«Ens cuidem». Producte final (Escola Mogent)

Els alumnes de P4 i P5 han elaborat els cartells per difondre les 3 jornades d’exposició, dues a l’escola i una pel poble. Els de P3 han estat els encarregats de repartir els cartells i informar als ciutadans.

 

Els alumnes de Cicle Inicial han pensat uns menús saludables i han creat uns tríptics per repartir entre els assistents a l’exposició a l’escola.

 

Els alumnes de Cicle Mitjà han elaborat uns murals amb els resultats de l’anàlisi de dades recollides, amb informació i gràfiques sobre el consum d’aigua i el seu malbaratament a l’escola durant una setmana.

 

Els alumnes de Cicle Superior han ideat i dissenyat unes infografies recollint les dades i conclusions, que els han servit com a suport de les explicacions durant les exposicions.

 

També s’ha demanat als alumnes que duguin peces, objectes o estris que tinguin a casa en desús, per tal de donar-los una nova vida en un taller de la mà de l’artista roquerola Glòria Giménez per crear diferents escultures efímeres.

S’han rebut més de 150 peces, de tot tipus, cadascuna acompanyada de la seva petita història!

Aquest és el resultat dels tallers de creació escultòrica que han realitzat els alumnes de tots els cursos, en grups internivells:

«Ens cuidem». Metodologia (Escola Mogent)

Educació Infantil

“Ens cuidem” és un projecte globalitzat que englobar continguts de totes les àrees:

  • Descoberta d’un mateix i dels altres: Sentiment de pertànyer al grup i compromís de participar en projectes compartits, autoregulació progressiva d’hàbits d’autonomia i rutines referits a alimentació, incorporació progressiva d’hàbits beneficiosos per a la salut com a benestar personal i interpersonal
  • Descoberta de l’entorn: ús de diferents recursos gràfics per recollir i comunicar les observacions com la càmera fotogràfica o els gràfics de barres, establiment de relacions de respecte per l’entorn proper, respecte pels elements de l’entorn natural i social i participació en actuacions per a la conservació del medi.
  • Comunicació i llenguatge: mesurament d’elements manipulables per comparar dades, tot utilitzant unitats no convencionals, verbalització dels processos i dels resultats, evocant l’experiència realitzada i valorant les aportacions dels altres, representació gràfica del procés seguit en l’experimentació i de la interpretació dels resultats.

Recursos

Garrafes de plàstic amb cartells de les diferents categories, taps de plàstic, cintes de colors.

Agrupament de l’alumnat

La recollida de dades es va fer en gran grup durant l’esmorzar.

La construcció del gràfic de barres es va realitzar en gran grup o grups petits (en funció de la classe).

La conversa d’anàlisi de dades es va porta a terme a cada aula amb el grup sencer.

 

Educació Primària

El projecte «Ens cuidem» és un projecte globalitzat on s’interrelacionen diferents àmbits:

  • Àmbit lingüístic: treball d’exposició i redacció de les conclusions i solucions, com també la elaboració d’entrevistes.
  • Àmbit matemàtic: elaboració d’un gràfic i interpretació de dades. Càlcul de la mitjana.
  • Medi natural, social i cultural: coneixement sobre elements importants sobre la necessitat d’estalvi d’aigua.
  • Àmbit digital: realització de fotos i gravació d’entrevistes mitjançant la ràdio.
  • Educació en valors: consciència sobre el medi ambient i responsabilitat sobre les nostres actuacions.
  • Aprendre a aprendre: elaboració d’un producte final per explicar el què han après.
  • Autonomia i iniciativa personal: saber transmetre informació. Actuar d’acord el seu rol i a l’activitat plantejada.

Recursos:

  • Espaials: aules ordinàries, passadís, zona de ràdio i diversos espais del poble.
  • Humans: treball a l’aula amb els tutors, exposicions al poble amb els tutors i alguns especialistes.
  • Materials: cartolines, gerres, ampolles, embuts, tisores, retoladors, llibres i documentació per extreure conclusions.
  • Digitals: ús d’ordinadors (Piktochart, Drive, Correu electrònic), càmeres de fotos i vídeo

Agrupament de l’alumnat

Els alumnes s’han agrupat pel treball cooperatiu segons les característiques de cada una de les activitats, en gran grup, equips base (de 4) i parelles.

Bellera Projecta 2019. Planificació.

El projecte Mercat Medieval és duu a terme durant el 2n trimestre amb els alumnes de 2n d’ESO on s’intenta donar resposta a la pregunta-repte:

Per què els mercats medievals han tingut tanta embranzida i bona acollida aquests últims anys al nostre entorn?  El nostre pot arribar a servir d’exemple per entendre-ho?

L’objectiu del projecte és la realització d’un mercat medieval amb parades de productes artesanals inspirats en aquesta època i posterior reflexió sobre la importància econòmica d’aquests mercats en entorns propers basats en productes de proximitat i fets a mà.

Producte final és la reproducció d’un mercat medieval tenint en compte la seva publicitació, la importància dels productes de proximitat i manufacturats, l’entorn d’aquest mercats i possibles actuacions d’entreteniment del públic visitant.

La planificació d’aquest projecte està plantejat per realizar-se en 10 sessions. Un total de 20 hores i una jornada final del Mercat Medieval. Els alumnes tenen un diari de treball on planificaran les tasques:

Diari i planificació del projecte Mercat Medieval-2

Avui hem buscat habitatges de compra i lloguer per viure

ACTIVITAT DE L’HABITATGE

Una Alumna ha lliurat:

https://docs.google.com/document/d/1y_OocV6BYIzeyRuCOiaHn8ZEYsaPomr_kkEpLB3srUk/edit?ts=5c7f812c

On es pot veure les diferents opcions d’habitatge que ha fet, tant de compra com de lloguer.

Molt bé Judtih,

Projecte “Economia domèstica” curs 18-19

Durant el tercer trimestre del curs 2018-19 els alumnes de 4tB d’ESO de l’institut El Til·ler aprendran un mica de l’economia domèstica del dia a dia d’una família comú.

L’objectiu del projecte és ser conscient de les despeses que porta una família, o els diners que es necessita per sortir de casa i anar-se’n a viure sols.

El projecte final serà un disseny d’un pressupost final on inclouran les despeses del futur (sempre somiat) que tindran els alumnes sempre respecte de la vessant, el més realista possible.

Tot anirà seguint l’ordre del sites que s’ha dissenyat per portar a terme aquest projecte que està a la següent URL:

https://sites.google.com/view/economia-domstica-el-tiller/inici

Esperem que els hi agradi i en treguin profit,

 

La nostra planificació.

La nostra comunitat entèn per programar, prendre decisions. En aquest sentit, hem acordat incloure a la programació només els aspectes que siguin susceptibles de ser avaluats.

Hem triat el projecte “Fem  les maletes!”, en el qual es treballen diferents continguts de l’àmbit de medi natural i social i cultural, l’àmbit digital, l’àmbit lingüístic i l’àmbit matemàtic.

Els alumnes hauran d’elaborar una guia turística, mitjançant un itinerari  de diversos dies dissenyat dins d’una comarca, que escollirà cadascú. En aquesta guia, cal incloure una descripció del paisatge natural, social, cultural i humà. Caldrà que investiguin els desplaçaments, amb totes les possibles vies de comunicació, preus, horaris…També hauran de preveure on allotjar-se, menjar i la roba adequada a les condicions climatològiques, la qual cosa obliga a investigar quin és el clima, en les diferents èpoques de l’any.

Han de fer una descripció de l’itinerari, remarcant tot allò que sigui d’interès, des del punt de vista natural, històric, arquitectònic…

Des de l’escola es promou que tinguin la possibilitat de fer aquest itinerari prèviament amb la seva familia, de manera que també poden il·lustrar gràficament el seu treball.