Identifiquen una mutació genètica que predisposa a tenir càncer de còlon

Un equip internacional de científics ha identificat una mutació genètica que predisposa a tenir càncer de còlon. L’estudi, publicat a la revista “PLoS Genetics” i en el qual han participat els organismes oficials CSIC i CNIC, estableix per què el gen conegut amb el nom d’EIF3H contribueix a desenvolupar la malaltia. En condicions normals, aquest gen està “adormit”, però en els pacients amb risc de tenir càncer de còlon hi ha una mutació que fa que es manifesti. Estudis anteriors ja havien vinculat aquest part de l’ADN amb el càncer de còlon, però no havien identificat la mutació ni el mecanisme molecular que hi actua. Entre els científics que han participat a l’informe n’hi ha de la Universitat Pablo de Olavide, de Sevilla.

Aquest article s'ha publicat dins de Biologia i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.