents ambients de lectura.
  • L’art a l’escola,  Escola Sant Agustí de Riba-roja i Escola Marcel·lí Domingo de Tivissa, on la  professora de plàstica i autora de les il·lustracions del conte de “LA NANA CLOTXA” exposa diferents tècniques plàstiques i creatives dels alumnes.
  • Música i creativitat  a la ZER Ribera d’Ebre Nord a partir del conte LA REINA DE LOS COLORES”.
  • Projecte scrath de l’Escola Pàmies de Ginestar amb la creació del conte interactiu “OBRINT CAMÍ CAP AL CASTELL” per part dels alumnes de cicle superior.

I la presentació de :

• Maleta de contes coeducatius,  de l’Àrea de Joventut del Consell Comarcal, el CIAD  i el CRP Ribera d’Ebre que el proper curs iniciarà la ruta per les escoles.

Consulteu el programa de la jornada.

Exposicions itinerants de Literatura Infantil i Juvenil

Ja està en ruta l’exposició DE L’ABC A L’SMS dedicada a la importància de la comunicació escrita, des dels seus orígens fins l’era digital.

Aquesta exposició consta de 9 plafons temàtics i uns 200 llibres per a totes les edats.

exposicio-abc-mn

Consulteu la ruta i feu la vostra reserva mitjançant el CRP que també us ofereix assessorament per a dinamitzar-la al centre, en coordinació amb la biblioteca escolar.

Des del CRP i el Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera coordinem la ruta de les exposicions itinerants de LIJ cedides per la Central de Biblioteques de les Terres de l’Ebre.

Totes les escoles de la Ribera han gaudit de l’exposició:

• Per sucar-hi pa, dedicada a tot tipus de menjars.
  • Abracadabra, dedicada als contes de màgia, bruixes i bruixots.

Trobareu el recull a la pàgina Exposicions d’aquest blog.

El bibliocabàs de la Ribera a la Trobada de Biblioteques de Catalunya

L’exposició de l’activitat en xarxa “El bibliocabàs i els espais de lectura compartida” del Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera a la Jornada Puntedu “TREBALL EN XARXA: SUMAR ÉS GUANYAR” del passat 30 de maig a Badalona, ens ha permès fer una valoració, reflexionant sobre els punts forts i els reptes que encara tenim:

Bibliocabàs Ribera Jornada Puntedu 2017

Destacant la importància de:

• les estones de LLEGIR PER PLAER,
  • de les estones de RECOMANACIONS ENTRE ELS PROPIS ALUMNES
  • i les tertúlies literàries o temps per parlar dels llibres i del que ens ha agradat o sorprès de la lectura.

Aquí us deixo la nostra presentació a la Jornada.

GRÀCIES PER LA VOSTRA IMPLICACIÓ !!

FotoExposicióBibliocabasJornadaPuntedu2017

EL PROPER CURS

CONTINUEM MILLORANT !!

Més informació a la pàgina del BIBLIOCABÀS d’aquest blog.