És la sisena constel·lació del zodíac que limita al nord amb Cotxer i Cabellera de Berenice, a l’est amb Lleó, a l’est amb corb i a l’oest amb Balança. És visible durant els mesos de febrer fins a agost. La seva estrella més brillant és Alfa Virginis o Espiga. El seu nom ve del llatí Virgo (en grec, Παρθένος).
Representació de la constel·lació de la Verge
Mite de la Verge:
Existeixen diferentes versions sobre la seva identitat. Segons alguns era filla d’Apol·lo i Crisòtemis. Morí jove i el seu pare la transformà en una constel·lació.
D’altres diuen que era filla de Zeus i Temis, i se la identificava amb la justícia, que havia viscut a la Terra durant l’Edat d’Or. Quan els crims de la humanitat varen fer fugir la justícia, obligant-la a deixar la Terra, on vivia amb els mortals, es refugià al cel i es convertí en la constel·lació de la Verge.
Altres llegendes associen la Verge amb les bones collites i, per tant, se la presenta amb un espiga de blat a la mà esquerra, identificant-la amb la deessa grega de les collites: Demèter. La llegenda de Demèter està totalment vinculada a la de la seva filla Persèfone. Persèfone va ser raptada per Hades, déu del món subterrani. La seva mare va intentar rescatar-la, fins i tot va suplantar la seva filla, però Zeus va demanar a Hades que restituís a Dèmeter a l’Olimp i que deixés lliure Persèfone, però això ja no va ser possible perquè Persèfone havia menjat uns grans d’una magrana. Finalment es va arribar un acord: Persèfone dividiria l’ny entre l’Hades i l’Olimp, de manera que a la primavera pujava al cel i a l’hivern tornava a l’infern.
El rapte de Persèfone, per Rembrand
Retroenllaç: Balança | El cel dels mites
Retroenllaç: Lleó | El cel dels mites
Retroenllaç: L’asteroide Astrea | El cel dels mites
Salve!!
Sabia una mica que era la 6 constel·lació del zodíac. M’agrada molt el tema de la astronomia, ara ja se que és visible durant els mesos de febrer fins a agost. El seu nom ve del llatí Virgo (en grec, Παρθένος). I ara ja e entes del tot el mite, ja que el que hem van explicar no es el mateix que explica aqui.
Salve!
Ergo signum meum zodiacum Virgoest quia et 23-8-1998 nata sum
Sempre he tingut el zodiac com un mite iútil i sense sentit. Amb aquest apunt he vist que el zodiac ens dona avui en dia moltes aportacions. No sabia que els zodiacs estan reflectits en les constel·lacions i cadascuna d’ella té una història.