La nostra planificació.

La nostra comunitat entèn per programar, prendre decisions. En aquest sentit, hem acordat incloure a la programació només els aspectes que siguin susceptibles de ser avaluats.

Hem triat el projecte “Fem  les maletes!”, en el qual es treballen diferents continguts de l’àmbit de medi natural i social i cultural, l’àmbit digital, l’àmbit lingüístic i l’àmbit matemàtic.

Els alumnes hauran d’elaborar una guia turística, mitjançant un itinerari  de diversos dies dissenyat dins d’una comarca, que escollirà cadascú. En aquesta guia, cal incloure una descripció del paisatge natural, social, cultural i humà. Caldrà que investiguin els desplaçaments, amb totes les possibles vies de comunicació, preus, horaris…També hauran de preveure on allotjar-se, menjar i la roba adequada a les condicions climatològiques, la qual cosa obliga a investigar quin és el clima, en les diferents èpoques de l’any.

Han de fer una descripció de l’itinerari, remarcant tot allò que sigui d’interès, des del punt de vista natural, històric, arquitectònic…

Des de l’escola es promou que tinguin la possibilitat de fer aquest itinerari prèviament amb la seva familia, de manera que també poden il·lustrar gràficament el seu treball.